بهترین زمان سفر به بروکسل؛ پایتخت معماری باروک و گوتیک بلژیک

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به بروکسل؛ پایتخت معماری باروک و گوتیک بلژیک

بروکسل، پایتخت بین‌المللی اتحادیه اروپا و کشور بلژیک، مقصدی بینظیر برای سفر است. برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به این شهر، در این مقاله با ما بخوانید.

بروکسل، در دهه‌های اخیر، پایتخت اصلی جامعه اروپایی (و هم‌اکنون مقر اتحادیه اروپا)، بوده است و این انتخاب، دلیل بسیار خوبی دارد. میادین با سبک معماری باروک و گوتیک در میان خیابان‌های قرون وسطایی شهر، محلی مناسب برای گشت و گذار سیاستمداران بین‌المللی و همچنین گردشگران ماجراحو، هستند.

سیستم غذایی اصلی بلژیکی، شامل سه وعده کامل و همچنین دسرهای لذیذی از شکلات است که ارزش پرداخت هر تومان شما را دارند.

بروکسل

بروکسل، شهری بین‌المللی است و مانند آن را نمی‌توانید در دنیا پیدا کنید؛ این شهر، واقعا چند زبانه است (فرانسه و آلمانی) و تقریبا یک سوم ساکنین شهر، بلژیکی نیستند.

اثرات چند فرهنگه بودن شهر، منجر به انفجار موزه‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و بوتیک‌هایی فوق‌العاده شده است که تمام آن‌ها ارزش بازدید را دارند.

بهترین زمان سفر به بروکسل بر اساس آب و هوا

بروکسل

بهترین زمان سفر به بروکسل، بین ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) و سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) است. این فصل‌های کوتاه در بروکسل، میزبان جمعیت کم گردشگران در صف جاذبه‌های گردشگری و نرخ ارزان هتل‌ها هستند.

بروکسل چهار فصل مجزا را به خود می‌بیند و بارش باران، در تمام سال محتمل است. دمای میانگین در این شهر، از ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد در زمستان تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد در تابستان، متغیر است.

بهترین زمان سفر به بروکسل بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

بروکسل

یکی از دلپذیرترین زمان‌های سفر به بروکسل، فصل کوتاه بهار است؛ زمانی که شهر، شاهد محدوده دمایی ۱٫۱- تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد است و جمعیت کمتری از گردشگران در شهر، اقامت دارند.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

بروکسل

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری شهر بروکسل است. خیابان‌های شهر در ماه‌های تابستانی پر از توریست می‌شود و جاذبه‌های اصلی گردشگری، صف‌های طولانی را به خود، می‌بینند.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

بروکسل

فصل فستیوال‌ها در اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر) در بروکسل آغاز می‌شود، اما با شروع فصل پاییز، نرخ هزینه هتل‌ها کاهش می‌یابند و آب و هوا، کماکان معتدل است؛ و همین امر سبب می‌شود فصل پاییز یکی از جذاب‌ترین زمان‌های سفر به پایتخت بلژیک باشد.

فصل زمستان: ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا ۹ اسفند)

بروکسل

فصل زمستان بروکسل، خنک و پر از باران است؛ اما قیمت هتل‌ها به دلیل وجود تعطیلات افزایش می‌یابند.

بهترین زمان سفر به بروکسل بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال روز آیریس (Iris Day Festival)

بروکسل

فستیوال روز آیریس در اوایل ماه می، در نقاط مختلفی از شهر بروکسل، به صورت سالیانه برگزار می‌شود. برنامه‌های این فستیوال شامل کنسرت‌های رایگان، مهمانی در پارلمان بروکسل و جشن‌های متعدد است.

فستیوال روز آیریس سال ۲۰۱۸، در تاریخ ۵ و ۶ ماه می (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

نمایش مجلل و تاریخی اومگانگ (Ommegang Pageant)

بروکسل

نمایش مجلل و تاریخی اومگانگ در ماه جولای، هر سال در شهر بروکسل برگزار می‌شود. این نمایش با رژه‌ای تاریخی با شرکت بیش از ۱۴۰۰ بازیگر، گروه‌های تاریخی و فولکلور، اسب و تئاترهای عروسکی و نمایش پرچم‌ها، آغاز می‌شود. این رژه برای بزرگداشت آمدن چارلز پنجم به بروکسل در سال ۱۵۴۹، انجام می‌شود.

از سال ۲۰۱۲، این فستیوال، بخشی از فستیوال کارلوس پنجم، شده است.

فستیوال کارلوس پنجم (Carolus V Festival)

بروکسل

فستیوال کارلوس پنجم، هر سال در ماه جولای در شهر بروکسل برگزار می‌شود. این فستیوال شامل رویدادهایی است که نمایانگر تاریخ و میراث عصر رنسانس در اروپا، هستند.

فستیوال کارلوس پنجم، نقش مهمی که بروکسل، در تاریخ بازی کرده است را به ما نشان می‌دهد. کارلوس پنجم به چارلز پنجم، قدرتمندترین پادشاه قرن شانزدهم (که بیشتر سال‌های زندگی خود را در بروکسل گذرانده است)، اشاره دارد. شهری که او اولین میراث خود را در سال ۱۵۱۵ دریافت کرد، بعدها تبدیل به پایتخت بیش از ۵۰۰ میلیون اروپایی شد.

روز ملی

بروکسل

۲۱ جولای (۳۰ تیر)، روز ملی بلژیک، در شهر بروکسل، با جشن‌های متعدد و آتش‌بازی همراه است. روز ملی، یکی از ۱۰ روز تعطیلات ملی این کشور است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

روز رژه بالون‌ها (Balloons Day Parade)

بروکسل

روز رژه بالون‌ها، یکی از جذاب‌ترین رویدادهای شهر بروکسل در ماه سپتامبر است. در این رژه، بالون‌های بسیار بزرگ شخصیت‌های مشهور کمیک و کارتونی را پر از گاز هلیوم می‌کنند.

رژه بالون‌های سال ۲۰۱۸ در تاریخ سوم سپتامبر (۱۲ شهریور ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

فستیوال شگفتی‌های زمستان (Winter Wonders Festival)

بروکسل

فستیوال شگفتی‌های زمستان در شهر بروکسل، هر سال قبل از تعطیلات کریسمس و در حین آن، در ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی)، برگزار می‌شود. این فستیوال شامل یک بازار بزرگ کریسمس با بیش از ۲۰۰ نمایشگاه سرگرمی، است.

بهترین زمان سفر به بروکسل بر اساس هزینه هتل‌ها

بروکسل

بهترین زمان سفر به بروکسل بر اساس هزینه هتل‌ها، ماه‌های جولای و آگوست، است.

رتبه‌های بروکسل

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های بروکسل به شرح زیر است:

  • ششمین مقصد برتر گردشگری در فصل بهار
  • دهمین مقصد گردشگری مقرون به صرفه در اروپا
  • ۱۵امین مقصد برتر گردشگری خانوادگی در اروپا

بروکسل؛ آب و هوا و اقلیم

بروکسل

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در بروکسل

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۴٫۴۶٫۶
فوریه۶٫۷۶٫۱
مارس۱۰٫۶۵٫۳
آوریل۱۴٬۴۶٫۱
می۱۸٫۳۵٫۳
ژوئن۲۲٫۲۷٫۶
جولای۲۲٫۸۹٫۴
آگوست۲۲٫۲۸٫۱
سپتامبر۲۰٫۶۶٫۴
اکتبر۱۵٫۶۸٫۴
نوامبر۸٫۹۷٫۶
دسامبر۵٫۶۸٫۹

میانگین ماهیانه دما و بارش در بروکسل

اقلیم کشور بلژیک، اقیانوسی به همراه تنوع نسبتا معتدل در دما در مناطق مختلف، است.

بارش باران، معمول است، و آب و هوا، در بیشتر نقاط کشور، کاملا تغییر می‌کند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۴٫۱ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۳٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۳٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۳٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
فوریه۶٫۱ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۵ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۴٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
مارس۹٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۸٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۷٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر
آوریل۱۳٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۲٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
می۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱۵٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر
ژوئن۲۱٫۲ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۱۹٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
جولای۲۲٫۷ سانتی‌گراد- ۹ سانتی‌متر۲۲٫۵ سانتی‌گراد- ۸٫۵ سانتی‌متر۲۲٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر
آگوست۲۲٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۸ سانتی‌متر۲۱٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۲۱٫۸ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۲۱٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر
سپتامبر۲۰٫۲ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۱۹٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۹ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر
اکتبر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۱۱٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
نوامبر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر
دسامبر۴٫۸ سانتی‌گراد- ۸٫۶ سانتی‌متر۴ سانتی‌گراد- ۸٫۳ سانتی‌متر۳٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۲٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در بروکسل

فصل بهار، زمانی ایده‌آل برای سفر به بلژیک است و تقریبا می‌توان گفت، هیچ فصلی نیست که در آن، از سفر به این کشور زیبا لذت نبرید.

مراقب فصل زمستان، باشید. گاهی آب وهوا در این فصل، همراه با مه غلیظ و برف است که می‌تواند سفر شما را به بلژیک، تحت‌الشعاع قرار دهد.

فصل پاییز، زمانی مناسب برای کشف بلژیک، در رنگارنگ‌ترین زمان خودش است.

چه زمانی به بروکسل برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۰۵۱۷-۱۲۱۴
فوریه۱۸۱۱-۲۱۱۲
مارس۳۱۱۷-۲۱۱۰
آوریل۶۱۵۲-۲۵۱۰
می۹۱۹۲-۲۸۱۰
ژوئن۱۲۲۳۱۳۴۱۱
جولای۱۳۲۴۵۳۶۱۱
آگوست۱۳۲۳۶۳۵۱۰
سپتامبر۱۲۲۲۳۳۰۱۱
اکتبر۸۱۶۲-۲۷۱۱
نوامبر۴۱۰۷-۱۸۱۱
دسامبر۱۷۱۲-۱۶۱۳

حداقل و حداکثر دما در بروکسل

هزینه روزانه توریستی در بروکسل

هزینه یک روز اقامت در بروکسل حدودا ۳۳۷ دلار (۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان) است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به بروکسل سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در بروکسل انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه