فستیوال های جذاب تابستانه سال ۲۰۱۸

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فستیوال های جذاب تابستانه سال ۲۰۱۸

جشنواره‌های فصلی در بین مردم دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. فستیوال تابستانه نیز از آن دسته از جشنواره‌ها است که در بین تفریحات تابستانه مردم جای خود را به خوبی باز کرده است، اما جذاب‌ترین فستیوال‌های تابستانه کدام اند؟

فستیوال‌های تابستانه‌ای  که قصد داریم در این مقاله برای شما معرفی کنیم، مربوط به کشورهای پرتغال، مکزیک، اسپانیا، فرانسه، اتریش و هلند است که در سال ۲۰۱۸ برگزار می شود. در اکثر این فستیوال‌های زیبا و رنگارنگ آتش‌بازی  و موسیقی‌های قدیمی به چشم می‌خورد.

لیسبون

فستیوال های تابستانه

لیسبون بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور پرتغال است که در آن مردم معتقد هستند برای یک فستیوال فرهنگی چرا تنها یک آخر هفته وقت بگذارند، بهتر است یک ماه کامل را به آن اختصاص دهند. مردم شهر لیسبون ماه ژوئن را به طور کامل برای بزرگداشت بزرگ‌مرد آن‌ها، آنتونیوی پادوا (وی در لیسبون چشم به جهان گشود و از مؤثرترین و فعال‌ترین مروجین فرقه فرانسیسکان بود) به جشن می‌پردازند. در این مراسم نمایش‌های جالب تئاتر برگزار می‌شود، موسیقی و آهنگ‌های پرتغالی در خیابان‌ها نواخته می‌شود و غذایی که در این مراسم مرسوم است و به صورت گسترده خورده می‌شود، ماهی کبابی به همراه ریحان است.

دنور

فستیوال های تابستانه

این فستیوالی است که ۵ و ۶ ماه مه در کولاردو، پایتخت دنور برگزار می‌شود. محوریت اصلی این فستیوال موسیقی اجدادی و قدیمی مکزیکی‌ها است که بسیار از آن لذت می‌برند. آن‌ها با شنیدن صدای ماریاچی بسیار هیجان‌زده می‌شوند، گروه ماریاچی یک نوع موسیقی محلی مکزیکی است و قدمت آن به قرن ۱۸ در مکزیک غربی می‌رسد. این ۳۲ امین دوره از این فستیوال است که امسال برگزار می‌شود.

برلین

فستیوال های تابستانه

کارناوال بزرگ برلین با جشن‌های پرسر و صدای خیابانی و هزاران بازدیدکننده هر سال در ماه فوریه برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل سردی هوای برلین در ماه فوریه، آن را به ماه مه منتقل کرده‌اند و این مراسم در یک آخر هفته از ۱۸ تا ۲۱ ام ماه مه در این شهر برگزار می‌شود. این فستیوال با رژه، موسیقی، رقص و جشن‌های خیابانی همراه است.

سویا 

فستیوال های تابستانه

یکی از رنگارنگ‌ترین و پرزرق و برق‌ترین فستیوال‌های جهان در سویا اسپانیا برگزار می‌شود. این فستیوال هر ساله از ۱۵ تا ۲۱ آوریل برگزار می‌شود. در این جشن پر زرق و برق که پر از نور و رنگ و سر و صدا است، هویت و قدرت شهر به نمایش در می‌آید.

شهرنیم

فستیوال های تابستانه

فرانسوی‌ها نیز کم کم کت‌های زمستانه خود را بیرون می‌آورند و با لباس‌های رزمی به استقبال تابستان می‌روند! در این فستیوال با لباس‌های جنگی و نظامی به رژه در خیابان‌ها می‌پردازند؛ این فستیوال از ۲۸ آوریل به مدت سه روز برگزار می‌شود

لاکرونیا

فستیوال های تابستانه

در اواسط تابستان در شهر لاکرونیا در اسپانیا جشن آتش‌بازی برگزار می‌شود. آتش‌سوزی سنت جان یک جشنواره سنتی و مشهور است که در شب ۲۳ و ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود. در این شب‌ها به ساحل می‌روند و چوب‌های به درد نخور را آتش می‌زنند و به جشن و پای کوبی می‌پردازند.

سان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو

کارناوال سان فرانسیسکو امسال در ۴۰امین دوره خودش در روز ۲۶ و ۲۷ مه برگزار می‌شود. این کارناوال در زیر آفتاب درخشان تابستانی همراه با غذاهای لذیذ خیابانی برگزار می‌شود.

تیرول

انقلاب تابستانی یک آتش‌بازی در تیرول اتریش است که هر ساله در ۲۳ ژوئن برگزار می‌شود. این فستیوال در کوه اسکی برگزار می‌شود و حدود ۸۰۰۰ آتش در دامنه‌ها برپا می‌شود. بسیاری از آن‌ها نماد اسطوره‌های قدیمی هستند. این فستیوال در شب برگزار می‌شود.

هلند

فستیوال های تابستانه

اگر در تابستان به دنبال نسیم ملایم در مزارع هستید و به دور از هیاهو و سر و صدا می‌گردید، بهتر است روز ملی میلز را در هلند بگذرانید، آخر هفته ۱۲ و ۱۳ ماه مه زمان برگزاری این فستیوال است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه