عاملان آتش سوزی در عمارت سرهنگ آباد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
 عاملان آتش سوزی در عمارت سرهنگ آباد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

مسببان آتش‌سوزی در عمارت سرهنگ‌آباد مورد پیگرد قرار می‌گیرند، چرا که شواهد نشان می‌دهد این آتش‌سوزی عمدی است.

عصر روز پنج شنبه ۱۶ فروردین، سومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی عوامل بروز آتش‌سوزی در کاخ چهلستون روستای سرهنگ‌آباد در محل فرمانداری شهرستان زواره تشکیل شد. محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و تنی چند از مدیران اداره‌کل، علیرضا غیور فرماندار شهرستان و مسئولان قضایی و انتظامی این شهرستان در این نشست حضور داشتند.

معاون میراث‌فرهنگی کشور پس از اتمام این نشست و دریافت گزارش یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، شورای تامین شهرستان اعم از نیروهای قضایی و انتظامی به همراه مسئولان از مجموعه عمارت سرهنگ‌آباد دیدن کرد.

وی بیان کرد کرد که سال گذشته سازمان میراث‌فرهنگی برای مرمت این بنا تلاش بسیاری کرد، او همچنین گفت:

با توجه به بروز آتش‌سوزی در این بنای تاریخی هم‌اکنون حفاظت از این اثر ملی را به صورت مستقیم در دستور کار خود قرار داده‌ایم و امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

او در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های مسئولان استان و شهرستان در جهت رسیدگی به ابعاد مختلف این حادثه افزود:

خوشبختانه اطلاعات خوبی از جزئیات این واقعه در نشست با مسئولان استان و شهرستان ارائه شد که همگی حاکی از وجود شواهد جدی در بروز آتش‌سوزی در این بنای تاریخی است.

طالبیان اضافه کرد:

سال گذشته به‌رغم موافقت همه مالکان، به‌دلیل ملی بودن این اثر مرمت آن را آغاز کردیم، با این وصف با توجه به اینکه این اثر نفیس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، برای تعیین تکلیف مالکیت آن، با مالکان برای واگذاری آن به میراث‌فرهنگی وارد مذاکره جدی می‌شویم.

او بیان کرد:

با توجه به اینکه کالبد اصلی بنا سالم مانده و این بنا از ارزش فرهنگی والایی برخوردار است ضمن پیگیری برخورد با عاملان ماجرا، پیگیر مرمت کامل این بنای تاریخی خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه