اولین پارک زیپ لاین استرالیا افتتاح شد

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
اولین پارک زیپ لاین استرالیا افتتاح شد

طبیعت بکر جنگل را در پارک زیپ لاین «Live Wire» در استرالیا تجربه کنید تا از ارتفاعی بیش از ده متر، شاهد مناظر نفس‌گیر جنگلی باشید. 

اولین پارک ماجراجویی منفصل از شبکه‌ی استرالیا در قلب منطقه‌ی «جاده‌ی اقیانوس کبیر» (Great Ocean Road) در ویکتوریا افتتاح شد. پارک «Live Wire» که در میان انبوهی از درختان سربه‌فلک‌کشیده‌ی پارک ملی «آتوی» (Otway) ساخته شده، یک فضای ماجراجویانه برای همه سنین فراهم کرده است.

پارک «Live Wire» که طراحی آن طوری انجام شده که کمترین تاثیر را روی محیط زیست داشته باشد، تجارتی پایدار است که انرژی آن به‌طور کامل توسط طبیعت تامین می‌شود. برق مورد نیاز آن از انرژی خورشیدی تامین می‌شود، همه آب محل برای استفاده در پارک جمع‌آوری و برای کاهش فاضلاب، تصفیه می‌شود تا استفاده از منابع طبیعی به به‌صورت بهینه انجام شود. دیگر چه چیزی نیاز دارند؟

زیپ لاین

در این پارک، زیپ‌لاین ۵۲۵ متری «Shockwave» هم وجود دارد که اگر این ویژگی هم نمی‌تواند شما را راضی کند، می‌توانید مناظر نفس‌گیر «Blue Gums» را از روی پل معلق «Canopy Circuit» با طول ۱۲۰ متر تماشا کنید.

زیپ لاین

اگر می‌خواهید از پله‌ها بالا بروید و از بالابر استفاده نکنید، می‌توانید از «Super Circuit» استفاده و از میان ۵۳ فعالیت فیزیکی و ذهنی چالش برانگیز آن عبور کنید و لختی در میان زمین و هوا معلق بمانید. از شركت‌كنندگان خواسته می‌شود تا همان حین که از طناب‌ها آویزان شده‌اند، از میان درختان عبور می‌کنند و با استفاده از طناب‌های بانجی ۱۰ متری «QuickJump» فوق انرژی، استقامت خود را بسنجند و مغز خود را آماده‌ی کلنجار رفتن با معماهای دیگر کنند.

زیپ لاین

کودکان هم می‌توانند چابکی خود را در «Short Circuit» تست کنند: یک مسیر پرمانع و مهیج با ۲۶ فعالیت ترسناک برای جوان‌ترها تا این مسیر را با احساس دستیابی به موفقیت به پایان برسانند.

این کسب و کار خانوادگی متعلق به مردم محلی است که عاشق محیط زیست خود هستند و می‌خواهند شگفتی‌های طبیعی پارک ملی «Otway» را با بازدیدکنندگانی که برای ماجراجویی به آنجا می‌آیند، قسمت کنند.

زیپ لاین

در امتداد جاده‌ی اقیانوس کبیر، در قلب پارک «Otways» در جنگل بیچ (Beech Forest)، زیپ‌لاین «آتوی» تجربه‌ای مشابه را تدارک دیده است که خاطره‌ی آن سال‌ها در خاطر بازدیدکنندگان باقی می‌ماند؛ آن‌ها می‌توانند با رهبری یک پیشاهنگ در مسیری در میان جنگل‌های بارانی پیاده‌روی کنند. مسیر ۶۰۰ متری Tree Top Walk در سپتامبر ۲۰۰۳ افتتاح شد و یک زیپ لاین هم در سال ۲۰۱۰ به آن افزوده شد.

مسیرهای دیگر پیاده‌روی در استرالیا شامل مسیر «Llawarra Fly Treetop» در ارتفاعات جنوبی نیو ساوت ولز؛ مسیر«Tahune Airwalk» در جنگل ایالتی «تاهون» (Tahune)، تاسمانی؛ مسیر «Giants Treetop» در پارک ملی «Walpole-Nornalup» در غرب استرالیا و مسیر «Mamu Rainforest» در کوئینزلند است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه