مرتفع ترین اتاق فرار اروپا در ارتفاع سه هزار متری

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
مرتفع ترین اتاق فرار اروپا در ارتفاع سه هزار متری

مسافرانی که راه‌شان به فرانسه می‌افتد می‌توانند در یک ماجراجویی جدید بر بلندای آسمان در ارتفاع سه هزار متری شرکت کنند.

اتاق فرار جدیدی که در تفرجگاه «Val Thorens» در کوه‌های آلپ در فرانسه افتتاح شده، مرتفع‌ترین اتاق فرار اروپا است که مسافران را در ارتفاع تقریبا سه هزار متری در میان زمین و آسمان آویزان نگه می‌دارد تا تلاش کنند از ماشین‌های کابلی معروف این تفرجگاه فرار کنند.

این جاذبه‌ی گردشگری با الهام از بازی‌های محبوب اتاق فرار طراحی شده‌اند که گروه‌های مختلف وارد محیط‌های متفاوت و محصوری می‌شوند و تلاش می‌کنند تا با همکاری یکدیگر معماها را حل کنند تا بتوانند از آنجا آزاد شوند. این بار، افراد باید سعی کنند که از ماشین‌های کابلی «Cime Caron» این تفرجگاه رها شوند.

اتاق فرار

حداکثر پنج مسافر می‌توانند وارد یکی از این ماشین‌های کابلی شوند که در زمان ساخت در سال ۱۹۸۲، بزرگ‌ترین خودروی کابلی جهان بودند.

این ماشین‌ها در میانه‌ی راه صعود به کوه متوقف می‌شوند و بازیکنان را در هوا معلق نگه می‌دارد. آن‌ها یک ساعت فرصت دارند که چند معمای مربوط به تاریخچه‌ی کوه را حل کنند.

موفق شدن یا نشدن بازیکنان در حل معماها فرقی در نتیجه‌ی کار ندارد، آن‌ها بعد از یک ساعت به تفرجگاه روستایی منتقل می‌شوند. همچنین، قبل از شروع بازی، یک راهنمای تور در ایستگاه بالابر توضیحاتی را به آن‌ها خواهد داد.

اتاق فرار

این اولین اتاق فراری است که در یک ماشین کابلی طراحی شده است و مسافران امکان تماشای منظره‌ای ۳۶۰ درجه از کوه‌های آلپ را دارند.

این جاذبه‌ی گردشگری که در ماه مارس افتتاح شد، تا ۸ مه که این تفرجگاه وارد تعطیلات زمستانی می‌شود، باز خواهد بود و استفاده از آن رایگان است. ولی شرکت کنندگان باید برای رزرو، با دفتر گردشگران این تفرجگاه تماس بگیرند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه