ترندهای فناوری که تعریفی جدید از آینده سفر ارائه می‌دهند

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
ترندهای فناوری که تعریفی جدید از آینده سفر ارائه می‌دهند

ترندها و فناوری‌های نوظهوری وجود دارند که این توانایی را دارند که در عرض یک دهه، آینده‌ی مسافرت را دچار تغییر و تحول کنند.

شرکت «سابر» (Saber)، ارائه‌دهنده پیشروی فناوری در صنعت سفرهای جهانی، گزارش فناوری‌های نوظهور ۲۰۱۸ در آزمایشگاه سابر منتشر کرده است که شامل پیش بینی‌های فنی تازه‌ای در مورد فناوری‌های نوظهور و ترندهایی است که در عرض یک دهه، آینده‌ی مسافرت را دچار تغییر و تحول خواهند کرد. گزارش ۲۰۱۸، خودکارسازی، تایید اعتبار و بلاک چین را به عنوان سه حوزه‌ی مهمی که باید به آن‌ها توجه کرد، معرفی می‌کند.

فیلیپ لیکنز، مدیر آزمایشگاه سابر، گفت:

مردم هر روز بیشتر از روز گذشته به این نکته پی می‌برند که کسب و کار مسافرت، واقعا، یک کسب و کار فنی است. حتی ساده‌ترین سفرها هم مقدار زیادی اطلاعات تولید می‌کند.

جمع‌آوری، شاخص‌سازی و درک این داده‌ها و فهمیدن چگونگی استفاده از این دانسته‌ها در مسیر بهترسازی تجربه‌ی هر مسافر، همان چیزی است که نوآوری واقعی را در کل اکوسیستم سفر، جریان می‌بخشد.

فرقی نمی‌کند که از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین یا توانایی غیر شهودی برای ارائه‌ی دیجیتالی تجربیات معتبر یا پروتکل‌های جدید (مانند دفترکل توزیع یافته) برای خودکارسازی و بهینه‌سازی وظایف استفاده کنیم؛ در هر صورت حتی اگر مسافر در زمان رفتن به فرودگاه کیف پول و کارت شناسایی خود را در خانه گذاشته باشد، باز هم فناوری به او کمک می‌کند تا تجربه‌ای متفاوت را در سفر برای او رقم بزنند.

این گزارش، تحلیلی وسیع از این سه حوزه که آزمایشگاه سابر معتقد است، بیشترین تاثیر را در این صنعت خواهند داشت، انجام داده است:

خودکارسازی (Automation)

فناوری

خودکارسازی، ایده‌ی جدیدی نیست. ولی، پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پتانسیل لازم برای تغییرات گام به گام در شیوه‌ی دریافت خدمات در محیط دیجیتال را برای ما فراهم می‌کند. ظرفیت شناختی و هشیاری برای ماشین‌ها، طیف وسیعی از فرصت‌های مختلف را برای افراد مشغول در صنعت مسافرت فراهم می‌کند تا به طور کامل در مورد این که چه زمانی و چه چیزی را باید بفروشند، چگونه کار خود را انجام دهند و چگونه نیازهای مشتریان خود را پیش‌بینی کنند، بازنگری‌هایی انجام دهند.

تایید اعتبار (Authenticity)

در عصر کنونی، عرضه‌ی کم مطمئن‌تر است – بنابراین ارزش اصالت و تجربیات اصیل و قابل اطمینان بیشتر از هر زمان دیگری نمود یافته است. در عین حال، کسب و کارها هر روز بیشتر از روزهای قبل نیاز به فناوری و دیجیتال‌سازی دارند تا بتوانند با مشتریان خود در مقیاس زیاد، تعامل برقرار کنند. اما آیا فناوری با اصالت تناقض دارد؟ آیا دنیای دیجیتال دشمن دنیای واقعی است؟ چگونه می‌توانیم واقعیت‌های افزوده شده و مجازی را با اصالت آشتی بدهیم؟ در این گزارش این مسائل پیچیده را می‌کاویم.

بلاک چین (Block Chain)

فناوری

نوسانات شدید در قیمت ارزهای رمزنگاری شده (کریپتوکارنسی‌ها) تبدیل به تیتر اخبار شده و ارزش فناری مهم بلاک چین را کم اهمیت جلوه داده است. تفکیک «هایپ رمزنگاری» از پتانسیل واقعی فناوری «دفتر کل» (ledger) توزیع یافته – که به انجام معاملات «غیرقابل اعتماد» ایمن کمک می‌کند – کار بسیار دشواری است. اما امیدواری‌های زیادی در مورد فناوری بلاک‌چین وجود دارد: شرایطی را تصور کنید که تصمیم گرفته‌اید به یک سفر دور دنیا بروید، ولی نمی‌خواهید گذرنامه یا کیف پول‌تان را با خودتان ببرید.

لیکنز می‌گوید:

مسافران آینده انتظارات زیادی دارند که شامل دسترسی همه جانبه به اطلاعات، انجام بدون مشکل هر معامله‌ای و شخصی‌سازی هر چه بیشتر پیشنهادات است. فرصت‌های زیادی پیش روی شرکت‌ها وجود دارد که می‌توانند برای چابک‌سازی برند خود برای برقراری ارتباط معنی‌دار با مسافران فردا از آن‌ها بهره ببرند.

این گزارش به بررسی این موضوع می‌پردازد که فناوری چگونه می‌تواند در این خصوص نقش ایفا کند و این تعاملات را افزایش دهند و در نهایت، سفر را برای همه لذت‌بخش‌تر بسازند.

 آزمایشگاه سابر یک گروه مبتکر و نوآور در شرکت سابر است که به بررسی چگونگی تاثیرگذاری قابلیت‌های جدید بر سفر در دهه‌های آینده می‌پردازد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه