کشف جدید در شکل هرم عظیم جیزه

امید جعفری
امید جعفری یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کشف جدید در شکل هرم عظیم جیزه

کشف ۴ ضلع دیگر بر اساس تصاویر هوایی در هرم جیزه، فرضیه ارتباط مصریان با موجودات فضایی را قوت بخشیده است.

مصر همواره خاستگاه باورهایی همانند ارتباط مصریان باستان با موجودات فرازمینی بوده است. اهرام ثلاثه، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان است؛ مشاهدات انجام‌شده توسط تصاویر هوایی، پرده از راز مبهمی برداشته است. رازی که باعث شده باور وجود موجودات فرازمینی و ارتباط مصریان باستان با آن‌ها را قوت ببخشد.

تاکنون تصور بر این بود که هرم جیزه که بزرگ‌ترین هرم در میان اهرام مصر است، چهار وجه دارد. کشفیات حاصل از تصاویر هوایی، این واقعیت را تبدیل به شک و تردید کرده است. در تصاویر هوایی که از هرم جیزه گرفته شد، میانه هر ضلع به‌وسیله خطی فرضی به نوک هرم وصل است و مقداری انحنا به‌سمت هر یک از گوشه‌های اضلاع از میانه وجود دارد که باعث تشکیل چهار وجه دیگر شده است؛ بنابراین در عکس‌های هوایی اخیر، هرم جیزه، برخلاف تصورات قبلی، هشت‌وجهی به نظر می‌رسد!

هرم هشت وجهی جیزه

این پدیده در سال ۱۹۴۰ توسط یکی از خلبانان نیروی هوایی بریتانیا نیز گزارش‌ شده است. در پروازهایی که خلبان گروز (Groves) بر فراز این هرم داشته، بر اساس تصاویر هوایی گرفته‌شده و مشاهداتش، خطوط یاد شده، مشهود بوده‌اند. این انحناهای اندک در مقابل نور، باعث ایجاد سایه و روشنی در اضلاع می‌شود.

هرم جیزه هشت وجهی است

بر اساس مشاهدات و باورها، این خطوط در فصول بهار و پاییز و زمان‌های طلوع خورشید و غروب آن و دقیقا از دید بالایی و عمود بر نوک هرم دیده می‌شود. این مشاهدات ارتباط این هرم با موجودات فرازمینی و فرضیه ساخت اهرام به دست بشر برای برقراری نوعی ارتباط و ارسال پیام به موجودات فرازمینی را قوت می‌بخشد. آیا این هرم و دیگر اهرام مصر، هنوز هم رازهای ناشناخته‌ای در خود دارند؟

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه