با مهم ترین لوازم جانبی سفر آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
با مهم ترین لوازم جانبی سفر آشنا شوید

در طول سفر همیشه باید با خود یکسری وسایل ضروری نظیر آداپتور مسافرتی، بالش گردنی و... داشته باشید که می‌تواند سفری راحت و بی‌دغدغه را برایتان به ارمغان بیاورد.

مسافرت مانند غذا برای روح و ذهن است تا به این ترتیب آن را سرزنده و فعال نگه دارد. هر کسی دوست دارد تا جایی که می‌تواند سفر کند؛ اما هر مسافری، از یک جایی سفر خود را شروع کرده و برای اولین بار چمدان سفرش را آماده کرده است. به واسطه‌ی هیجان و عجله، بخشی از لوازم ضروری سفر را فراموش کرده است. حتی مسافران مجرب نیز گاهی اوقات این اشتباه را کرده‌اند، پس نباید فقط کسانی که برای اولین بار به سفر می‌روند را سرزنش کرد. در ادامه قصد داریم لیستی از وسایل ضروری سفر را به شما معرفی کنیم تا در مسافرت همراه خود داشته باشید.

۱آداپتور مسافرتی

لوازم سفر

پریز برق در کشورهای مختلف، یکسان نیست و به همین دلیل باید یک آداپتور مسافرتی همه کاره داشته باشید که کمک بزرگی برای شما خواهد بود. با این وسیله می‌توانید در هر هتلی که اقامت دارید، دستگاه‌های برقی خود مانند تلفن، دوربین، لپ تاپ و سایر وسایل ضروری را شارژ کنید.

۲پاور بانک

لوازم سفر

پاور بانک (شارژ همراه) در صدر لیست وسایل ضروری سفر قرار دارد. همیشه برای شما میسر نیست که بتوانید در کوهستان، جنگل یا ساحل، به پریز برق دسترسی داشته باشید. با این حال در صورتی که پاور بانک داشته باشید، دیگر نسبت به تمام شدن باتری وسایل الکتریکی مهم خود نگران نخواهید بود.

۳بطری بدون نشت

لوازم سفر

وسایل متعددی را باید در طول سفر همراه خود داشته باشید، نظیر شامپو، نرم کننده، کرم، لوسیون و... که به صورت مایع هستند. کافی است این وسایل را در بطری بدون نشت (Leak-proof bottle) بگذارید، به این ترتیب دیگر نشت نکرده و کیف یا چمدان شما را کثیف نمی‌کنند. بطری‌های با سایز کوچک برای مسافرت مناسب هستند و ماموران فرودگاه هم به شما ایراد نمی‌گیرند.

۴گوش‌ گیر و هدفون

لوازم سفر

گوش‌‌گیر و هدفون قطعا در ردیف ۵ لوازم اصلی مسافرت محسوب می‌شود. با این وسایل می‌توانید از شر سر و صدای اطراف خود خلاص شده و در افکار خود فرو بروید. هنگامی که برای خرید هدفون می‌روید، حتما به فکر سلامتی و راحتی گوش خود نیز باشید.

۵قفل ایمنی و نوار ایمن

لوازم سفر

هر زمان که به شهر جدیدی می‌روید، ترس از دزدی و سرقت در پس زمینه ذهن‌تان وجود دارد. پس بهتر است که قفل ایمنی رمزدار برای محافظت از چمدان‌های خود داشته باشید. البته می‌توانید چمدان‌هایی با نوار ایمن انتخاب کنید که سارقان نمی‌توانند آن را بریده و بدزدند. به هر حال در بازدید از مکان‌های جدید، احتیاط شرط عقل است و با رعایت ایمنی، پشیمان نخواهید شد.

۶چاقوی سوئیسی

لوازم سفر

زمانی که می‌خواهید طناب یا چیزی مشابه آن را ببرید، چاقوی سوئیسی می‌تواند کمک فوق‌العاده‌ای باشد. این یک وسیله چندکاره است که باید همیشه در کوله پشتی شما موجود باشد.

۷بالش گردن

لوازم سفر

در طی سفر با هواپیما یا حتی در سفرهای جاده‌ای طولانی، یک خواب راحت مشکل خواهد بود. بالش گردن قطعا بهترین وسیله برای این منظور است.

دو وسیله ضروری دیگر شامل دارو و ضد آفتاب می‌شود. با وجود کلیه این وسایل در چمدان یا کوله پشتی‌تان، می‌توانید به راحتی به هر جای دنیا سفر کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه