ترابری بیش از سه میلیون مسافر نوروزی در جزیره قشم

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر جمعه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
ترابری بیش از سه میلیون مسافر نوروزی در جزیره قشم

به گفته رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم بیش از سه میلیون مسافر نوروزی در قشم جا به جا شدند.

علی اشتری، رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم گفت:

از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری تردد ۸۲ هزار و ۵۶۵ شناور به ثبت رسید که به‌این‌ترتیب سه میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۸۶ مسافر در قشم ترابری شدند.

وی اضافه کرد:

۶۸۷ هزار و ۳۲۴ مسافر از طریق دریایی وارد این جزیره شدند که از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۱۸ مسافر از طریق بندر شهید ذاکری و ۵۴۸ هزار و ۳۲۲ مسافر با شناور لندینگ کرافت و ۹ هزار و ۹۸۴ تن با قایق از مسیر بندر پهل-لافت به قشم آمدند.

 

اشتری افزود:

یک هزار و ۵۰۰ نیرو در ۱۱ بندر و اسکله جزیره قشم در طرح نوروزی به گردشگران و مسافران خدمات ارائه کردند.

 

او عنوان کرد:

در طول ایام طرح نوروزی ۳۵ فروند لندینگ کرافت درمجموع با ظرفیت جابه‌جایی یک هزار و ۵۰۰ خودرو به‌صورت شبانه‌روزی در مسیر بندر پهل-لافت فعالیت کردند. همچنین ۴۱ فروند شناور با ظرفیت یک هزار و ۳۰۰ صندلی در بندر شهید ذاکری تا ۲۴ بامداد به فعالیت پرداختند.

 

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم بیان کرد:

۴۷۸ مورد بازرسی فنی و ایمنی شناورهای تفریحی، استقرار ۱۲ تیم همیار ناجی در تمامی اسکله‌ها و بنادر فعال، افزایش لاین های ورودی بندر پهل-لافت، راه‌اندازی سامانه فروش غیرحضوری بلیط و استقرار ۱۲ دستگاه صدور بلیط به‌صورت الکترونیکی در بندر شهید ذاکری قشم نیز بخشی دیگر از اقدامات این کمیته بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه