آلودگی های زیست محیطی عامل تعطیلی جزیره معروف فیلیپین

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر جمعه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
آلودگی های زیست محیطی عامل تعطیلی جزیره معروف فیلیپین

بنا به تصمیم دولت کشور فیلیپین به مدت شش ماه ورود گردشگران به جزیره فیلیپین ممنوع خواهد شد.

یکی از سخنگویان رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین بیان کرد که از ۲۶ آوریل (ماه جاری میلادی) جزیره فیلیپین به روی گردشگران بسته خواهد شد.

در پی نگرانی‌ها از وضعیت محیط زیست جزیره اقدام به انجام این تصمیم شد. بنا به گفته دوترته جزیره بوراکای به «چاه فاضلاب» تبدیل شده است و به همین خاطر تهدید به بستن آن کرده بود.

مقامات محیط زیست هشدار دادند که فاضلاب مغازه‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری وارد آب‌های منطقه می‌شود. در ماه فوریه گذشته، دوترته از صاحبان رستوران‌ها و مراکز گردشگری انتقاد شدید کرد و آنها را متهم به ریختن مستقیم فاضلاب در دریا کرد.

تصمیم بستن این جزیره به روی گردشگران باعث شده که هزاران نفر از کسانی که در زمینه‌های مختلف صنعت گردشگری در این جزیره کار می‌کنند، نگران شوند. حدود ۵۰۰ رستوران، هتل و مرکز گردشگری در این جزیره فعالیت می‌کند و گردش مالی آن‌ها در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است. بنا به گفته دولت، این تصمیم باعث کمک مالی شرکت‌هایی می‌شود که ضرر مالی می‌بینند.

هنوز از چگونگی ممنوعیت ورود گردشگران اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. وزارت تجارت و صنایع فیلیپین قبلا پیشنهاد تعطیلی جزیره را به صورت مرحله به مرحله داده بود، چرا که بستن ناگهانی سبب ضرر زدن به کسب و کار و معیشت ساکنان جزیره خواهد شد.

جزیره فیلیپین به دلیل شن‌های سفید سواحلش معروف است و سال گذشته حدود دو میلیون نفر از آن بازدید کرده بودند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه