حمله آهوها در پارکی در ژاپن و هشدار مسئولین به گردشگران

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
حمله آهوها در پارکی در ژاپن و هشدار مسئولین به گردشگران

آهوها به خاطر رفتار آرامی که بیشتر وقت‌ها دارند، معروف هستند. پارکی هم در ژاپن هست که به خاطر آهوهایش معروف شده است.

از نظر کسانی که قصد بازدید از ژاپن را دارند، پارک مشهور نارا در این کشور قطعا یکی از جاذبه‌های گردشگری است که باید از آن دیدن شود. این پارک که در شهر نارا واقع شده، به خاطر جمعیت باورنکردنی آهوهای اهلی آن که در خیابان‌ها می‌خرامند و با رفتار موقر خود به گردشگران خوشامد می‌گویند، معروف شده است. بعضی از این آهوها حتی در ازای دریافت شیرینی در برابر انسان‌ها تعظیم هم می‌کنند.

اما، اکنون و به دلیل بیشتر شدن تعداد گردشگرانی که توسط آهوها گاز گرفته شده‌اند، مسئولین پارک مجبور به واکنش شده‌اند. به خاطر حضور بیش از ۱۰۰۰ آهو در خیابان‌ها که به دنبال شیرینی و خوراکی‌های دیگر هستند، بسیاری از گردشگرانی که عادت به حضور حیوانات به این صورت ندارند خود را در محاصره‌ی آهوانی می‌بینند که به خاطر علاقه به شیرینی نمی‌توانند جلوی خودشان را بگیرند. همچنین، وقتی که گردشگران سعی می‌کنند با آن‌ها عکس یا سلفی بگیرند دچار سردرگمی می‌شوند.

پارک آهوها

آن‌ها عاشق شیرینی هستند!

مسئولین پارک تابلوهایی را به زبان‌های ژاپنی، چینی و انگلیسی در پارک نصب کرده‌اند که به گردشگران نشان می‌دهد که دقیقا به چه صورت باید به آهوها غذا بدهند. این کار برای آن انجام شده است که تعرضی به آن‌ها توسط حیوانات صورت نگیرد. این تابلوها در شیرینی فروشی‌ها نصب شده‌اند. به گردشگران آموزش داده می‌شود که آهوها را دست نیندازند و شیرینی‌ها را به صورت مستقیم به آن‌ها بدهند و نباید هیچ کودکی همراه آن‌ها باشد. همچنین، تابلوهای جدید با تاکید از گردشگران می‌خواهد که در زمان تعامل با آهوها از «زبان اشاره‌ی آهوها» و علایم مخصوص استفاده کنند و برای آن که به آهوها بفهمانند که غذایی باقی نمانده است، هر دو دست خود را نشان آن‌ها بدهند.

پارک آهوها

مسئولین پارک دستورالعمل‌هایی را برای گردشگران صادر کرده‌اند.

گزارش شده است که طی سال ۲۰۱۷، ۱۸۰ گردشگر در اثر گاز گرفتن آهوها آسیب دیده‌اند؛ در حالی که این نرخ در سال گذشته‌ی آن تنها ۱۱۸ مورد بوده است. پارک نارا با مساحتی برابر با ۶۶۰ هکتار، شامل معبد «تودای جی» (Todai-ji) و مقبره‌ی «کاسوگا‌ تایشا» (Kasuga-Taisha) است و هر سال، میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. آهو در «شینتو» (مذهب مردم محلی ژاپن) به عنوان پیام‌رسان خدایان شناخته می‌شود و سمبل این شهر است. از آهوهایی که در این پارک زندگی می‌کنند، به عنوان گنجینه‌های ملی محافظت می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه