رکورد سریع ترین دوچرخه سواری در جنوب آمریکا شکسته شد

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
رکورد سریع ترین دوچرخه سواری در جنوب آمریکا شکسته شد

رکورد سریع‌ترین زمان برای عبور از طول آمریکای جنوبی به وسیله‌ی دوچرخه با شعار حمایت از بهداشت روانی شکسته شد. 

سرباز سابق نیروهای ویژه انگلستان و دوست شاهزاده هری، بعد از طی ۶۰۰۰ مایل در عرض ۴۸ روز توانست رکورد جهانی گینس را برای کوتاه‌ترین زمان برای طی مسیر طولی آمریکای جنوبی (از کاراگانا تا اوشویا) با استفاده از دوچرخه، در اختیار خود بگیرد.

دوچرخه سواری

دین استات ۴۰ ساله، با پشت سر گذاشتن شرایط بی‌رحمانه و نواحی طاقت‌فرسایی که بین «اوشویا» در جنوب آرژانتین و «کاراگانا» در کلمبیای شمالی قرار گرفته‌اند، موفق شد بعد از ۴۸ روز و ۵۴ دقیقه و با بیش از ۱۰۰ مایل دوچرخه‌سواری در روز، سفر خود را به پایان برساند.

دوچرخه سواری

او این چالش حماسی را برای جمع‌آوری پول برای خیریه‌ی «Heads Together» انجام داده است که از سلامت روح و روان حمایت می‌کند.

این موضوع از نظر دین اهمیت زیادی دارد. او در هنگام خدمت در نیروهای ویژه از ناحیه‌ی زانو، به شدت آسیب دید و مجبور شد که از شغل نظامی خود کناره‌گیری کند و تلاش کند تا در زادگاه خود، ابردین، به شیوه‌ی زندگی غیرنظامی برگردد.

دوچرخه سواری

علی‌رغم سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت، او دائما از طرف شاهزاده هری که با هم در ارتش آموزش دیده بودند، تشویق می‌شد.

این نظامی بازنشسته، دوچرخه‌سواری را فقط یک سال پیش از این فعالیت رسمی خود آغاز کرد. اما پس از گذشت یک سال از تمرین، او سفری فوق‌العاده را برای جلب توجهات نسبت به موضوع بهداشت روانی در پیش گرفت و تصمیم گرفته است که با این کار، ۱ میلیون پوند برای کمپین Heads Together جمع‌آوری کند.

دوچرخه سواری

چالش رکوردشکنی او با حمایت بنیاد خیریه‌ی کاخ سنت جیمز انجام شده است که کمک‌های زیادی به حل مشکلات سلامت روانی کرده است.

او که سفر خود را از روز یک فوریه آغاز کرد و روز ۲۱ مارس به مقصد خود رسید، موفق شد که رکورد قبلی را که با ۵۸ روز، ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه در اختیار اسکات نپیر (۲۰۰۹) بود، بشکند.

دوچرخه سواری

اگرچه این پیروزی شایسته‌ی افشاشدن بود، دین زمان کمی را صرف اعلام و جشن گرفتن آن کرد، زیرا این کار صرفا بخشی از تلاش او برای در اختیار گرفتن رکورد سریع‌ترین دوچرخه‌سواری در بزرگراه پان-آمریکن (دارنده‌ی رکورد گینس به عنوان بزرگ‌ترین جاده‌ی قابل استفاده در دنیا) است.

دوچرخه سواری

او برای این که بتواند این رکورد را هم با موفقیت به نام خود به ثبت برساند، باید ۲۲۰۰۰ کیلومتر را از میان ۱۴ کشور طی کند تا به خلیج پرودو در آلاسکا، ایالات متحده‌ی آمریکا برسد.

رکورد فعلی جهان، ۱۱۷ روز و ۵ ساعت مربوط به دوچرخه‌سوار مکزیکی، کارلوس سانتاناریا کوارروبیاس است که در سال ۲۰۱۵ ثبت شد.

دوچرخه سواری

دین می‌گوید:

این کار تا به الان، سفری خسته‌کننده و طاقت‌فرسا بوده است، هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ ذهنی. پشتیبانی‌های تیمم از من، بسیار ارزشمند است؛ اما بخش سخت کار تازه شروع شده است و هنوز راه زیادی باقی مانده است که باید از میان کشورهای مختلف عبور کرد.

خیلی خوشحالم که عنوان رکورد جهانی گینس را به دست آورده‌ام و اکنون مصمم‌تر هستم تا رکورد سریع‌ترین سفر با دوچرخه را در بزرگراه پان-آمریکن بشکنم، پول جمع‌آوری کنم و آگاهی جمعی را نسبت به فعالیت‌های خیریه‌ی Heads Together و به طور کلی، مسائل بهداشت روان، بالاتر برم.

دوچرخه سواری

گروهی متشکل از شاهزاده هری و مدال‌آوران المپیک، دوچرخه سواران حرفه‌ای و سفیر قهرمانان یعنی مارک کاوندیش، از دین حمایت و وی را در این مسیر تشویق می‌کنند. طرفداران وی می‌توانند او را گام به گام در مسیری که در چالش بزرگراه پان-آمریکن می‌پیماید، دنبال کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه