تکنولوژی جدید واقعیت مجازی برای سرگرمی مسافران الاتحاد

سودا سلیمی
سودا سلیمی پنجشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
تکنولوژی جدید واقعیت مجازی برای سرگرمی مسافران الاتحاد

خطوط هواپیمایی الاتحاد در جهت رفاه و سرگرمی بیشتر مسافران سعی در استفاده از تکنولوژی‌های نوآورانه دارد.

خطوط هواپیمایی الاتحاد، تکنولوژی سرگرم‌کننده‌ی جدیدی با نام VR (SkyLights Aero Virtual Reality) را برای به‌کارگیری در پرواز‌های خود آزمایش می‌کند. این تکنولوژی در مرحله‌ی اول در پرواز‌های فرست کلاس و کلاس بیزینس و در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، ترمینال ۳ استفاده خواهد شد.

هدف از این آزمایش بلند مدت، تشخیص علایق و در واقع سرگرم کردن مسافران در فرودگاه و در پرواز‌هایی که در ابوظبی توقف دارند، است.

اسکایلاتس (SkyLights) تولیدکننده‌ی بازی‌های سرگرم کننده بوده و با تعدادی از خطوط هواپیمایی موفق همکاری می‌کند تا به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی، تجربه‌ی مفرحی از انتقال بین آسمان و زمین را به مسافران ارزانی دارد. دفاتر این شرکت در سانفرانسیسکو، پاریس و تولوس (Toulouse) واقع شده است.

لیندا کلستینو (Linda Celestino) معاون مدیر تجارب مسافران می‌گوید:

ما در خطوط هواپیمایی الاتحاد همیشه سعی بر بهبود خدمات و مهمان‌نوازی داریم و این بار با تکنولوژی نوآورانه و سفارشی قصد سرگرم کردن مسافران را داریم.

آن‌ها با استفاده از تحقیقات به عمل آمده به این نتیجه رسیدند که مسافران مدرن امروزی، علاقه‌ی زیادی به کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرواز دارند و می‌توان از این طریق نه تنها به آگاهی آن‌ها کمک کرد، بلکه باعث سرگرم شدن آن‌ها نیز شد. روز‌هایی که سالن‌های انتظار لوکس، با رفاه و محصولات مختلف به روز بودند به سر رسیده است.

مدیران خطوط هواپیمایی الاتحاد به این موضوع اشاره کرده‌اند که این تکنولوژی سبب خواهد شد که سرگرمی‌ها بیشتر سفارشی شده و برای هر مسافر متفاوت باشد. این سفارشی‌سازی بسته به دموگرافی که از شخص گرفته می‌شود متفاوت خواهد بود.

هدست‌های اسکایلایتس الوسکای (SkyLights ALLOSKY) تصویری سینمایی با کیفیت HD را به صورت دو بعدی و سه بعدی نمایش خواهد داد. سعی خواهد شد که استفاده از این هدست‌ها آسان بوده و هدفون‌ها نویز نداشته باشند.

هر کدام از این دستگاه‌ها باطری‌هایی خواهند داشت که بدین وسیله قادر خواهند بود به مدت ۶ ساعت فیلم‌های ۳۶۰ درجه و فانتزی، سریال‌های تلویزیونی، مستندها و برنامه‌های کودک را نمایش دهند.

در مدت آزمایش این پروژه، کارکنان الاتحاد در قسمت‌هایی از ترمینال این خدمات را ارائه داده و سپس از مسافران می‌خواهند که پرسشنامه‌ای را در این رابطه پر کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه