تاکید برزیل بر توسعه گردشگری حلال

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
تاکید برزیل بر توسعه گردشگری حلال

سهم گردشگری حلال از کل گردشگری جهان در سال ۲۰۱۷، ۱۹۲ میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود این رقم، در سال‌های آتی بیشتر هم شود.

سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای گردشگری حلال در برزیل انجام نشده است و  توانایی صنعت گردشگری برزیل برای پذیرش گردشگران مسلمان نیازمند بررسی‌های بیشتری است. همانطور که ابراهیم ابو هلیل، یک مشاور گردشگری در اردن، می‌گوید تنها با انجام چند سازوکار کوچک می‌توان حضور گردشگران مسلمان در هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری برزیل را سازماندهی کرد.

ابو هلیل، مشاور پانل حلال در انجمن اقتصادی برزیل و کشورهای عربی که توسط اتاق تجارت اعراب و برزیل در روز دوشنبه، دوم آوریل، در هتل یونیک در سائوپولو برگزار شد، گفت:

برزیل زمان زیادی را از دست داده است، اما هنوز هم فرصت کافی برای حضور در بازار گردشگری حلال وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد که گردشگری حلال در سال ۲۰۱۷، ۱۹۲ میلیارد دلار آمریکا در سرتاسر جهان درآمد داشته است و انتظار می‌رود که بیش از ۲۳۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ درآمد داشته باشد.

او همچنین اظهار داشت که انجام اصلاحات کوچکی مانند تهیه‌ی جانماز، زمان ثابت برای استفاده مسلمانان از استخر و آموزش کارکنان در مورد گردشگری حلال در معرفی یک مکانی به عنوان مقصد گردشگری حلال موثر هستند. او با اشاره به کشورهای آسیایی به عنوان مثالی برای سرمایه‌گذاری برای پذیرایی از گردشگران مسلمان می‌گوید:

برای مثال، در ژاپن، دولت مشوق‌هایی را برای افزایش گردشگری حلال تعیین کرده است.

گردشگری حلال

سخنرانان این پانل همچنین اظهار داشتند که برند «حلال»، یک محصول یا سرویس نیست، بلکه نوعی شیوه‌ی زندگی است. محمد اورا مراد، مدیر اجرایی اتاق عرب، اظهار داشت که اقتصاد حلال متشکل از محصولات غذایی، لوازم آرایشی، پوشاک، امور مالی و گردشگری اسلامی، سالانه ۲ تریلیون دلار در بازاری که ۱٫۶ میلیارد مصرف کننده دارد، درآمد تولید می‌کند.

محمد صالح بدری، دبیر کل مجمع اعتباربخشی بین المللی حلال (IHAF)، سازمانی که در پی هدفمندسازی برند حلال برای ۵۷ کشور مسلمان است، گفت:

هر کاری که ما انجام می‌دهیم یا می‌خوریم بر پایه‌ی اصل «حلال» است.

ارزش استفاده از برند کالاها و خدمات «حلال» در عرض چند سال به ۵ تریلیون دلار آمریکا خواهد رسید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه