بزرگترین کشتی کروز دنیا در تدارک برای سفر به مدیترانه

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
بزرگترین کشتی کروز دنیا در تدارک برای سفر به مدیترانه

بعد از سه سال، بزرگ‌ترین کشتی کروز جهان با نام سمفونی دریاها که متعلق به شرکت رویال کارائیب است، آماده‌ی بهره‌برداری شد.

مشتاقانه منتظر آغاز به کار سمفونی جدید دریاها (Symphony of the Seas)، کشتی نسل‌های مختلف و بزرگ‌ترین کشتی کروز جهان، متعلق به شرکت «رویال کاراییب» بودیم. مراحل ساخت این کشتی عظیم بیش از سه سال به طول انجامید و قرار است در روز هفتم آوریل سفر خود را از بارسلون به دریای مدیترانه آغاز کند. شرکت سازنده‌ی این کشتی کروز، آن را در تاریخ ۲۳ مارس تحویل داد و روز ۳۱ مارس، طی یک نمایش پنج روزه در مسیر ناپل و رم، به آب انداخته شد.

کشتی کروز

نمای داخلی از کشتی سمفونی دریاها

ساخت این کشتی، سه سال طول کشید و ۴۷۰۰ کارگر کشتی ساز برای ساختن آن تلاش کردند. در این کشتی، ۲۲۰۰ خدمه‌ی بین‌المللی از ۷۷ کشور مشغول به کار خواهند بود. تابستان‌ها این کشتی در بندر بارسلون مستقر می‌شود و از نوامبر به بعد، در میامی به‌عنوان بندر اصلی توقف خواهد کرد.

این کشتی کروز، تجربه‌های هیجان‌انگیزی را برای مهمانان تدارک دیده است که شامل Ultimate Abyss، بلندترین سرسره‌ی ۱۰ طبقه‌ی دریایی، FlowRider، یک شبیه‌ساز موج‌سواری تقریبا ۱۲ متری و دو دیواره‌ی سنگ‌نوردی با ارتفاع تقریبا ۱۲ متر است. همچنین، محیط‌های بازی «نبرد برای سیاره Z» که یک بازی تیراندازی لیزری در تاریکی است و بازی «فرار از روبیکان» که یک اتاق فرار سفارشی است که مهمانان باید بتوانند معماها را قبل از زمان مقرر حل کنند و از آن خارج شوند هم در این کشتی تعبیه شده است.

بیست و پنجمین کشتی ناوگان رویال کاراییب دارای ۳۶۲ متر طول و ۷۳ متر ارتفاع است و ظرفیت پذیرایی از ۵۵۱۸ مهمان را در ۲۷۵۹ اتاق دو نفره دارد. راه‌اندازی این کشتی، رکورد قبلی که متعلق به کشتی «هارمونی دریاها» (Harmony of Seas) با امکانات رفاهی مثل یک سرسره‌ی ۱۰ طبقه، یک نوار رباتیک و یک زیپ لاین بود را در اختیار خود می‌گیرد. مایکل بیلی، رئیس و مدیر عامل رویال کاراییب می‌گوید:

استقبال از عضو جدید خانواده، لحظه‌ای غرورانگیز و مهیج است. کشتی سمفونی، خانواده‌ها را با امکانات جدیدی که تابه‌حال مشاهده نشده است، به تعطیلات می‌برد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه