افزایش حجم مسافرت های نوروزی در سیستان و بلوچستان تا ۱۶ درصد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
افزایش حجم مسافرت های نوروزی در سیستان و بلوچستان تا ۱۶ درصد

به گفته جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان ۱۶ درصد حجم مسافرت‌های نوروزی افزایش و ۲۱ درصد تصادفات فوتی در طرح نوروزی پلیس استان کاهش یافته است.

سرهنگ احمد طاهری، جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تردد ۳ میلیون و ۳۰۲ هزارو ۶۹۷ دستگاه انواع خودروها در سطح محورهای مواصلاتی استان، گفت:

آمار خودروهای وردوی به استان از تاریخ ۹۶/۱۲/۲۳ تا هم اکنون ۱۷۳ هزارو ۳۲۸ است که این بیانگر رشد ۱۶ درصدی حجم مسافرت‌های نوروزی به این استان است.

او ادامه داد:

برخلاف افزایش ۱۶ درصدی تردد‌ها در سطح جاده‌های استان خوشبختانه امسال شاهد کاهش ۲۱ درصدی تصادفات فوتی در سطح استان بودیم که این امر نشان از ارتقاء فرهنگ ترافیکی شهروندان و مسافران نسبت به سال‌های گذشته است.

طاهری با بیان اینکه ۱۳ درصد تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، اضافه کرد:

با همکاری سایر نهادهای امدادی تلاش مضاعفی را در خدمت رسانی به مسافران نوروزی در طرح نوروزی امسال انجام دادیم تا گردشگران سفری ایمنی را در این استان تجربه کنند.

او تصریح کرد:

در اجرای طرح نوروزی پلیس استان با استقرار پاس‌های پیاده و انجام گشت‌های هدفمند و همچنین تمهیدات انتظامی و ترافیکی و کنترل مجرمان سابقه دار توانست ‌وقوع سرقت‌ها را به میزان ۱۵ درصد کاهش دهد و نسبت به بازه زمانی سال قبل موفق تر عمل کند.

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:

با تلاش شبانه روزی کارکنان در طول طرح شاهد کاهش ۳۹ درصدی جرایم خشن در سطح استان بودیم که این نشان از عزم جدی کارکنان در کنترل جرایم در سال جدید دارد.

وی عنوان کرد:

همکاری شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی کمک شایانی به پلیس در برقراری امنیت و نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات داشت که این امر ستودنی و قابل ستایش است.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه