دامنه های جنوبی البرز در معرض وزش باد شدید

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
دامنه های جنوبی البرز در معرض وزش باد شدید

پیش‌بینی وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و بارش تگرگ در ۹ استان کشور وجود دارد.

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:

بعد از ظهر امروز (۱۵ فروردین ماه) در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق وجود دارد.

وی اضافه کرد:

براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز (۱۵ فروردین ماه) سامانه بارشی در شمال غرب، سواحل غربی خزر و مناطقی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز غربی فعال است. به‌تدریج از بعد از ظهر، بخش‌های غرب،‌ البرز مرکزی و شرقی، سواحل شرقی خزر و مناطقی از شمال شرق را در بر می‌گیرد و سبب رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود.

او بیان کرد که امروز کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما در استان‌های ساحلی دریای خزر با شمالی شدن جریان‌ها پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد.

وظیفه افزود:

پنجشنبه (۱۶ فروردین ماه) در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس،‌ جنوب، بخش‌هایی از مرکز، البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد:

در این روز شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، غرب کرمانشاه، مناطقی از لرستان، مرکزی و جنوب غرب اصفهان خواهد بود و کاهش دما حدود ۶ تا ۸ درجه در برخی مناطق شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او جمعه، (۱۷ فروردین ماه)، بارش نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت و بارش در شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، شرق زنجان، غرب قزوین، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و مازندران شدت دارد و انتظار بارش تگرگ وجود دارد.

او عنوان کرد:

آسمان تهران پنجشنبه (۱۶ فروردین) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۰ درجه و ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت جمعه (۱۷ فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهد بود که در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۲۲ درجه و ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه