موناکو در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
موناکو در یک نگاه

موناکو، شبه‌جزیره‌ای در قلب اروپا و کشوری است که به بهشت جهانگردان و ثروتمندان شهرت دارد. در این شهر می‌توانید جاهای دیدنی نظیر کاخ شاهزاده، باغ گیاه‌شناسی ژردن اگزوتیک و... را ببینید.

شبه‌ جزیره‌ی موناکو در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده است. موناکو را می‌توان دومین کشور کوچک دنیا نامید؛ کشوری که فقط ۱٫۹۵ کیلومتر مربع وسعت دارد.

سرزمین موناکو به خاطر وجود قوانین مالیاتی آزاد و آب و هوای مطبوع، به بهشت جهانگردان و ثروتمندان شهرت دارد. پایتخت موناکو شهر موناکوویل است و مشهور‌ترین شهر آن مونت‌کارلو نام دارد.

این کشور از سه طرف هم ‌مرز با فرانسه و از سوی دیگر در کرانه‌ی دریای مدیترانه در راستای ریویرا با ساحل فیروزه‌ای و در بیست کیلومتری غرب شهر نیس قرار دارد.

این منطقه از اوایل قرن بیستم، مکانی برای تجمل و تفریح قشر مرفه و ثروتمندان دنیا است. موناکو را به مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک هم می‌شناسند که از سال ۱۹۲۹، هر سال برپا می‌شود.

موناکو

بر اساس مستندات، قدمت زندگی بشر در این منطقه به ۳۰۰ هزار سال پیش بازمی‌گردد. موناکو در سال ۱۲۹۷ میلادی استقلال خود را از حکومت جمهوری جنوا که در منطقه مرزی ایتالیا و فرانسه بود، پس گرفت. موناکو یک دولت‌شهر محسوب می‌شود و بعد از واتیکان دومین کشور کوچک غیر وابسته‌ی جهان است. از سال۱۲۹۷ خاندان گریمالدی بر جزیره‌ی موناکو حکومت می‌کنند.

موناکو از نظر تراکم جمعیت در رده‌ی دوم کشور‌های متراکم قرار دارد و ۳۸,۴۹۹ نفر (طبق آمار سال ۲۰۱۶) جمعیت را در خود جای داده است. ۹۰ درصد مردم، به مذهب کاتولیک ایمان دارند؛ هر چند که آزادی مذاهب در این شهر حکمفرما است. زبان فرانسه، حکم زبان رسمی را دارد و واحد پول آن‌ها، یورو است. ملیت‌های فرانسوی، موناکویی، ایتالیایی و انگلیسی به‌ترتیب بیشترین ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند. موناکو هیچ فرودگاهی ندارد. نزدیک‌ترین فرودگاه به این منطقه در فاصله‌ی ۳۰ دقیقه‌ای و در شهر نیس فرانسه قرار گرفته است.

موناکو

این شهر اروپایی در تمام طول سال، آب و هوای معتدلی دارد. گرم‌ترین ماه سال، ژوئیه و اوت و سردترین ماه سال، ژانویه و فوریه است. باران معمولا در ماه‌های سردتر زمستانی می‌بارد و به‌طور میانگین موناکو ۶۰ روز بارانی در سال دارد.

بهترین زمان سفر به موناکو، در فصل‌های بهار و پاییز است. آوریل و اکتبر هر دو ماه‌های ایده‌آلی برای سفر هستند. در این دو ماه، آب و هوا بسیار مساعد و نرخ هتل‌ها پایین است. این مقصد گردشگری باشکوه و مجلل، بین نوامبر تا مارس، کمی از زرق‌و‌برق خود را از دست می‌دهد، ولی اگر در این روزهای زمستانی به موناکو سفر کنید، می‌توانید هزینه‌های اقامت‌تان را کاهش دهید و هتل‌های ارزان‌تری پیدا کنید.

هر ساله کشور موناکو میزبان جشنواره‌های مختلف هنری مثل جشنواره‌ی بین‌المللی تلویزیون، جشنواره‌ی موسیقی و هنر، جشنواره‌ی سیرک و جشنواره‌ی تئاتر غیرحرفه‌ای موندیال است.

موناکو

جاذبه‌های گردشگری موناکو شامل کاخ شاهزاده (Palais du Prince)، موزه‌ی اوسئانوگرافیک (Oceanographique)، باغ گیاه‌شناسی ژردن اگزوتیک (Jardin Exotique)، باغ‌های سن مارتین، اپرای مونت کارلو (Opéra de Monte-Carlo)، بندر موناکو (Monaco Harbor)، موزه ملی جدید موناکو (Nouveau Musée National de Monaco)، باغ رز شاهدخت موناکو (Princess Grace Rose Garden)، باغ ژاپنی (Jardin Japonais)، موزه شپل دو لا ویزیتاسیون (Chapelle de la Visitation)، قلعه آنتوان (Fort Antoine) و... می‌شود.

مراکز خرید موناکو عبارت‌اند از مرکز خرید متروپول (Metropole)، استفانو ریچی (Stefano Ricci)، منطقه کندامین (La Condamine)، موناکو ویل (Monaco Ville)، فونتویل (Fontvieille) و....

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه