فرودگاه بین المللی ابوظبی؛ امارات

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
فرودگاه بین المللی ابوظبی؛ امارات

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی با جابه‌جایی بیش از ۲۵ میلیون مسافر در سال یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور امارات است.

ابوظبی، پایتخت مدرن و زیبای کشور امارات متحده عربی در کرانه خلیج فارس است که از نظر فرهنگ عربی و توسعه‌ی گردشگری، بسیار غنی است. این شهر از سال ۱۷۶۰ میلادی پایه‌ریزی شده است و در حال حاضر به‌عنوان مهم‌ترین مرکز تجاری و دولتی کشور امارات متحده عربی به‌شمار می‌آید. دیدنی‌های این شهر پرشور و هیجان‌انگیز، بیشتر پسوند «ترین» را به دنبال خود می‌کشند.

ابوظبی

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی

فرودگاه ابوظبی با جابه‌جایی بیش از ۲۵ میلیون مسافر رتبه دوم پررفت‌ و آمدترین فرودگاه‌های امارات را به خود اختصاص داده و دارای سه پایانه مسافربری است. بیش از ۳۰ خط هوایی به ۱۲۰ مقصد در ۶۰ کشور جهان از طریق این فرودگاه خدمت‌رسانی می‌کنند.

مشخصات

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: AUH
  • کد ایکائو: OMAA
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲۷ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Etihad Airways
  • فاصله هوایی تا تهران: ۱۲۷۹ کیلومتر معادل ۲ ساعت (در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و این فرودگاه صورت نمی‌گیرد)

پایانه‌ها

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی

این فرودگاه دارای سه پایانه است که پایانه ۳ در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. پایانه ۴ نیز قرار است به زودی افتتاح شود و ظرفیت فرودگاه را ۲۰ میلیون مسافر در سال افزایش دهد. پایانه ۱ قدیمی‌ترین پایانه است و که در طبقه همکف فروشگاه‌های متنوع، در طبقه بالاتر کافه قرار دارد. همچنین رستوران‌های معتبر نیز در این فرودگاه شعبه دارند. از دیگر امکانات نیز می‌توان به دوش، دستگاه خودپرداز (ATM)، بانک، نمازخانه، داروخانه، مرکز پزشکی، اتاق سیگار و اتاق مخصوص اطفال اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی در فاصله ۳۸ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد

راه‌های دسترسی

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی

بین پایانه‌های ۱ و ۲ سرویس شاتل رایگان برای رفت و آمد قرار دارد. همچنین اتوبوس نیز به‌صورت ۲۴ ساعتی همراه با سیستم تهویه هوا برای سرویس‌دهی قرار دارند. زمان رسیدن به مرکز شهر با اتوبوس ۴۰ دقیقه و هزینه بلیتش نیز تقریبا ۱ دلار است. تاکسی‌ها نیز یکی از راحت‌ترین راه‌ّا برای رسیدن به مرکز شهر است. هزینه این سفر تقریبا ۷ دلار و زمان رسیدن نیز ۳۰ دقیقه است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی

درحال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و این فرودگاه صورت نمی‌گیرد

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه