جاذبه های دیدنی چالوس ، از کلاردشت تا نمک آبرود

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
جاذبه های دیدنی چالوس ، از کلاردشت تا نمک آبرود

چالوس شهری است که به‌دلیل ارتفاع کمتری که نسبت به ارتفاعات اطراف داشته، به چال اس یا چاله است معروف بوده که بعدها به چالوس تغییر نام پیدا کرده است.

چالوس دارای دو بخش مرکزی و کلاردشت است. شهر کلاردشت در ۴۸ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد و دو جاده ارتباطی مهم دارد. جاده نخست، از جاده چالوس و از شهر مرزن‌آباد است که با مسیری ۲۴ کیلومتری به شرق کلاردشت می‌رسد. مسیر دوم جاده جنگلی زیبای عباس‌آباد است که با طی ۲۵ کیلومتر از شهر ساحلی عباس‌آباد به غرب شهر کلاردشت می‌رسد. فاصله شهر عباس‌آباد تا چالوس هم ۳۴ کیلومتر است تا مسافرانی که قصد سفر به شهر چالوس را دارند، با کمی تغییر مسیر از شهر مرزن‌آباد به‌سمت کلاردشت رفته و از آنجا از میان جنگل‌های عباس‌آباد به ساحل دریای خزر برسند تا بعد از گذر از منطقه گردشگری نمک آبرود به شهر چالوس برسند. در این میان نباید نگران اقامت خود باشند، زیرا با سایت اجاره روزانه ویلا «شب» به آدرس www.shab.ir  می‌توانند به اجاره ویلا در کلاردشت و همچنین اجاره ویلا در چالوس بپردازند، برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند و در این مسیر از جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار این منطقه دیدن کنند.

در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه می‌پردازیم:

پارک جنگلی فین چالوس و آب گیر هَسَل

در ۷ کیلومتری شهر چالوس و در کنار رودخانه چالوس، جنگل معروف مشل موزی قرار دارد که البته به جنگل فین یا محمدآباد هم شناخته می‌شود و در دلِ این جنگل، مرداب هسل قرار گرفته که با رنگ خاصی که در هر فصلی دارد، شناخته می‌شود.

آبشار هریجان

آبشار هریجان با ارتفاع ۸۰ متر در نزدیکی روستای هریجان در منطقه کلاردشت استان مازندران قرار دارد که با طبیعت بکر و وحشی خود از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی این منطقه است.

چالوس

آبشار اکاپل

این آبشار در نزدیکی دریاچه ولشت و در همجواری شهر چالوس و منطقه کلاردشت قرار گرفته و با چشم‌انداز و مناظر زیبای خود در امتداد رود سردآبرود در محله رودبارک است.

پارک جنگلی نمک آبرود

این پارک با ۲۰۰ هکتار مساحت پوشیده از جنگل که عمر برخی از شمشادهای آن تا ۷۰۰ سال می‌رسد، یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که با امکانات متنوع خود مانند تله کابین، اقامتگاه، رستوران و شهربازی، پذیرایی مسافران است.

چالوس

طبیعت زیبا و بکر دریاچه ولشت

یکی از دریاچه‌های آب شیرین کشور، دریاچه ولشت است که در منطقه کلاردشت قرار دارد و با طبیعت بکر خود، محیط مناسبی برای پرندگان و آبزیان فراهم کرده است.

ولشت

مطالب مرتبط:

دیدگاه