بهترین زمان سفر به سئول؛ شهری در مرز مدرنیته و تاریخ در کره جنوبی

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین زمان سفر به سئول؛ شهری در مرز مدرنیته و تاریخ در کره جنوبی

سئول، پایتخت کشور کره جنوبی، با سرعت رو به پیشرفت است، اما کماکان به گذشته تاریخی خود افتخار می‌کند. برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به سئول، در این مقاله با ما بخوانید.

اگر قصد دارید تور سئول رزرو کنید، ابتدا این مقاله را دنبال کنید تا بدانید بهترین زمان سفر به این شهر چه زمانی است.

یین و یانگ (مفهومی در نگرش چینیان باستان به نظام جهان، به معنای یگانگی متضادها) آبی و قرمز در پرچم کشور کره جنوبی نشانگر تعادل است؛ ایده‌آلی که در طول جنگ‌های کره، از بین رفته بود. اما پس از صلح موقت در سال ۱۹۵۳، یک سئول مدرن، شکوفا شد. هم‌اکنون، شهر سئول، با معماری خیره‌کننده، فرهنگ پویا و پرجنب و جوش و یک اقتصاد رو به پیشرفت، در میان جهانیان شناخته می‌شود؛ تمام مشاهدات حاکی از انعطاف‌پذیری و ذات رو به پیشرفت سئول هستند.

ممکن است این طور به نظر بیاید که سئول در حال جهشی سریع رو به آینده است، اما کره جنوبی، کماکان به میراث غنی فرهنگی خود، افتخار می‌کند. آثار تاریخی شهر سئول، درست بین نواحی گسترده خرید و مناطق تفریحات شبانه قرار دارد. آثاری که نگاهی به سئول قدیمی قبل از ساخته شدن برج‌های بتنی و آهنی، را به شما ارائه می‌دهد.

سئول

مجموعه کاخ‌های گایونگ بوک (Gyeongbok Palace)، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین قصرهای سلسله پادشاهی چوسان (در قرن چهاردهم)، قرار گرفته روی زمین‌هایی آراسته و زیبا، تنها چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارند. در نزدیکی این جاذبه فوق‌العاده، خانه‌های چوبی یک طبقه دهکده بوکچون هانوک (Bukchon Hanok Village)، با ساختمان‌های بلند اطراف، کنتراست بسیار جالبی را خلق کرده‌اند.

به طرز معجزه‌آسایی، گذشته و حال سئول با یکدیگر برخوردی ندارند؛ بلکه یکدیگر را کامل می‌کنند. این ترکیب هارمونی قدیمی و جدید، کلید جذابیت سئول و یک اصل مرکزی در شناخت هویت شهر است.

بهترین زمان سفر به سئول بر اساس آب و هوا

سئول

بهترین زمان سفر به سئول، در ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) و سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) است، زمانی که آب و هوا معتدل (میانگین حداکثری دما در طول روز، کمتر از ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است) و هزینه‌های سفر، پایین است.

اگر از طرفداران برف پودری زمستانی و اسکی هستید، بین ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)، به سئول بیایید؛ زمانی که دمای میانگین در طول روز کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد است و برف، مکررا می‌بارد.

بهتر است از سفر در ماه‌های تابستانی (فصل باد و بارش‌های موسمی) به سئول اجتناب کنید. در طول این ماه‌ها، سئول به طور ناراحت کننده‌ای، مرطوب و پر از جمعیت گردشگران است. هزینه هتل‌ها و بلیط‌های هواپیمایی نیز در این زمان از سال، سرسام‌آور هستند.

بهترین زمان سفر به سئول بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

سئول

فصل بهار، مسلما زیباترین فصل شهر سئول است. شهر در بهار با فورانی از درختان جوانه‌زده و گل‌های شکوفه کرده از جمله شکوفه‌های گیلاس، روبه‌رو می‌شود.

آب و هوای بهار با میانگین دمایی ۱۰ تا ۲۳٫۹ درجه سانتی‌گراد، بسیار دلپذیر است (بهتر است برای گردش‌های عصرگاهی خود، یک ژاکت سبک به همراه داشته باشید). قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیمایی نیز در این زمان از سال، معقول و به صرفه هستند، اما بهتر است از چند ماه زودتر به فکر رزرو باشید. با اینکه جمعیت گردشگران در بهار، به اندازه تابستان نیست، اما بازدیدکنندگان بهاری سئول، امکان انتخاب مکان‌های اقامتی شما را محدود می‌کنند.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

سئول

اگر با سطح رطوبت بالا، صف‌های طولانی، باران‌های سیل‌آسا و هزینه‌های بالای مسافرت مشکلی ندارید، در فصل تابستان به سئول بیایید. اما برای یک تعطیلات خوب، در فصل‌های کوتاه بهار و پاییز به سئول، سفر کنید.

اگر در این زمان از سال به سئول سفر می‌کنید، حتما زمان برگزاری فستیوال‌های جذاب ماه آگوست و جولای را بررسی کنید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

سئول

سئول در فصل پاییز، میزبان آب و هوایی مطبوع است؛ دمای میانگین در طول روز بین ۱۰ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است. البته انتظار کمی بارش باران نیز باید داشته باشید. هزینه‎های هتل‌ها و بلیط‌های هواپیمایی در پاییز شهر سئول در مقایسه با قیمت‌های تابستان، مقرون به صرفه‌تر و صف‌های جاذبه‌های گردشگری نیز کوتاه‌تر هستند.

به خاطر داشته باشید در طول چوسک (Chuseok)، یک تعطیلات عمومی در کره جنوبی، سئول شلوغ‌تر و هزینه‌های سفر کمی گران‌تر می‌شود؛ زیرا اهمیت این تعطیلات به اندازه سال جدید قمری (بزرگ‌ترین تعطیلات کشور) است.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

سئول

اگرچه فصل زمستان در سئول با دمای میانگین ۶٫۷- تا ۱٫۱- درجه سانتی‌گراد، سرد است، اما همین آب و هوا فرصت‌های عالی برای اسکی در کوهستان‌های اطراف سئول، فراهم می‌کند.

به علاوه، با افت دما در زمستان، هزینه هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما نیز کاهش می‌یابد. شاید در این فصل مجبور باشید چمدان سنگینی از کت‌های گرم و سوئیشرت‌های ضخیم به همراه ببرید، اما به جای آن، پول کمتری از جیب شما خرج خواهد شد.

از سفر در تعطیلات سال نوی قمری، اجتناب کنید. در طول این زمان، سفر بسیار گران و شلوغ (خانواده‌ها برای جشن گرفتن سال نو به شهر خود برمی‌گردند)، می‌شود.

بهترین زمان سفر به سئول بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال گل‌های بهاری یونگدنگپو یوئیدو (Yeongdeungpo Yeouido Spring Flower Festival)

سئول

فستیوال گل‌های بهاری یوئیدو در میانه ماه آوریل (اواخر فروردین) در جاده یونجونگنو (Yunjung-no) در شهر سئول، زمانی که درختچه‌های گلدار آزالیا، یاس‌های زرد و دیگر گل‌های بهاری، شکوفه کرده‌اند، برگزار می‌شود. این جشن به علت وجود ۱۸۸۶ درخت گیلاس کره جنوبی، مشهور است.

وسایل نقلیه، دسترسی محدودی به این جاده در اطراف ساختمان مجلس ملی، در طول دوره جشنواره دارند؛ به طوری که بازدیدکنندگان می‌توانند از شکوفه‌ها و جشن‌ها، آزادانه لذت ببرند. در شب، شکوفه‌های گیلاس با نورهای رنگی می‌درخشند. اجراهای خیابانی متعدد و نمایشگاه‌های هنری در این فستیوال برگزار می‌شوند.

فستیوال لوتوس لانترن (Lotus Lantern Festival)

سئول

هر سال، در ماه می در یک آخر هفته قبل از تولد بودا، یک جشن فوق‌العاده در کره به نام جشنواره فانوس لوتوس برگزار می‌شود.

این فستیوال بودایی که قدمت آن به ۱۳۰۰ سال قبل برمی‌گردد، هر سال قلب و آسمان کره جنوبی و جهان را روشن می‌کند. تمام جشن‌ها حدود یک هفته طول می‌کشد، اما جشن آخر هفته قبل از تولد، هیجان‌انگیزترین آن است.

مردم از سراسر جهان برای این رویداد در سئول گرد هم می‌آیند و خیابان‌های شلوغ شهر، فعالیت‌های خود را در این زمان،  به حالت تعلیق در می‌آورند.

رژه بزرگ فانوس از ساعت ۷ عصر روز شنبه شروع می‌شود و به طور معمول دو و نیم ساعت طول می‌کشد. تصور کنید که صد هزار شرکت‌کننده با فانوس درخشان در این رژه شرکت می‌کنند؛ هر فانوس نشانگر تعهد به یکی از تعالیم روشنگر بودایی. پارک تاپگل (Tapgol Park)، یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای این فستیوال است. پس از اتمام رژه، مراسم رقص به همراه فرستادن هزاران فانوس به آسمان، آغاز می‌شود. فستیوال با یک رژه در مقابل معبد جوگیسا (Jogyesa Temple)، به اتمام می‌رسد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول

سئول

فستیوال بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول، نمایشگاه و جشنواره سالانه کارتون، کاریکاتور و انیمیشن در ماه جولای است که از سال ۱۹۹۵ در شهر سئول کره جنوبی با حمایت وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره برگزار می‌شود.

نمادهای اصلی این جشنواره ببر (Bummy) و فلفل قرمز (Tanko) است. برنامه‌های این جشنواره شامل برپایی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور، نمایش فیلم‌های انیمیشنی، غرفه‌های تبلیغاتی و رویدادهای ویژه است. این جشنواره دارای دو بخش مسابقه رسمی و مهمانان مدعو است.

فستیوال بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ آگوست (۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال فرینج سئول

فستیوال فرینج سئول، یک جشنواره اجراهای هنری در ماه آگوست است که هر سال به هنرمندان اجازه می‌دهد که کارهای خود را در آن، به نمایش بگذارند.

اولین فستیوال در سال ۱۹۸۸ برگزار شد و تا قبل از سال ۲۰۰۲، این فستیوال، یک جشنواره مستقل هنری بود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

چوسوک (Chuseok)

سئول

چوسوک واژه‌ای است که از زبان کره‌ای باستان بجا مانده و به معنی «میانه بزرگ» یا پاییز که جشنواره بزرگی به ‌مناسبت برداشت محصول، است. این جشنواره در کره، تعطیلاتی است سه روزه که از پانزدهمین روز ماه هشتم در تقویم قمری محاسبه می‌شود. مانند بسیاری دیگر از جشنواره‌های برداشت در سراسر جهان، چوسوک نیز در حوالی اعتدال پاییزی در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

در برگزاری یک جشن برداشت خوب، مردم کره با سفر به زادگاه خود، گردهم می‌آیند تا ضمن شکرگزاری یاد اجداد خود را گرامی دارند و به ارواح آنان ادای احترام کنند. مردم در بزرگداشت و تجلیل ریشه‌های خود با مشارکت در ضیافت‌های سنتی کره‌ای، غذاهایی همانند سونگپیئون (نوعی کیک برنج بخارپز هلالی شکل بسیار کوچک) و انواع نوشیدنی مانند سیندوجو و دونگدونگجو را به اشتراک می‌گذارند و همچنین با موسیقی زنده، رقص محلی و البته بازی‌های سنتی کره‌ای به خوش‌گذرانی می‌پردازند.

چوسوک ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ سپتامبر (۱ تا ۳ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال های سئول

سئول

فستیوال های سئول، یک فستیوال هنر خیابانی در ماه اکتبر است که هر سال با به اجرا گذاشتن صدها اجرای فرهنگی، برگزار می‌شود. این فستیوال از سال ۱۹۹۴، در بزرگداشت ششصدمین سال تاسیس شهر سئول به عنوان پایتخت کره جنوبی، برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

سال نوی کره (Seollal/Korean Lunar New Year)

سئول

سال نوی کره در اولین روز سال جدید قمری است. این جشن‌ها، یکی از مهم‌ترین رویدادها و تعطیلات سنتی کشور به شمار می‌آید و معمولا سه روز به طول می‌انجامد. در این روزها مردم کره با برگشت به زادگاه خود، به دید و بازدید، احترام به اجداد و تفریح می‌پردازند. سال نوی کره ۲۰۱۹ در تاریخ ۵ فوریه (۱۶ بهمن ۱۳۹۷) است.

بهترین زمان سفر به سئول بر اساس هزینه هتل‌ها

سئول

رتبه‌های سئول

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های سئول به شرح زیر است:

  • هشتمین مقصد برتر گردشگری در قاره آسیا

کره جنوبی؛ آب و هوا و اقلیم

سئول

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در سئول

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۰۳
فوریه۲٫۸۲
مارس۸٫۳۳٫۸
آوریل۱۷٫۲۷٫۶
می۲۲٫۲۸٫۱
ژوئن۲۶٫۷۱۳
جولای۲۹٫۴۳۷٫۶
آگوست۳۰٫۶۲۶٫۷
سپتامبر۲۵٫۶۱۱٫۹
اکتبر۱۹٫۴۴٫۱
نوامبر۱۰٫۶۴٫۶
دسامبر۲٫۸۲٫۵

میانگین ماهیانه دما و بارش در سئول

اقلیم کشور کره جنوبی، به چهار فصل مجزا تقسیم می‌شود. در فصل تابستان، بارش‌های موسمی رخ می‌دهد؛. بین ماه‌های نوامبر تا مارس، زمستان میزبان افت دمای محسوس است؛ دما در کوهستان‌ها که بیش از دو سوم کشور را پوشش می‌دهند، تا ۱۵- درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۰٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۱٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۲٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر
فوریه۲٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر۱٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر۰٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۰ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر
مارس۶٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر
آوریل۱۵ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۰٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۸٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
می۲۱ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۱۸٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۷ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر
ژوئن۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱۱٫۸ سانتی‌متر۲۴٫۵ سانتی‌گراد- ۱۰٫۶ سانتی‌متر۲۳٫۳ سانتی‌گراد- ۹٫۳ سانتی‌متر۲۲٫۲ سانتی‌گراد- ۸٫۱ سانتی‌متر
جولای۲۸٫۷ سانتی‌گراد- ۳۱٫۵ سانتی‌متر۲۸٫۱ سانتی‌گراد- ۲۵٫۳ سانتی‌متر۲۷٫۴ سانتی‌گراد- ۱۹٫۲ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۱۳ سانتی‌متر
آگوست۳۰٫۳ سانتی‌گراد- ۲۴ سانتی‌متر۳۰ سانتی‌گراد- ۲۱٫۳ سانتی‌متر۲۹٫۷ سانتی‌گراد- ۱۸٫۵ سانتی‌متر۲۹٫۴ سانتی‌گراد- ۱۵٫۸ سانتی‌متر
سپتامبر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۲ سانتی‌متر۲۳٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۲۱٫۹ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر
اکتبر۱۷٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۶٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر۱۴٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر۱۳٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر
نوامبر۸٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۶٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۴ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۱٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر
دسامبر۰٫۹ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر۳٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر۵ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در سئول

پاییز به طرز غیرقابل انکاری، زیباترین فصل برای بازدید از کره جنوبی است، این بازه از سال میزبان چشم‌اندازهایی مسحورکننده و تابش قابل توجه نور آفتاب است.

فصل زمستان برای کسانی که با آب و هوای سرد مشکلی ندارند، زمان مناسبی برای سفر به کره جنوبی است.

تابستان معمولا بسیار گرم و مرطوب است. فصل بهار نیز میزبان آب و هوایی دلپذیر است، اما همین امر گردشگران زیادی را به این کشور می‌کشاند.

چه زمانی به سئول برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۸-۱۲۲-۱۱۸
فوریه۶-۴۱۹-۱۷۶
مارس۱-۹۱۵-۲۱۷
آوریل۶۱۸۴-۲۹۸
می۱۲۲۳۲۳۱۱۰
ژوئن۱۷۲۸۹۳۸۱۰
جولای۲۲۳۰۱۳۳۶۱۶
آگوست۲۳۳۲۱۴۳۸۱۳
سپتامبر۱۶۲۷۳۳۲۹
اکتبر۸۲۰۴-۳۱۷
نوامبر۱۱۲۱۲-۲۲۹
دسامبر۶-۴۲۴-۱۵۹

حداقل و حداکثر دما در سئولهزینه روزانه توریستی در سئول

هزینه یک روز اقامت در سئول حدودا ۳۵۰ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به سئول سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در سئول انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه