بهترین زمان سفر به نیس؛ عروس ساحلی ریورای فرانسه

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به نیس؛ عروس ساحلی ریورای فرانسه

بهترین زمان سفر به نیس، شهر زیبای ساحلی فرانسه بر اساس آب و هوا و فصول چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

اگر قصد دارید تور فرانسه یا تور نیس رزرو کنید، باید بدانید چه زمانی از سال، برای سفر به این کشور مناسب است. 

نیس، به‌عنوان شهر اصلی بندری فرنچ ریورا (خط ساحلی در گوشه جنوب شرقی فرانسه، بر کناره دریای مدیترانه)، طرفداران ساحل، علاقه‌مندان به تاریخ و جستجوگران فرهنگ، را برای تعطیلات به سواحل مدیترانه‌ای خود، جذب می‌کند.

در این شهر شگفت‌انگیز، قطعا جاذبه‌های بیشتری از آبشارهای سنگی، ساختمان‌های رنگارنگ و درختان نخل وجود دارد. کلیساهای با سبک معماری باروک در هزارتوی خیابان‌های پیچ در پیچ بخش قدیمی شهر (Old Town) شمار را شگفت‌زده خواهند کرد؛ مجسمه‌های مدرن زمانی که در میدان ماسنا (Place Masséna) به گشت‌وگذار مشغول هستید، بر باغ‌ها حکمفرمایی می‌کنند؛ خرابه‌های باستانی رومی فضایی برای کنسرت‌های جاز تابستانی در سیمیز (Cimiez)، در حاشیه‌های شهر نیس، فراهم می‌کنند و گنبدهای رنگارنگ پیازی شکل کلیسای روسی ارتودکس سنت نیکولاس، در زمان عبور از خیابان نیکولاس دوم (Avenue Nicolas II)، نگاه شما را خیره خواهند کرد.

نیس

اما فرهنگ جذاب شهر نیس با شهرت آن برای مهمانی‌هایش، در هم آمیخته است (و گاهی نیز تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرد). حتما کمی انرژی هم برای زندگی شبانه پررونق در سواحل ریورا نگه دارید.

بهترین زمان سفر به نیس بر اساس آب و هوا

نیس

بهترین زمان سفر به نیس، فصول کوتاه پاییز و بهار یعنی ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) یا میانه‌های ماه مارس تا آوریل (اواخر اسفند تا ۱۰ اردیبهشت) است؛ زمانی که می‌توانید روی قیمت‌های پایین مکان‌های اقامتی حساب باز کنید.

شما می‌توانید از آب و هوای مدیترانه‌ای شهر در تمام طول سال لذت ببرید. دمای میانگین حداکثری فصل زمستان، ۱۰ درجه سانتی‌گراد و دمای میانگین حداقلی فصل تابستان، ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گراد و شهر در بیش از نصف سال، میزبان روزهای آفتابی است.

 علی‌رغم اشعه‌های گرم خورشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتی در تابستان نیز کمی لباس گرم همراه داشته باشید، زیرا بادهایی که در سواحل شمالی دریای مدیترانه می‌وزند، سرد هستند.

بهترین زمان سفر به نیس بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه‌های می تا اوت (۱۱ اردیبهشت تا ۹ شهریور)

نیس

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری نیس، پر از جمعیت، گران و بسیار گرم و مرطوب است. در این فصل در انتظار رقابت یا پول دادن برای همه چیز باشید، چه رزرو میز شام باشد، چه نقطه‌ای از ساحل.

اگر آبشار سنگی شما را در فصل تابستان به نیس می‌خواند، از حداقل سه ماه زودتر هتل خود را رزرو کنید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

نیس

یکی از بهترین زمان‌های سفر به شهر نیس، در فصل کوتاه پاییز است. در این زمان از سال، جاذبه‌های محبوب و مشهور نیس، کماکان شلوغ اما به نسبت فصل داغ تابستان، کمی خلوت‌تر هستند.

دما در پاییز تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد خنک می‌شود و همین امر این فصل را برای گشت‌وگذار در شهر و کمی حمام آفتاب، زمانی دلپذیر برای سفر می‌کند.

فصل زمستان: ماه‌های نوامبر تا اوایل مارس (۱۰ آبان تا اواسط اسفند)

نیس

رفتن به ساحل جزو گزینه‌های سفر در فصل زمستان به نیس نیست، اما آب و هوا در این فصل، معتدل است. دما حدودا در زمستان ۱۰ درجه سانتی‌گراد است که فضای شهر را برای گشت‌وگذار بسیار عالی و دلپذیر می‌کند.

جمعیت گردشگران در زمستان، در حداقل مقدار خود است؛ البته به غیر از اواخر ماه فوریه تا اوایل مارس (اوایل تا اواسط اسفند) که زمان برگزاری کارناوال مشهور است.

فصل بهار: اواسط ماه مارس تا آوریل (اواخر اسفند تا ۱۰ اردیبهشت)

نیس

فصل بهار، یک فصل کوتاه دیگر، با آب و هوایی معتدل و جمعیت کم گردشگران، زمانی مناسب برای سفر به نیس است. سفر در بهار به نیس، قطعا راحت‌تر است، اما زمان رسیدن انبوه گردشگران به شهر در فصل داغ گردشگری، بسیار کوتاه است. قیمت مکان‌های اقامتی در طول فصل بهار، معقول و مقرون به‌صرفه است.

بهترین زمان سفر به نیس بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال بین‌المللی فیلم نیس

فستیوال بین‌المللی فیلم نیس در چهار سال گذشته چند روز قبل از جشنواره فیلم کن در ماه می در این شهر به‌صورت سالانه برگزار می‌شود.

فستیوال کتاب نیس (Festival du Livre)

نیس

فستیوال کتاب نیس هر سال در ماه ژوئن، میزبان ناشران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

فستیوال جاز نیس

نیس

فستیوال جاز نیس، از سال ۱۹۴۸ در ماه ژوئیه در شهر نیس برگزار می‌شود و قدیمی‌ترین فستیوال جاز بین‌المللی در سطح جهانی است. در طول سال‌ها، هنرمندان مطرح بسیاری در این فستیوال اجرا داشته‌اند.

فستیوال جاز نیس ۲۰۱۸ در تاریخ (۲۶ تا ۳۰ تیر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

جشن روز باستیل (Bastille Day)

نیس

جشن‌های روز ملی فرانسه، همچنین معروف به جشن‌های روز باستیل، جشنی ملی و تعطیل رسمی در کشور فرانسه و قلمروهای فرادریایی آن کشور است که از سال ۱۸۸۰ در ۱۴ ژوئیه هر سال (۲۳ تیر) برگزار می‌شود. این جشن برای گرامیداشت یورش به باستیل و آغاز جنبشی که منجر به انقلاب کبیر فرانسه شد، برگزار می‌شود. قلعه باستیل، زندان مخوفی در پاریس و مظهر قدرت مطلق لوئی شانزدهم بود که در ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹ میلادی، به دست انقلابیون پاریسی فتح شد.

برای برپایی جشن در این روز، ارتش فرانسه طی مراسم باشکوهی در طول خیابان شانزلیزه رژه می‌روند و در شهرهای مختلف فرانسه، مراسم آتش‌بازی در شب‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ژوئیه برگزار می‌شود.

فستیوال کراس اوور (Crossover Festival)

فستیوال کراس اوور، یک فستیوال موسیقی الکتریکی در ماه اوت است که به‌صورت سالانه در نیس برگزار می‌شود. بهترین کلاب‌های موسیقی شهر در این فستیوال درهای خود را برای جمعیت علاقه‌مندان به موسیقی باز می‌کنند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

ماراتن آلپ ماریتایمز (Marathon des Alpes-Maritimes)

ماراتن آلپ ماریتایمز یا ماراتن فرنچ ریورا به‌صورت سالانه در ماه نوامبر در سواحل جنوب شرقی فرانسه بین دو شهر نیس و کن برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ با حضور ۱۰ هزار دونده برگزار شد.

نمایشگاه کریسمس

نیس

نمایشگاه کریسمس در ماه دسامبر هر سال، گردشگران زیادی را به نیس می‌کشاند.

مسابقات پرام کلاسیک (Prom Classic)

مسابقات پرام کلاسیک، مسابقه محبوبی در مسیری ۱۰ کیلومتری در شهر نیس در ماه ژانویه میان قهرمانان بین‌المللی است.

کارناوال

نیس

کارناوال نیس در کنار کارناوال برزیل و کارناوال ونیز یکی از اصلی‌ترین کارناوال‌های جهانی است. این کارناوال هر سال در ماه فوریه تا مارس در نیس برگزار می‌شود. این کارناوال که قدمت آن به سال ۱۲۹۴ برمی‌گردد، هر سال بیش از یک میلیون نفر گردشگر را به‌سمت این شهر می‌کشاند.

کارناوال ۲۰۱۹ نیس در تاریخ (۲۷ بهمن تا ۹ اسفند ۱۳۹۷) برگزار می‌شود.

بهترین زمان سفر به نیس بر اساس هزینه هتل‌ها

نیس

بهترین زمان سفر به نیس بر اساس هزینه هتل‌ها فصل زمستان و فصل پاییز است.

مقاله‌ی مرتبط:

رتبه‌های نیس

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های نیس به شرح زیر است:

  • سومین مقصد برتر گردشگری در کشور فرانسه
  • چهارمین مقصد برتر ساحلی در کشور فرانسه
  • نهمین مقصد ساحلی برتر دنیا
  • ۱۲امین مقصد برتر ماه عسل در قاره اروپا
  • ۱۴امین مقصد ساحلی برتر ماه عسل
  • ۲۰امین مقصد برتر ماه عسل در جهان

نیس؛ آب و هوا و اقلیم

نیس

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در نیس

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۲٫۸۵٫۱
فوریه۱۳٫۳۳٫۳
مارس۱۵۲٫۳
آوریل۱۶٫۷۵٫۳
می۲۰٫۶۲٫۸
ژوئن۲۴٫۴۲٫۸
ژوئیه۲۷٫۲۱
اوت۲۷٫۸۱٫۳
سپتامبر۲۴٫۴۶٫۴
اکتبر۲۱٫۱۹٫۷
نوامبر۱۶٫۷۷٫۹
دسامبر۱۳٫۹۵٫۳

میانگین ماهیانه دما و بارش در نیس

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۲٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۲ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر
فوریه۱۳٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر
مارس۱۴٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر۱۳٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۱۳٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر
آوریل۱۶٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۵٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۵٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر
می۱۹٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۸٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۱۷٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۳٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۲۲٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۲۱٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر
ژوئیه۲۶٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۵٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر۲۵٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
اوت۲۷٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۲۷٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۲۷٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۱ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر
سپتامبر۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۲۱٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲۱ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر
اکتبر۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۸٫۹ سانتی‌متر۱۹٫۵ سانتی‌گراد- ۸٫۱ سانتی‌متر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
نوامبر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۵ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
دسامبر۱۳٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۲٫۵ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۱۱٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۱۱٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در نیس

چه زمانی به نیس برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۶۱۳۱-۲۱۸
فوریه۷۱۳۱-۲۲۸
مارس۹۱۵۲-۲۶۸
آوریل۱۲۱۷۵۲۵۱۰
می۱۶۲۱۸۲۹۱۰
ژوئن۱۹۲۵۱۰۳۳۶
ژوئیه۲۲۲۷۱۵۳۶۴
اوت۲۲۲۸۱۶۳۸۵
سپتامبر۱۹۲۵۹۳۳۸
اکتبر۱۵۲۱۶۲۷۸
نوامبر۱۱۱۷۲۲۵۱۱
دسامبر۷۱۴۲-۲۱۹

حداقل و حداکثر دما در نیس

هزینه روزانه توریستی در نیس

هزینه یک روز اقامت در نیس حدودا ۳۸۴ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به نیس سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در نیس انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه