بهترین زمان سفر به ادینبرو؛ زادگاه اسطوره‌های ادبیات در اسکاتلند

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به ادینبرو؛ زادگاه اسطوره‌های ادبیات در اسکاتلند

ادینبرو، پایتخت کشور اسکاتلند، علاوه بر دارا بودن چشم‌اندازهای بدیع و زیبا، زادگاه ادبیات و شعر در بریتانیا نیز هست. برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به ادینبرو، در این مقاله با ما بخوانید.

ادینبرو، در نزدیکی آتشفشان‌های خاموش و خلنگ‌زارهای سرسبز، برای چیزی بیشتر از چشم‌اندازهای بینظیرش، مشهور است. ادینبرو که آتن شمالی نیز خوانده می‌شود، همچنین دارای شخصیت‌های افسانه‌ای بی‌شماری است؛ رهبر انقلابی، سر ویلیام والاس (با نام مستعار شجاع دل)؛ ملکه تراژیک اسکاتلند، ملکه مری؛ متفکران روشن فکری چون دیوید هام و آدام اسمیت؛ شان کانری، بازیگر مشهور جیمز باند؛ و نویسنده‌های متبحر مشهوری چون جی کی رولینگ و سر آرتور کنان دویل. تمام این افراد برجسته روزی در این شهر قدیمی اما پویا، زندگی کرده‌اند.

ادینبورگ

اما اگر فکر می‌کنید که جاذبه‌های ادینبرو به بگ پایپ (آلت موسیقی بادی ویژه اسکاتلند، نی انبان)، تارتان (پارچه اسکاتلندی پشمی و نقش پیچازی)، قله‌ها و دامن‌های مردانه، محدود است، اشتباه می‌کنید. ادینبرو (دومین شهر پر بازدید در انگلستان پس از لندن)، جاذبه‌های بیشماری برای پیشنهاد دادن به شما دارد.

عاشقان تاریخ، از گشت و گذار در قلعه ادینبرو، قصر هولی‌روود هاوس (Holyroodhouse Palace) و دیگر جاذبه‌هایی که در رویال مایل (Royal Mile)، پیدا می‌شوند، لذت می‌برند؛ کسانی که به دنبال آشنایی با بومیان اسکاتلندی و تجربه زنده زندگی آن‌ها هستند، می‌توانند به حاشیه‌های اطراف شهر، پارک‌ها و فروشگاه‌ها بروند؛ افرادی که به دنبال خرید هستند، می‌توانند مغازه‌های خرده فروشی را در شهر جدید (New Town) پیدا کنند؛ علاقه‌مندان به هنر از گالری ملی اسکاتلند که بازدید از آن رایگان است، لذت خواهند برد؛ و دوستداران تئاتر نیز، علایق خود را در فستیوال ادینبرو در ماه آگوست، پیدا خواهند کرد.

بهترین زمان سفر به ادینبرو بر اساس آب و هوا

ادینبورگ

بهترین زمان سفر به ادینبرو، ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) است؛ زمانی که میانگین حداکثری دما ۱۸٫۳ درجه سانتی‌گراد است. اما باید بدانید که این زمان از سال، شلوغ‌ترین فصل گردشگری ادینبرو نیز هست، بخصوص در ماه آگوست که فستیوال‌های مختلف، تقویم را پر کرده‌اند.

برای سفری مقرون به صرفه، بهترین زمان سفر، فصل زمستان، ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)، است. این فصل خلوت گردشگری به غیر از هاگمانی (Hogmanay)، جشن‌های سال نو، قیمت‌های مناسبی در مکان‌های اقامتی و بلیط‌های هواپیما، به شما پیشنهاد می‌کند.

فصل بهار و اوایل پاییز نیز، زمان‌های مناسبی برای سفر به ادینبرو، هستند. آب و هوای نسبتا معتدل و جمعیت کم گردشگران، به همراه شانس پیدا کردن هتل و بلیط هواپیما با قیمتی معقول، این دو فصل را زمانی ایده‌آل برای سفر به این شهر تاریخی، کرده‌اند.

بهترین زمان سفر به ادینبرو بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ادینبورگ

میانگین دما در فصل تابستان ادینبرو در محدوده ۱۰ تا ۱۸٫۳ درجه سانتی‌گراد است و همین امر این فصل را به زمانی ایده‌آل برای سفر تبدیل می‌کند. بعلاوه، به خاطر عرض جغرافیایی بالای کشور اسکاتلند، روزهای تابستانی بلند هستند. اما ترکیب آب و هوای عالی و فستیوال‌های متعدد، تابستان را به فصل داغ گردشگری ادینبرو تبدیل کرده است.

اگر قصد سفر در این زمان از سال را دارید، از چند ماه زودتر هتل خود را رزرو کنید و انتظار روبه‌رویی با گردشگران زیادی را داشته باشید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

ادینبورگ

ادینبرو از نظر آب و هوایی، یک فصل کوتاه پاییزی را تجربه می‌کند. در انتهای ماه اکتبر (اوایل آبان)، شما به ژاکت‌های گرم زمستانی با افت دما به ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد، نیاز پیدا خواهید کرد.

فصل زمستان: ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)

ادینبورگ

زمستان ادینبرو، بسیار طولانی است؛ اما به آن سردی که شما فکر می‌کنید، نیست. میانگین حداقل دما در فصل زمستان، ۱٫۱- درجه سانتی‌گراد است.

اگرچه، شهر به خاطر کوتاه بودن روشنایی روز، ممکن است کمی دلتنگ کننده به نظر بیاید اما یک نکته مثبت سفر در این زمان از سال به ادینبرو، صرفه‌جویی بسیار خوب در هزینه مکان‌های اقامتی و بلیط‌های هواپیما است. در نظر داشته باشید، ماه‌های ژانویه و فوریه (۱۱ دی تا ۹ اسفند) سردترین ماه‌های اسکاتلند هستند.

فصل بهار: ماه‌های آوریل تا می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد)

ادینبورگ

فصل بهار، ماه‌های ابتدایی سال در ادینبرو، با آب و هوایی گرم همراه نیست. محدوده دما در این فصل، ۱٫۱- تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. قیمت هتل‌ها در این زمان از سال ارزان است و با گردشگران زیادی در شهر روبه‌رو نخواهید شد.

بهترین زمان سفر به ادینبرو بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال بین‌المللی ادینبرو

ادینبرو

فستیوال بین‌المللی ادینبرو، یک جشنواره سالانه هنرهای نمایشی در ادینبرو، پایتخت کشور اسکاتلند است که در مدت بیش از سه هفته در ماه آگوست هر سال در این شهر برگزار می‌شود. با دعوتی که از سوی مدیر جشنواره صورت می‌گیرد، این جشنواره بین‌المللی، نوازندگان رده‌های بالای موسیقی (به ویژه موسیقی کلاسیک)، تئاتر، اپرا و رقص را از سراسر جهان برای اجرای هنرهایشان در این شهر گرد هم جمع می‌کند. این فستیوال همچنین میزبان مجموعه ای از اجراهای هنرهای تجسمی، نمایشگاه‌ها، گفتگوها، و کارگاه‌های آموزشی،هنری است.

ایده بنیادگذاری یک فستیوال با هدف «ارائه جایگاهی برای شکوفاسازی روح انسان» و غنی‌سازی زندگی فرهنگیِ اسکاتلند، بریتانیا و اروپا، در پی پایان جنگ جهانی دوم ریشه گرفت. تمرکز اولین فستیوال در سال ۱۹۴۷، بیشتر بر موسیقی کلاسیک قرار داشت، و حضور برجسته کنسرت ارکستر فیلارمونیک وین، و پیوستن مجدد این ارکستر با رهبر پیشین خود، برونو والتر در این جشنواره بود که پس از اشغال میهنش توسط نازی‌ها اروپا را ترک کرده بود. تمایل ارتش بریتانیا به حضور خود در طول دوره فستیوال وبه نمایش گذاشتن توانایی‌های نمایشی منجر به اجرای مستقل اولین «تاتوی نظامی ادینبرو» شد که شامل صحنه‌های نمایش نواختن نی‌انبان و رقص، در سال ۱۹۵۰ بود. این رویداد اکنون به صورت سالانه درآمده و به عنوان بخش جدایی ناپذیر و رسمی این فستیوال در نظر گرفته می‌شود.

فستیوال بین‌المللی ادینبرو ۲۰۱۸ در تاریخ ۳ تا ۲۷ آگوست (۱۲ مرداد تا ۵ شهریور ۱۳۹۷)، با میزبانی از ۲۷۵۰ هنرمند از ۳۱ کشور جهان، برگزار خواهد شد.

فستیوال فرینج ادینبرو

ادینبرو

فستیوال فرینج ادینبرو، بزرگ‌ترین فستیوال هنری جهان از سال ۱۹۴۷، در ماه آگوست به صورت سالیانه در ادینبرو برگزار می‌شود. فستیوال فرینج ۲۰۱۷ در طول ۲۵ روز، میزبان ۵۳۲۳۲ اجرای هنری و ۳۳۹۸ نمایش، در بیش از ۳۰۰ سالن، بود.

فستیوال فرینج ادینبرو، یک فستیوال اجرای هنری بدون داوری و با دسترسی آزاد است؛ به این معنا که هیچ انتخاب کمیته‌ای وجود ندارد و هرکسی با هر نوع سبک هنری می‌تواند در آن شرکت کند. دسته‌بندی اصلی شوهای فستیوال فرینج، شامل تئاتر، کمدی، رقص، تئاتر فیزیکی، سیرک، نمایش کودکان، نمایش موزیکال، اپرا، موسیقی، سخنرانی، نمایشگاه‌ها و رویدادها است. کمدی بزرگ‌ترین بخش است و به علت بخش جوایز کمدی در دوران مدرن ادینبرو، از محبوب‌ترین بخش‌ها به شمار می‌آید.

فستیوال فرینج ادینبرو ۲۰۱۸ در تاریخ ۳ تا ۲۷ آگوست (۱۲ مرداد تا ۵ شهریور ۱۳۹۷)، برگزار خواهد شد.

تاتوی نظامی ادینبرو (Edinburgh Military Tattoo)

ادینبرو

تاتوی باشکوه نظامی ادینبرو، مجموعه‌ای از تاتوهای نظامی (اجراهای نظامی به همراه موسیقی و نیروهای مسلح) است که توسط ارتش بریتانیا، کشورهای مشترک المنافع و گروه‌های بین‌المللی نظامی و همچنین اجراهای هنری تیمهای مختلف در بالای قلعه ادینبرو در پایتخت اسکاتلند، است. این رویداد هر سال در ماه آگوست، به عنوان بخشی از فستیوال بین‌المللی ادینبرو، برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال بین‌المللی نقل داستان

ادینبرو

فستیوال بین‌المللی نقل داستان یا قصه‌گویی اسکاتلند، هر سال در ماه اکتبر، زمانی که تغییر فصل و شب‌های طولانی، خانواده‌ها و دوستان را گرد کرسی می‌آورد، برگزار می‌شود. این فستیوال، یک جشن نقل داستان به صورت زنده به همراه سنت‌های روستایی و تنوع فرهنگی است که تعداد زیادی از قصه‌گویان و نوازندگان اسکاتلندی و بین‌المللی را گرد هم می‌آورد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

هاگمانی (Hogmanay)

ادینبرو

هاگمانی ادینبرو، جشن‌های سال نو در این شهر است که به مدت سه روز در ماه دسامبر، هر سال برگزار می‌شود و با آتش‌بازی‌های خارق‌العاده‌ای همراه است.

شب برنز (Burns Night)

ادینبرو

شب برنز، جشنی هر ساله در تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) است که برای بزرگداشت شاعر بزرگ اسکاتلندی، رابرت برنز (Robert Burns)، برگزار می‌شود. در این شب، اسکاتلندی‌ها در نقاط مختلف گردهم آمده و پس از صرف شام، به رقص و پایکوبی می‌پردازند.

بهترین زمان سفر به ادینبرو بر اساس هزینه هتل‌ها

ادینبورگ

بهترین زمان سفر به ادینبرو بر اساس هزینه هتل‌ها، فصل زمستان از ماه‌های نوامبر تا مارس و همچنین اوایل بهار، ماه آوریل و می است.

رتبه‌های ادینبرو

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های ادینبرو به شرح زیر است:

پنجمین مقصد برتر گلف

پنجمین مقصد برتر برای برگزاری عروسی در قاره اروپا

نهمین مقصد برتر برا یتعطیلات کریسمس

اسکاتلند؛ آب و هوا و اقلیم

ادینبورگ

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در ادینبرو

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۵٫۶۵٫۶
فوریه۶٫۱۳٫۸
مارس۷٫۸۳٫۸
آوریل۱۰٫۶۳٫۸
می۱۳٫۳۵٫۳
ژوئن۱۶٫۷۴٫۸
جولای۱۸٫۳۸٫۴
آگوست۱۷٫۸۷٫۶
سپتامبر۱۵٫۶۵٫۶
اکتبر۱۲٫۲۶٫۶
نوامبر۸٫۹۶٫۱
دسامبر۶٫۷۵٫۶

میانگین ماهیانه دما و بارش در ادینبرو

ویژگی اصلی اقلیم اسکاتلندی، تغییرات آن است؛ آب و هوا به طور کلی مرطوب است، اما یک روز کامل بارانی پدیده نادری در این کشور، محسوب می‌شود.

فصل بهار، خشک‌ترین فصل سال است، تابش آفتاب قوی‌تر است و هوا کم کم شروع به گرم شدن می‌کند. قطعا فصل بهار، بهترین زمان بازدید از اسکاتلند است.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۵٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۵٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۴٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۴٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
فوریه۶ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۵٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۵٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر
مارس۷٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۷ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۶٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۶٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
آوریل۹٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۹٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۸٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۷٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
می۱۲٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱۲ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۱٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
ژوئن۱۵٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۳٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
جولای۱۷٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۷٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
آگوست۱۷٫۷ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر۱۷٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۷٫۴ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر
سپتامبر۱۵٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۴٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۴ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر
اکتبر۱۱٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۱۰٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۹٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۸٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
نوامبر۸٫۱ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۷٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۶٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۶٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۵٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۴٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در ادینبرو

در فصل تابستان، روزها طولانی‌تر هستند، به خصوص در شمال کشور، جایی که خورشید دیرتر غروب می‌کند. البته بارش باران نیز جزو احتمالات شایع این فصل است.

در فصل پاییز، آب و هوا بسیار متغیر است و هوا به سرعت سرد می‌شود.

خود زمستان، فصل سردی نیست، اما خورشید تنها چند ساعت کوتاه در بخش شمالی کشور در آسمان، حضور دارد.

چه زمانی به ادینبرو برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲۷۸-۱۳۱۷
فوریه۲۷۹-۱۵۱۵
مارس۳۹۶-۱۹۱۵
آوریل۵۱۲۴-۲۳۱۴
می۷۱۵۱-۲۳۱۴
ژوئن۱۰۱۸۳۲۹۱۵
جولای۱۲۱۹۶۲۷۱۷
آگوست۱۲۱۹۴۲۹۱۶
سپتامبر۱۰۱۷۱۲۴۱۶
اکتبر۸۱۳۲-۲۱۱۷
نوامبر۵۱۰۴-۱۸۱۷
دسامبر۳۸۷-۱۵۱۸

حداقل و حداکثر دما در ادینبرو

هزینه روزانه توریستی در ادینبرو

هزینه یک روز اقامت در ادینبرو حدودا ۳۴۷ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به ادینبرو سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در ادینبرو انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه