بهترین زمان سفر به وین؛ زادگاه موسیقی کلاسیک در اتریش

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به وین؛ زادگاه موسیقی کلاسیک در اتریش

شهر زیبای وین، پایتخت کشور اتریش، خانه کاخ‌های سبک باروک و ساختمان‌های با معماری منحصر به فرد است. برای پیدا کردن بهترین زمان سفر به وین، بر اساس آب و هوا، در این مقاله با ما همراه باشید.

تصمیم دارید تور اتریش رزرو کنید؟ ما به شما می‌گوییم که در چه زمانی از سال به این کشور سفر کنید تا سفری رویایی را تجربه کنید.

تاریخ در قلب وین، چه در بخش ادبیات و چه در معماری آن، نهفته است. خیابان‌های باریک بخش داخلی شهر (Innere Stadt)، مانند مار از میان ساختمان‌های باستانی و آنتیک، عبور می‌کنند و فضایی مسحورکننده برای شما فراهم می‌کند که هر آن، انتظار دارید یک شهروند وینی، مانند آهنگساز مشهور، ولفگانگ آمادئوس موتسارت و یا روانشناس معروف، زیگموند فروید، از یک راهروی سنگفرش شده بیرون بیاید و به شما روز بخیر (guten tag) بگوید.

قصرهای خارق‌العاده سبک باروک امپراطوری هابسبورگ مونارکی (Habsburg Monarchy) از قرن شانزدهم، درست مانند صدای آواز کلاسیک موتسارت که از کافه‌های معاصر شهر برمی‌خیزد، گشت و گذار در شهر را بی‌نهایت لذت‌بخش کرده‌اند. اگر به دنبال فرهنگ هستید، حتما آن را در وین، پایتخت خارق‌العاده اتریش، پیدا خواهید کرد.

وین

اما چیزی بیشتر از موسیقی و قصرهای پادشاهی در این شهر، وجود دارد. وین، همچنین مکانی عالی برای خرج کردن کمی پول در کتاب فروشی‌های مستقل که در رقابت شدید با مغازه‌های طراحان معروف مد لباس زنانه، هستند، است.

در وین همچنین، جاذبه‌های زیادی برای جوانان، وجود دارد؛ از جمله پارک سرگرمی و یک باغ وحش پرطرفدار.

بهترین زمان سفر به وین بر اساس آب و هوا

وین

بهترین زمان سفر به وین، ماه‌های آوریل تا می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد) یا سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) است. آب و هوای معتدل فصل بهار و پاییز، با جمعیت متعادل گردشگران، همراه است، اما هدف بیشتر گردشگران، لذت بردن از آب و هوای گرم و آفتابی ماه‌های فصل تابستان است.

بین ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)، شهر پر از جمعیت گردشگران است و قیمت هتل‌ها سر به فلک می‌گذارد. ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی)، نیز شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد گردشگران است؛ زیرا بسیاری از اروپایی‌ها برای تجربه کریسمس به سبک وینی‌ها، به پایتخت اتریش، می‌آیند؛ البته هوای سرد، می‌تواند کمی هم بازدارنده باشد.

بهترین زمان سفر به وین بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های آوریل تا می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد)

وین

علی‌رغم آب و هوای نسبتا خنک (دمای میانگین در محدوده ۴٫۴ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد است)، فصل بهار، زمانی عالی برای سفر به وین به شمار می‌آید. فصل داغ گردشگری تمام شده است؛ پس دیگر لازم نیست نگران صف‌های طولانی جاذبه‌های گردشگری برتر وین یا قیمت‌های گزاف هتل‌ها باشید.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

وین

فصل تابستان، با توجه به آب و هوای گرم و بسیاری از رویدادهای جالب و جذاب، فصل داغ گردشگری و محبوب‌ترین زمان سفر به وین است. دمای ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گرادی، جوی خارق‌العاده برای گشت و گذار در  شهر فراهم می‌کند. اگرچه شما تنها کسی نیستید که برای لذت بردن از نور آفتاب، در این زمان از سال به وین می‌آیید. قیمت هتل‌ها در این فصل داغ گردشگری، بسیار بالا و بیشتر هتل‌ها پر از گردشگران هستند.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

وین

اگر به دنبال رویه‌رو نشدن با جمعیت زیاد گردشگران و همچنین یخبندان هستید، فصل پاییز زمان مناسب سفر دیگر برای شما است. دمای میانگین فصل پاییز در محدوده ۴٫۴ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد است؛ و تواما با پایین آمدن دما، قیمت هتل‌ها نیز پایین می‌آید؛ و شما می‌توانید مطمئن باشید که مکان اقامتی مناسبی با قیمت مقرون به صرفه پیدا خواهید کرد. جاذبه فصل پاییز وین را به هیچ وجه دست کم نگیرید و هتل خود را حداقل سه هفته زودتر رزرو کنید.

فصل زمستان: ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)

وین

فصل زمستان وین، حتی با وجود آب و هوای بسیار سرد (دمای میانگین این فصل، ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد است)، شاهد موج دیگری از گردشگران است. چرا؟

زیرا این شهر واقعا می‌داند که چگونه به روح تعطیلات وارد شود. بسیاری از شهروندان اروپایی برای جشن‌های زمستانی به وین می‌آیند.

بهترین زمان سفر به وین بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال صدا (Sound:frame Festival)

 وین

فستیوال صدا، یک فستیوال موسیقی و هنری است که هر سال در وین در ماه آوریل برگزار می‌شود. فستیوال ۹ روزه صدا، شامل اجراهای زنده و برنامه‌های هنری متفاوت است.

ماراتن شهر وین

 وین

ماراتن شهر وین، یک مسابقه ماراتن سالیانه در شهر وین در مسیر ۴۲٫۱۹۵ کیلومتری، است که در ماه آوری، برگزار می‌شود. این مسابقات، از سال ۱۹۸۴ در شهر وین برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال وین (Wiener Festwochen)

 وین

فستیوال وین، یک فستیوال فرهنگی در شهر وین است که هر سال به مدت ۵ تا ۶ هفته در ماه می و ژوئن، برگزار می‌شود. این فستیوال در سال ۱۹۵۱، زمانی که هنوز اتریش تحت اشغال نیروهای متفقین بود، تاسیس شد.

افتتاحیه فستیوال وین، یک رویداد در فضای آزاد رایگان است که در میدان راتاسپلاتز (Rathausplatz) جلوی تالار شهر وین، برگزار می‌شود. فستیوال وین هر سال بیش از ۱۸۰ هزار نفر را به سمت خود، جذب می‌کند.

فستیوال جزیره دانوب (Danube Island Festival)

 وین

فستیوال جزیره دانوب، یک فستیوال موسیقی در فضای آزاد رایگان است که هر سال در اواسط و یا اواخر ماه ژوئن در شهر وین برگزار می‌شود. این مهمانی عظیم با ۶۰۰ ساعت کنسرت، رکورد بیش از ۳ میلیون نفر بازدیدکننده در ۳ روز را دارا است. فستیوال جزیره دانوب، بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی در فضای آزاد در جهان به شمار می‌آید.

فستیوال بین‌المللی رقص وین (ImPulsTanz Vienna International Dance Festival)

 وین

فستیوال بین‌المللی رقص وین، شامل اجراهای زنده رقص معاصر توسط رقصنده‌های بین‌المللی، کارگاه‌های عملی .و پروژه‌های تحقیقاتی است. این رویداد در ماه‌های جولای تا آگوست به مدت ۵ هفته، به صورت سالیانه در شهر وین برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی رقص وین ۲۰۱۸، در تاریخ ۱۲ جولای تا ۱۲ آگوست (۲۱ تیر تا ۲۱ مرداد ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

هفته مد وین

هفته مد وین در ماه سپتامبر، یک رویداد بین‌المللی سالیانه در شهر وین است که طراحان بین‌المللی مد، جدیدترین لباس‌های خود را در آن به نمایش می‌گذارند.

شب طولانی موزه‌ها (Long Night of the Museums)

 وین

شب طولانی موزه‌ها، یک رویداد فرهنگی است که در آن موزه‌ها و نهادهای فرهنگی در یک هماهنگی منطقه‌ای برای معرفی خود به مشتریان بالقوه تا اواخر شب باز هستند. به بازدید کنندگان یک بلیط ورودی مشترک داده می‌شود تا به دسترسی کم‌هزینه آن‌ها به همه موزه‌ها و نمایشگاه‌ها کمک کند و در بسیاری موارد ورودیه آن‌ها رایگان است. همچنین تسهیلاتی برای حمل و نقل عمومی ارزان و راحت در این منطقه برای آن‌ها برقرار می‌شود.

اولین شب طولانی موزه‌ها، در برلین در سال ۱۹۹۷ صورت گرفت. پس از آن تعدادی از موسسات، شرکت‌ها و نمایشگاه‌ها با درک و دریافت مفهوم این رویداد فرهنگی این فکر را دنبال کردند و به طور چشمگیری به بیش از ۱۲۰ شهر دیگر در سراسر اروپا و همچنین در جاهای دیگر مانند آرژانتین و فیلیپین گسترش یافت.

رویداد شب طولانی موزه‌ها در شهر وین، در ماه اکتبر به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

مسابقات جام تنیس وین (TennisTrophy)

 وین

مسابقات جام تنیس وین، مسابقات بین‌المللی حرفه‌ای تنیس در زمین‌های تنیس در فضای بسته است که از سال ۱۹۷۴، هر سال در ماه اکتبر در وین، پایتخت اتریش، برگزار می‌شود.

مسابقات جام تنیس وین ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۰ تا ۲۸ اکتبر (۲۸ مهر تا ۶ آبان ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال بین‌المللی فیلم وین (Viennale Vienna International Film Festival)

 وین

فستیوال بین‌المللی فیلم وین یا وینال، از سال ۱۹۶۰، به صورت سالیانه در ماه اکتبر تا نوامبر در شهر وین برگزار می‌شود. میانگین تعداد بازدیدکنندگان این فستیوال تاکنون، حدود ۷۵ هزار نفر است.

این فستیوال شامل مجموعه‌ای از فیلم‌های جدید از سراسر جهان و همچنین پیش نمایش فیلم‌های اتریشی و بین‌المللی است. به جز فیلم‌های جدید در ژانرهای مختلف فیلم، جشنواره روی فیلم‌های مستند، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های تجربی و تولیدات متقابل تمرکز می‌کند. برنامه جشنواره شامل رویدادهای اجتماعی، مراسم ویژه و جشن‌ها، و همچنین گفتگو و جلسات بین مهمانان بین‌المللی و بازدید کنندگان محلی می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

بازار کریسمس وین

 وین

با شادی و هیجان بسیار به کریسمس، در خیابان‌های زیبای وین با پس زمینه‌ رنگارنگ و نورانی وارد شوید. بازار کریسمس وین با سبکی کاملا سنتی در ماه‌های نوامبر تا دسامبر به صورت سالیانه برگزار می‌شود و هر سال، گردشگران بسیاری را علاوه بر شهروندان به سمت خود می‌کشاند. بازار کریسمس در جلوی تالار شهر، برقرار می‌شود و بیش از بیست فروشگاه رسمی، مجموعه‌ای از هدایای فصلی و خوردنی‌های خوشمزه را به علاقه‌مندان، ارائه می‌کنند.

فصل باله وین

 وین

بهترین زمان سفر برای عاشقان رقص، فصل باله وین در ماه‌های دسامبر تا فوریه است. فصل باله وین در شروع کارناوال با اجرای رقص والتز در مرکز شهر، آغاز می‌شود. هر سال، بیش از ۴۵۰ اجرای باله در ۲۰۰۰ ساعت، در شهر وین برگزار می‌شود.

کنسرت روز سال نو

 وین

کنسرت روز سال نو، یک کنسرت موسیقی کلاسیک سالیانه است که در صبح روز سال نو توسط گروه ارکستر ملی وین برگزار می‌شود. این کنسرت در اپرای ملی وین در ساعت ۱۱:۱۵ اجرا می‌شود. گروه ارکستر وین، این کنسرت را در ۳۰ و ۳۱ دسامبر و یکم ژانویه اجرا می‌کنند؛ اما تنها کنسرت روز یکم ژانویه به صورت زنده در تلویزیون و رادیو پخش می‌شود.

بهترین زمان سفر به وین بر اساس هزینه هتل‌ها

وین

بهترین زمان سفر به وین بر اساس هزینه هتل‌ها، فصل زمستان یعنی ماه‌های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) است.

رتبه‌های وین

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های وین به شرح زیر است:

  • دومین مقصد برتر گردشگری در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان)
  • دومین مقصد برتر گردشگری در کریسمس
  • ششمین مقصد گردشگری مقرون به صرفه در قاره اروپا
  • ششمین مکان مقرون به صرفه برای ماه عسل در قاره اروپا
  • ششمین مقصد برتر گردشگری زمستانی
  • ۱۲امین مقصد برتر گردشگری در قاره اروپا

اتریش؛ آب و هوا و اقلیم

وین

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در وین

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱٫۱۳٫۸
فوریه۳٫۳۴٫۳
مارس۸٫۳۴٫۳
آوریل۱۴٫۴۴٫۶
می۱۹٫۴۷٫۱
ژوئن۲۲٫۸۶٫۶
جولای۲۴٫۴۸٫۴
آگوست۲۳٫۹۷٫۱
سپتامبر۲۰۴٫۳
اکتبر۱۳٫۳۵٫۳
نوامبر۷٫۲۵٫۳
دسامبر۲٫۸۴٫۶

میانگین ماهیانه دما و بارش در وین

اقلیم کشور اتریش، در بخش اعظمی از کشور، قاره ‌ی است و تغییرات معتدلی در دما در فصول مختلف، وجود دارد به غیر از ارتفاعات کشور، جایی که اقلیم آلپی، موجب محدوده گسترده‌ای از دما و گاهی اوقات، بارش‌های سنگین برف، می‌شود.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۰٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۰٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۰٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
فوریه۲٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
مارس۷٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۵٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۴٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۳٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
آوریل۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱۱٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۹٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۸٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
می۱۸٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۵٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
ژوئن۲۲ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
جولای۲۴ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر
آگوست۲۳٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۲۳٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر
سپتامبر۱۹ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۱۷٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر
اکتبر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۸٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۶٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
نوامبر۵٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۲٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
دسامبر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۰٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در وین

ایده‌آل‌ترین زمان سفر به کشور اتریش، به دلایل شما برای یازدید از کشور بستگی دارد. سفر به وین و سالزبورگ در فصل بهار و پاییز، بسیار دلپذیر است؛ اگرچه لذت ورزش‌های زمستانی می‌تواند از دسامبر تا آوریل ادامه پیدا کند.

برای سفر به مناطق کوهستانی و جنگلی، فصل تابستان، بین زمان بارش‌‎های شدید باران و گردبادهای تابستانی، بهترین زمان سفر به شمار می‌آید.

چه زمانی به وین برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۳-۲۲۲-۱۲۷
فوریه۲-۴۲۳-۲۰۸
مارس۰۹۱۱-۲۳۸
آوریل۷۱۶۳-۲۸۸
می۱۱۲۰۰۳۲۹
ژوئن۱۵۲۴۴۳۷۹
جولای۱۶۲۶۹۳۷۹
آگوست۱۶۲۵۸۳۵۸
سپتامبر۱۲۲۱۰۳۱۷
اکتبر۸۱۵۳-۲۹۶
نوامبر۴۸۹-۱۹۸
دسامبر۰۴۱۵-۱۸۸

حداقل و حداکثر دما در وین

هزینه روزانه توریستی در وین

هزینه یک روز اقامت در وین حدودا ۳۵۴ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به وین سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در وین انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه