هوای استان های شمال شرق ۸ تا ۱۰ درجه سرد می‌شود

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
هوای استان های شمال شرق ۸ تا ۱۰ درجه سرد می‌شود

طی امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت دمای استان‌های شمال شرق خنک می‌شود.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت:

دیروز و دیشب در بسیاری از مناطق کشور بارش های خوبی به شکل باران و تگرگ، همراه با رعدوبرق و وزش باد داشتیم به گونه‌ای که در ایستگاه فرودگاه امام در تهران ۶٫۲ میلی‌متر بارش، شمیرانات ۹، دانشگاه ژئوفیزیک هفت، لواسان ۷٫۵، فیروزکوه ۷٫۳، آبعلی ۸، مهرآباد و در چیتگر ۲ میلی‌متر بارش داشتیم. همچنین استان‌های قم، کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام نیز بارش داشتند.

او اضافه کرد:

امروز نیز این سامانه بارشی در کشور مستقر و همچنان فعال است؛ به گونه‌ای که در نیمه شمالی، بخش‌هایی از شمال غرب و بخش‌های شمالی بارش باران همراه با رعدوبرق و گاهی وزش باد موقت را پیش‌بینی کردیم.

وی افزود:

شدت بارش‌ها امروز در استان‌های همدان، مرکزی، شمال لرستان، نیمه شمالی اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

حقیقت عنوان کرد:

در استان هایی مانند استان‌های گلستان، خراسان‌های شمالی و رضوی، قسمت‌هایی از سمنان و بخش‌هایی از دامنه البرز این سامانه علاوه بر کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما می‌تواند بارش باران را نیز به دنبال داشته باشد.

او ادامه داد:

فردا بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در بخش‌هایی از مرکز، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران و به تدریج قسمت‌هایی از شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت آب و هوایی کشور در روز چهارشنبه گفت:

روز چهارشنبه هفته جاری پدیده خاصی در کشور نداریم و تنها در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب و دامنه‌های البرز احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

او اضافه کرد:

از روز پنجشنبه سامانه جدیدی وارد کشور می‌شود؛ به گونه‌‌ای که در مناطق غربی و جنوب غرب بارش‌هایی با شکل رگبار همراه با وزش باد خواهیم داشت.

وی گرم‌ترین منطقه کشور را راسک با ۴۴ درجه و بعد از آن نیک‌شهر و زابل با ۴۳ درجه بالای صفر در روز گذشته اعلام کرد و خاطرنشان شد:

خنک‌ترین استان کشور امروز اردبیل با ۵ درجه بالای صفر بود.

او درخصوص هوای تهران تصریح کرد:

بیشینه دما دیروز تهران به ۲۵ درجه بالای صفر رسید و امروز صبح کمینه دمای آن ۹ درجه شد.

وی با اشاره به رگبار باران در برخی ساعات در امروز، گفت:

امروز بیشترین دمای تهران ۱۸ درجه شده و آسمان ابری خواهد بود، از بعدازظهر فردا ابرها کاهش یافته و بیشینه دما به ۱۷ می‌رسد. فردا صبح احتمال باران باریدن تهران زیاد است.

 مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد:

در روز چهارشنبه در پایتخت پدیده خاصی نداریم، تنها گاهی وزش باد خواهیم داشت و بیشینه دما به ۱۹ خواهد رسید.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه