حضور توکیو برای نخستین بار در نمایشگاه گردشگری عربی

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
حضور توکیو برای نخستین بار در نمایشگاه گردشگری عربی

امسال، برای اولین بار، توکیو برای معرفی پایتخت کشور ژاپن و جاذبه‌های گردشگری آن، در نمایشگاه گردشگری عربی در مرکز نمایشگاه بین‎‌المللی دبی، حضور پیدا کرد.

دولت شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن و اداره گردشگری و مجمع توکیو، در جهت ترغیب شهروندان کشور امارات متحده عربی و کشورهای حومه خلیج فارس، برای سفر به پایتخت ژاپن، امسال برای نخستین بار، در نمایشگاه گردشگری عربی در مرکز نمایشگاه بین‎‌المللی دبی، حضور پیدا کردند.

هیئت نمایندگان توکیویی، ترکیب فضای فرهنگی شهر و سنت‌ها را با گستره‌ای از سرگرمی‌های متعدد، مراکز خرید و رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری به متخصصان صنعت گردشگری که در این نمایشگاه حضور داشتند، ارائه کردند.

توکیو

گینزا (واقع شده در منطقه چوئو در توکیو، در سال ۱۸۷۰ گینزا اولین خیابان به سبک غربی و مدرن بود که در توکیو ساخته شد)

در شهر توکیو، چندین منطقه مرکزی بزرگ وجود دارد که یکی از آن‌ها گینزا (Ginza) است. در این منطقه، فروشگاه‌های مجلل و پاساژهای زیادی برای خرید، وجود دارند. از دیگر مناطق مرکزی قابل توجه توکیو می‌توان از شینجوکو (Shinjuku)، «مرکز جدید شهر توکیو»؛ آساکوسا (Asakusa)، یادآور ادوی سنتی (traditional Edo) و همچنین شیبویا (Shibuya) و هاراجوکو (Harajuku) با جمعیت جوانش، نام برد. یکی از دیگر مکان‌های جذاب توکیو، آکیهابارا (Akihabara)، شهرک کامپیوتری، است؛ جایی که طرفداران انیمیشن و مانگا (کتاب‌های کمیک ژاپنی و رمان‌های تصویری) از سراسر جهان، در آن، گرد هم می‌آیند.

با وجود پروازهای مستقیم روزانه شرکت هواپیمایی امارات، از امارات متحده عربی به فرودگاه‌های بین المللی هاندا (Haneda) و ناریتای (Narita) توکیو، و پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی اتحاد، از ابوظبی به فرودگاه بین‌المللی ناریتا، دسترسی برای گردشگران خاورمیانه، بسیار آسان است.

دولت مرکزی شهر توکیو، برای خوش آمدگویی مناسب به گردشگران مسلمان، هر سال، پنج بار برای آموزش ضروریات دینی و فرهنگی مسلمانان به شرکت‌کنندگان، سمینار برگزار می‌کند. یکی از دیگر برنامه‌های قابل توجه دولت توکیو، مشاوره‌های شخصی به هتل‌ها، صنعت مهمانداری و شرکای رستوران‌ها و دیگر آژانس‌های گردشگری مستقل و همچنین چاپ یک راهنما برای مسافران مسلمان است تا آن‌ها بدانند کجا می‌توانند غذای حلال بخورند، نماز بخوانند، اقامت کنند یا به خرید بروند.

توکیو

شینجوکو

کشور ژاپن امسال در میان مقاصد غیر از سازمان همکاری اسلامی (non-OIC)  در GMTI سال ۲۰۱۷، رتبه‌بندی جهانی سفر مسلمانان در سال (Mastercard-CrescentRating Global Muslim Travel Index)، با دو رتبه ارتقا نسبت به سال گذشته، عنوان ششم را دریافت کرد. شهر توکیو همچنین در ۴۷ حوزه دولتی کشور ژاپن، رتبه اول را دریافت کرد.

توکیو

آکیهابارا

آکیتو تادوکورو (Akito Tadokoro)، مدیر بخش ارتقای صنعت گردشگری در اداره و مجمع بازدیدکنندگان توکیو (Tokyo Convention & Visitors Bureau) گفت:

اکنون، هیجان‌انگیزترین زمان بازدید از توکیو است. ژاپن، سال آینده میزبان مسابقات جام جهانی راگبی، المپیک توکیو و بازی‌های پاراالمپیک سال ۲۰۲۰، است و توافق‌نامه لغو ویزا نیز در سال گذشته برای شهروندان امارات متحده عربی، اعمال شد.

ما به ساکنین و شهروندان امارات متحده عربی و کشورهای خلیج فارس، خوش‌آمد می‌گوییم. علاوه بر حضور در نمایشگاه گردشگری عربی، ما در تاریخ ۲۳ آوریل در مرکز تجارت جهانی نووتل (Novotel World Trade Centre)، سمینار گردشگری توکیو را برای آژانس‌های مسافرتی و رسانه‌ها، برگزار خواهیم کرد. ما امیدواریم که برای ایجاد روابط دو جانبه موفق، با متخصصان صنعت گرشگری امارات متحده عربی و کشورهای خاورمیانه در این نمایشگاه، مالاقات کنیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه