مکان های مختلف دنیا را نبینید، گوش کنید!

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
مکان های مختلف دنیا را نبینید، گوش کنید!

شهر پرجنب و جوش توکیو، جنگل‌های رمزآلود آمازون و هر جای دیگری را که می‌خواهید ببینید، اما نمی‌توانید، با گوش‌هایتان لمس کنید!

خیلی‌ها هستند که رویای سفر به کشورهای خارجی را در سر می‌پرورانند، اما هر کسی نمی‌تواند به رویای خود جامه‌ی عمل بپوشاند و به همین دلیل، برای کنترل این «سفرپرستی» در افراد، سرگرمی جدیدی طراحی شده است که گوش‌های آن‌ها را دعوت به یک ضیافت می‌کند. «Orbitz»، یک وب‌سایت برای جمع‌آوری هزینه‌ی سفر، از ۳۶ نفر از افراد محلی خواسته است که عکس‌ها و صداهای ثبت شده‌ی خود را از مناظف مختلف شهر خود با دیگران به اشتراک بگذارند. صداهای ضبط شده را می‌توانید در این لینک بشنوید.

از خیابان‌های شلوغ در شهر زلزله‌خیر توکیو و سواحل خیره‌کننده‌ی کانکون گرفته تا حومه‌ی آرامش‌بخش ولینگتون و درامرهای ژوهانسبورگ، همه و همه را می‌توانید در این سایت گوش کنید. نتیجه‌ی به دست آمده، مجموعه‌ای عالی از صداهای مختلفی است که می‌توانید در تخت خود دراز بکشید و آن را با آرامش گوش کنید.

سایت «Orbitz» معتقد است که:

صداهایی که مربوط به یک محل هستند، بیشتر از یک عکس می‌توانند رازهای مربوط به فرهنگ و هویت آن محل را فاش کنند.

بدون ماشین، اتوبوس و هیاهوی یک شهر بزرگ از توکیو چه چیزی باقی می‌ماند؟

بدون پرندگان و بادهایی که در میان درختان می‌وزند از جنگل آمازون چه چیزی باقی می‌ماند؟

یا حتی بدون صدای امواج دریا از زیباترین ساحل کانکون چه چیزی باقی می‌ماند؟

چشم‌های‌تان را ببندید، گوش‌های‌تان را باز کنید و زندگی پنهان یک شهر، جنگل یا اقیانوس را حس کنید؛ این کار تجربه‌ای آرامش‌بخش و آموزنده است.

ژوهانسبورگ

آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ با بازیگران خیابانی‌اش را فقط باید گوش کرد

این اولین باری نیست که یک شرکت مسافرتی از عنصر صدا برای تحقق بخشیدن به رویاها استفاده کرده است. سایت Expedia مجموعه‌ای از کلیپ‌های صوتی ایجاد کرده که فضاهایی در نقاط مختلف جهان را به‌همراه تصاویری زیبا از امواج صوتی به نمایش گذاشته است. همه آن صداها را می‌توانید در لینک آن ببینید و گوش کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه