قانون ویزا در عربستان سعودی نهایی شد

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵
قانون ویزا در عربستان سعودی نهایی شد

قانون ویزا در کشور عربستان صعودی نهایی شد و شرایط آن، زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

بر طبق بیانیه رسمی کمیسیون گردشگری و میراث ملی (SCTH) کشور عربستان سعودی، قوانین و اصول مرتبط به ویزای گردشگری برای سفر به این کشور، نهایی و برای تایید به مقامات دولتی تحویل داده شده است.

در این بیانیه، SCTH گفته است که مقررات در مجموعه‌ای از ملاقات‌ها و کارگاه‌هایی که توسط انیستیتوهای دولتی مرتبط برگزار شده، با حضور سرمایه‌گذاران، متخصصان گردشگری و امور حمل و نقل و ارائه دهندگان خدمات، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، مقامات عربستان سعودی، یک سیستم الکترونیکی یکپارچه را برای پردازش و ثبت مذاکرات مرتبط به ویزا تحت نظر یک تیم به سرپرستی وزارت تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات، ایجاد کرده است.

شاهزاده سلطان بن سلمان، مدیر کل کمیسیون گردشگری و میراث ملی، می‌گوید:

پادشاهی عربستان، به عنوان گهواره‌ای از اسلام، دارای میراث فرهنگی بی‌نظیری است. عربستان سعودی، در حال پرورش صنعت گردشگری در مقاصد گردشی غنی از فرهنگ خود است.

بالاتر از همه، شهروندان سعودی، سنتی دیرینه در نشان دادن سخاوت، مهمان نوازی و خوش آمدگویی گرم به مردم سراسر جهان دارند.

کشور عربستان سعودی، قصد دارد تا ۱۲ سال آینده، آمار مسافران را حدودا دو برابر کند و خود را به عدد ۳۰ میلیون نفر گردشگر در طول سال برساند. این آمار در سال ۲۰۱۶، چیزی معادل ۱۸ میلیون نفر بود و مبلغی معادل ۱۱٫۹ بیلیون دلار در صنعت گردشگری از سفرهای حج واجب و عمره به دست آمد.

اخیرا، ۹۰۰ هزار نفر در کشور عربستان سعودی در بخش سفر و گردشگری مشغول به کار هستند.

بر اساس گفته‌های SCTH، بیانیه مرتبط به قانون ویزا به زودی از سمت دولت عربستان اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه