مالیات هتل ها کاهش می یابد

سیامک احدی
سیامک احدی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
مالیات هتل ها کاهش می یابد

به گفته مونسان بر اساس تصمیم مجلس مقرر شد نرخ ترجیحی ارزش افزوده از ۹ درصد به ۳ درصد در بخش هتلی کاهش یابد.

«علی‌اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همایشی که شب گذشته با حضور برخی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی برگزار شد گفت:

همه باید کمک کنیم تا قیمت تمام‌شده را چه در تورهای ورودی و چه در گردشگری داخلی کاهش دهیم که اگر همه زنجیره صنعت گردشگری به هم کمک کنیم این موضوعات نیز قابل‌حل است.

مونسان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ارز اشاره کرد و افزود:

درباره موضوع ارز باید بگویم که مدل جدیدی بسته شده است که البته دولت نیز قبول دارد که این مدل که در شرایط خاص بسته شده نواقصی دارد و در همین خصوص با معاون اول رئیس‌جمهوری صحبت کردم و با دستور وی به رئیس‌کل بانک مرکزی مقرر شد که در جلسه‌ای با حضور معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و معاون بانک مرکزی این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود:

این جلسه امروز برگزار شد و بر اساس تصمیمی که در این جلسه اتخاذ شده است، مقرر شد تمام ارز مسافرتی را از طریق دفاتر مسافرتی تأمین شود.

مونسان خطاب به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی افزود:

با کمک شما که بازوان اجرایی ما هستید می‌توانیم کار کنیم و ایام خوبی را برای صنعت گردشگری رقم بزنیم و در پایان دولت دوازدهم شاهد ارتقای جایگاه صنعت گردشگری باشیم و اعتقاد دارم این مقطع زمانی مقطع مهم و فرصت تاریخی است تا صنعت گردشگری از این فرصت بهره ببرد.

مطالب مرتبط:

منبع فارس

دیدگاه