موزه گردی خانوادگی را در دالاس آمریکا تجربه کنید

امید جعفری
امید جعفری یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
موزه گردی خانوادگی را در دالاس آمریکا تجربه کنید

اگر خودتان موزه‌گرد هستید و دوست دارید که با خانواده خودتان هم در سفرهای خانوادگی به موزه بروید، دالاس مقصد مناسبی است.

دالاس، نهمین شهر بزرگ آمریکا و سومین شهر بزرگ در ایالت تگزاس است. این شهر از دوران قدیم، به خاطر صنعت نفت و خطوط راه‌آهن معروف است. اولین موزه‌ای که به همراه خانواده باید سر بزنید، موزه پروت (Perot) است که مربوط به طبیعت و علم می‌شود که شامل شش طبقه ساختمان با معماری باشکوه است. بخش‌هایی که توجه شما را به خود جلب می‌کند قسمت دایناسورها، شبیه‌ساز زلزله و سفر به یک چاه گازی است.

موزه

در فاصله چند کیلومتری از موزه پروت، موزه هنر یکی از جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه هنری در کشور قرار دارد. نگران کودکان خردسال خانواده نباشید، برنامه‌های تفریحی و کارگاه‌های متفرقه در این موزه آن‌ها را سرگرم خواهد کرد.

نظر شما در مورد یک اتاق پر از دلار چیست؟ پس از موزه هنر، خانواده خودتان را بردارید و به موزه حکاکی و چاپ اسکناس بروید. این موزه یکی از دونقطه‌ای از آمریکا است که می‌توانید از نزدیک شاهد چاپ و حکاکی دلار و ارزهای آمریکایی باشید.

 با کمی سرگرمی موافقید؟ می‌توانید به موزه بازی‌های ویدیویی بروید. تمام عواید و سود حاصل از گردشگری در این موزه به صنعت بازی می‌رسد، پس منتظر نباشید و کمکی به این صنعت بکنید. علاوه بر دیدن موزه می‌توانید از بازی‌های قدیمی را امتحان کنید و برای ساعت‌ها سرگرم شوید.

اگر از این موزه‌ها خوش‌تان آمد، می‌توانید در ادامه به لیستی که موزه‌های خانوادگی دالاس را برای شما معرفی می‌کند، توجه کنید.

موزه ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش

موزه ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش

سیزده کتابخانه ملی ریاست جمهوری که به زودی به عدد چهارده خواهد رسید، در سراسر آمریکا وجود دارد و دالاس باافتخار تمام، توانسته است سه مورد از آن‌ها را داشته باشد. یکی از این کتابخانه‌های ریاست جمهوری با مساحت بیست و یک هزار مترمربع، مربوط به رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده جرج دبلیو بوش است. این کتابخانه، موزه‌ای به همین نام دارد که پردیس دانشگاه دالاس است. موزه ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش دومین موزه از نظر وسعت پس از موزه رونالد ریگان در کالیفرنیا است، مجموعه خیره‌کننده که نه‌تنها شامل موزه و کتابخانه می‌شود، بلکه موسسه سیاست و خیریه جرج دبلیو بوش را نیز در برگرفته است.

ازجمله این وسایل تکه فولادی از برج‌های نابود شده تجارت جهانی، تپانچه صدام حسین زمان دستگیری است

توجه بیشتر مردم معطوف به موزه است که در آن سعی شده با استفاده از جزییات، اتاق کار رئیس‌جمهور سابق را نمایش دهند. ازجمله این وسایل تکه فولادی از برج‌های نابود شده تجارت جهانی، تپانچه صدام حسین زمان دستگیری و قسمتی از هدیه‌های داده شده به رهبران سران کشورهای دیگر است.

موزه علوم طبیعی و حفاظت از حیاط وحش

موزه علوم طبیعی و حفاظت از حیاط وحش

این قسمت از حیاط وحش دالاس، محل استراحت بسیاری از پرندگان مهاجر است

برای خانواده‌هایی که دوست دارند از شهر دور شوند، موزه علوم طبیعی و حفاظت از حیاط وحش بهترین محل استراحت و تفریح است. موزه در ۳۰ کیلومتری دالاس قرار دارد. موزه به دو بخش حیاط وحش و یک ساختمان مسکونی که به سال‌های ۱۸۰۰ بازمی‌گردد، تقسیم شده است. لازم به ذکر است که این قسمت از حیاط وحش دالاس، محل استراحت بسیاری از پرندگان مهاجر است. پس از گذشت و گذار در داخل موزه و گذر از دشت و صخره‌ها، به کلاس آموزشی نمایشگاه بروید تا خستگی در کنید و اطلاعات خودتان را در مورد حیوانات از مارهای سمی تا ماهی‌های دریایی افزایش دهید.

موزه بازی‌های خیابانی

موزه بازی‌های خیابانی

در حالی که بسیاری از موزه‌های مطلقه دالاس برای استفاده کودکان سازگار شده‌اند، اما موزه بازی های خیابانی تنها مکانی است که مخصوص کودکان هشت و زیر هشت سال ساخته شده است. موزه بیشتر به پارک بازی شباهت دارد، وسایلی و ابزار زندگی بزرگ‌سالان که به صورت مینیاتوری ساخته شده‌اند، باعث خواهند شد که کودک شما به‌راحتی دل از این مکان نکند. این موزه علاوه بر امکانات تفریحی، کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و علمی نظیر شعر سرایی هم دارد. برای اطلاع از برنامه موزه می‌توانید به سایت خود موزه مراجعه کنید.

میراث دالاس قدیم در پارک قدیمی شهر

میراث دالاس قدیم در پارک قدیمی شهر

موزه میراث دالاس قدیم در یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر قرار گرفته است و به مردم امکان مشاهده زندگی مردم دالاس در سال‌های نوزده و بیست میلادی را می‌دهد. موزه در قالب دالاس قدیمی که روستا بود، نشان داده شده است. روستای دارای ۳۸ خانه بازسازی شده و مبله از قبیل مدرسه، فروشگاه، کلانتری و غیره است. بچه‌های از فروشگاه دل نخواهند کند. آن‌ها می‌توانند خودشان پشت دخل مغازه بروند و اجناس را همانند مردم دالاس قدیم وزن و بسته‌بندی کنند و به یکدیگر بفروشند. یا می‌توانند دور میزی جمع شوند و بازی کنند. در کنار فضای قدیمی، کلاس‌های آموزش خیاطی، دام‌پروری و نشانه‌روی به سمت هدف‌های قدیمی هم وجود دارد.

موزه هنر دالاس

موزه هنر دالاس

موزه هنری دالاس با وسعتی بالغ بر سی و پنج هزار مترمربع که توسط یکی از معماران برجسته ادوارد لارابی طراحی و ساخته شده، دارای بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری در سطح ملی است. خانواده شما نه‌تنها می‌توانند از دیدن آثار هنری نقاشان برجسته‌ای همانند پیکاسو لذت ببرند، می‌توانند از برنامه‌های تفریحی که سال‌ها است برگزار می‌شود هم استفاده کنند. برنامه‌هایی که در طول روزهای هفته تقسیم شده‌اند، تجربه یک شب طولانی (جمعه)، فعالیت‌های هنری و داستانی مخصوص کودکان (سه‌شنبه) و گردش آزاد و رایگان برای جوانان قسمتی از امکانات تفریحی موجود است. این موزه به جز زمانی که برای رویدادهای خاص رزرو شده، در سایر روزها برای بازدید عموم آزاد است. شما علاوه بر دیدن موزه می‌توانید از کارگاه‌های مجسمه‌سازی، کافه‌ها و محیط دل‌باز لذت ببرید.

آکواریوم جهانی دالاس

آکواریوم جهانی دالاس

در سرزمین‌های تاریخی غرب دالاس، انبار بزرگی تبدیل به زیستگاه آبزیانی از سراسر جهان شده است. آبزیانی که بیشتر آن‌ها متعلق به گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض است. این موزه شامل گونه‌های نایابی همانند سفره‌ماهی‌ها، مارماهی‌های برقی، قورباغه‌های سمی و ماهی‌های گوشت‌خوار است. محیط آکواریوم جهانی دالاس محفظه‌ای با بیست هزار گالن آب در حال گردش است که شامل انواع مختلف ماهی‌های ساکن اقیانوس‌ها می‌شود. از دیگر جاذبه‌های آکواریوم وجود تونل آبی است که شما را از دل کوسه‌ها عبور می‌دهد. علاوه بر ماهی‌ها می‌توانید از حیوانات دیگر این باغ‌وحش هم دیدن کنید، حیواناتی مانند تنبل سه پنجه، گاو دریایی، فک دریایی، پنگوئن، مار و حتی جگوار. همچنین قسمتی از جنگل‌های بارانی آمازون در این مجموعه بازسازی شده است که شامل پرندگان آزاد در فضا، فلامینگوهای صورتی، میمون‌ها و یک آبشار بزرگ می‌شود. همچنین می‌توانید در جلسه‌های آموزشی این مجموعه شرکت کنید.

موزه خط‌شکنان آسمان

موزه خط‌شکنان آسمان

موزه خط‌شکنان آسمان با وسعت صد هزار مترمربع آشیانه انواع هواپیماهای قدیمی و افسانه‌ای است که هر علاقه‌مند به پرواز را به خودش جلب می‌کند. وسعت محل نمایش هواپیماها، سی و پنج هزار مترمربع که در ۱۳ سالن جداگانه به بررسی تاریخچه هواپیما و فضانوردی پرداخته است.

در این موزه بیش از سی نوع هواپیما وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توانید هواپیما ۱۹۰۳ برادران رایت را هم مشاهده کنید

در این موزه بیش از سی نوع هواپیما وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توانید هواپیما ۱۹۰۳ برادران رایت را هم مشاهده کنید. ماژول فرمان آپولو ۷ نیز در اینجا به نمایش درآمده است. در گوشه‌ای از قسمت فضانوردی سنگی که برای اولین بار از مریخ به زمین آورده شد، قرار دارد. همچنین برج مراقبتی تدارک دیده شده است که بچه‌ها را با نحوه کنترل هواپیما روی باند هواپیما آشنا می‌کند. برای اینکه بتوانید راحت‌تر موزه را بگردید، بهتر است قبل از مراجعه، برنامه‌های موزه را از سایتش چک کنید تا میان هجوم بچه‌های مدرسه گیر نکنید.

موزه چاپ اسکناس

موزه چاپ اسکناس و حکاکی روی شمش

همه ما پایان داستان دلار را می‌دانیم، اما نمی‌دانیم که دلارها از کجا می‌آیند. برای اینکه سرگذشت دلار را به‌خوبی متوجه شوید، باید به موزه چاپ و حکاکی بروید. این نقطه دومین مرکز چاپ اسکناس، بعد از مرکز چاپ دلار در واشنگتن است. شما از پشت پنجره‌ها می‌توانید متوجه شوید که اسکناس‌ها چگونه ساخته می‌شوند و در بسته‌بندی‌های مخصوص به اداره فدرال منتقل می‌شوند. مدت‌زمان گردش در این موزه محدود است و می‌توانید به مدت ۴۵ دقیقه در روزهایی که روی سایت گزارش می‌شود به دیدن اسکناس‌ها بروید.

موزه ملی بازی‌های ویدیویی

موزه ملی بازی‌های ویدیویی

تنها موزه‌ای که والدین لازم نیست برای بردن فرزندان خود زحمت بکشند، همین موزه است. موزه بازی‌های ویدئویی، به صورت اختصاصی به تاریخ بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی اختصاص داده شده است. این موزه شامل سه بخش مختلف در مورد کنسول‌های بازی، بازی‌ها و سخت‌افزار است. همچنین این موزه بزرگ‌ترین بازی پینگ‌پنگ کامپیوتری را دارد. شما نه‌تنها می‌توانید در این موزه از وسایل و تاریخچه بازی‌ها دیدن کنید، بلکه می‌توانید با انواع بازی‌ها خودتان را سرگرم کنید. بیشتر بازی‌ها مربوط به سال‌ها دهه هشتاد است.

موزه منابع طبیعی

موزه طبیعت

معماری ساختمان توانسته است جایزه طراحی و معماری را کسب کند

اگر به مباحث علمی علاقه‌مند هستید یا ذهن خلاقی دارید، این موزه را فراموش نکنید. موزه پروت در سطح جهان بی‌نظیر است و می‌تواند هر گردشگری با هر سنی را مجذوب خودش کند. موزه منابع طبیعی در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و مساحتی بالغ‌بر ۱۸۰ مترمربع دارد، معماری ساختمان توانسته است جایزه طراحی و معماری را کسب کند. ساختمان از طبقات متعددی تشکیل شده است که در خود امکاناتی همانند سینما دارد. در این موزه می‌توانید به دیدار وسایل اکتشاف نفت، دایناسورها و سالن سنگ‌های قیمتی بروید، همچنین با رفتن به طبقات بالا نمایی پانوراما از شهر دالاس را مشاهده خواهید کرد. زلزله مصنوعی این موزه را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع 10best

دیدگاه