چگونه ویزای تایوان بگیریم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
چگونه ویزای تایوان بگیریم؟

تایوان یکی از کشورهای آسیایی است که در حال حاضر در خاک ایران فاقد سفارت است، ولی شهروندان ایرانی برای سفر به آنجا نیاز به ویزا دارند.

تایوان کشوری کوچک در جنوب شرقی آسیا است. تایپه مرکز اداری حکومت تایوان است و دومین آسمان‌خراش بلند جهان در این شهر قرار دارد. علاوه بر شهرهای مدرن، جاهای دیدنی تایوان مانند اسکای واک شیائو وولای، پارک ملی تاروکو و... نیز باعث جذب گردشگران بسیاری می‌شوند.

اگر شما نیز قصد سفر به تایوان را دارید، در کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور تایوان را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو کرده و تور دلخواهتان را از میان ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

کلیه شهروندان ایرانی که برای تحصیل، تجارت، شرکت در نمایشگاه‌ها و موارد مشابه قصد سفر به این کشور را دارند، باید برای انجام مصاحبه و دریافت ویزا به سفارت تایوان در دبی مراجعه یا از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام کنند.

ویزای تایوانشرح خدمات
انواع ویزاتوریستی، تجاری و تحصیلی
مراحل صدور ویزااز طریق سفارت
مدارک لازم برای صدور ویزامدارک شناسایی، مالی و...
مدت زمان لازم برای صدور ویزا۱۴ تا ۳۰ روز کاری
سفارت/ کنسولگریندارد

انواع ویزای تایوان

ویزای تایوان طبق هدف سفر دارای سه نوع ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای تحصیلی است. البته کشور تایوان در حال حاضر برای شهروندان ایرانی، ویزای توریستی صادر نمی‌کند و فقط برای مسافرانی که به قصد تجارت به این کشور می‌خواهند سفر کنند، ویزا صادر خواهد شد؛ به همین دلیل لازم است که در خواست‌دهندگان باید دعوت‌نامه معتبر از طرف تایوانی داشته باشند.

همچنین، ویزای تایوان بر اساس دفعات ورود دارای دو نوع است:

  • ویزای یکبار ورود (تک سفره/Single)
  • ویزای چندبار ورود (چند سفره/Multiple): این نوع ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که برای اهداف تجاری به تایوان سفر می‌کنند و باید مدرکی از جانب کارفرما برای اثبات هدف از سفر به تایوان را ارائه کنند.

ویزای تایوان

مدارک لازم برای ویزای تایوان

الف) اصل گذرنامه دارای اعتبار

ب) دعوتنامه (روی سربرگ شرکت دعوت کننده باشد و مشخصات کامل شرکت ،اسم شخص دعوت‌کننده قید در آن قید شود)

نکته: در صورت نداشتن دعوتنامه رزرو تائید شده هتل با آدرس، ایمیل و تلفن

ج) مدارک شغلی معتبر جواز کسب ، روزنامه رسمی شرکت (کپی) ،یا گواهی اشتغال به کار (به لاتین و مهر لاتین و با ذکر سمت، تاریخ شروع به کار و حقوق به دلار)

د) نامه درخواست ویزا (به لاتین و مهر لاتین با ذکر سمت و شماره پاسپورت و تاریخ شروع بکار و دلیل سفر و مدت اقامت)

ه) گواهی تمکن مالی آخرین مانده حساب به دلار (بالای ۵۰۰۰ دلار) و پرینت گردش حساب سه یا ۶ ماه گذشته

و) سه قطعه عکس ۴*۳ رنگی جدید پشت زمینه سفید (حداکثر برای سه ماه گذشته)

ز) (LC, INVOICE, T/T, PAYMENT) سوابق کاری با طرف تایوانی

ح) بیزینس کارت (کارت ویزیت به لاتین)

ط) فرم تعهد نامه

ی) رزرو هتل 

ک) پر کردن فرم مشخصات فردی

ل) تکمیل و امضا اپلیکنت

نکته قابل توجه اینکه برای تسهیل سریع‌تر و راحت‌تر شهروندان ایرانی شرط اسپانسر (ضامن مالی) برای صدور ویزای دارندگان گذرنامه ایرانی لغو شده است.

ویزای تایوان

مراحل اخذ ویزای تایوان

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کشور تایوان در ایران فاقد سفارت است و شهروندان ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید با مراجعه به آژانس‌ها یا کارگزار معتبر مدارک خود را ارائه کرده و سپس شخصا جهت مصاحبه به سفارت تایوان در دبی مراجعه کنند.

مدت زمان لازم برای صدور ویزای تایوان

جواب تأییدیه ویزای تایوان بسته به نوع مدارک ارائه شده و افسر مربوطه در کنسولگری از ۱۴ تا ۳۰ روز زمان لازم دارد.

ویزای تایوان

اعتبار ویزای تایوان

ویزاهای تک سفره معمولا به مدت سه ماه تا یک سال برای اقامت‌‌های ۱۴، ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه معتبر هستند؛ ویزاهای چند سفره (فقط با اهداف کاری) از زمان صدور تا ۶ ماه معتبر هستند.

برای مسافرانی که قصد بازدید یک روزه از تایوان را دارند یا از طریق تایوان ترانزیت می‌شوند، نیازی یه دریافت ویزا ندارند، مشروط بر اینکه مدرکی دال بر دارا بودن بلیط سفر بعدی یا مدرک سفر رسمی برای عدم خروج از سالن ترانزیت را ارائه کنند. البته برای مسافرانی که قصد اقامت بیش از ۶ ماه (اقامت در کنار خانواده، استخدام، تحصیل، ماموریت یا دیگر اهداف تایید شده) را دارند، می‌توانند برای ویزای اقامت درخواست ارائه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه