یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از ورزش صبحگاهی گوزن‌ها تا چایخانه سنتی

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از ورزش صبحگاهی گوزن‌ها تا چایخانه سنتی

یک سفر هیجان‌انگیز در میان طوفان‌های بیابانی و درگیری گوزن‌ها در اویل صبح در کوه‌های آلپ از جمله زیبایی‌های عکس‌های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته بود.

در هفته‌ای که گذشت، از شنبه تا جمعه، نشنال جئوگرافی عکس‌های زیبا و دل‌نشینی از چایخانه قدیمی، دریاچه سرخ و یک قورباغه چشم‌سرخ جذاب منتشر کرده و در میان این تصاویر منحصربه‌فرد تصویر یک مرد ماهی‌گیر که در بین مرغان دریایی احاطه ‌شده است، به خوبی نگاه بینندگان را به خود جذب می‌کند.

طوفان صحرا

عکس حرفه‌ای نشنال جئوگرافی آقای LOUIS SHACKLETON در هنگام سفر جاده‌ای و تک‌نفره خودش به دور کشور در پارک ملی بیگ بند (Big Bend)، آمریکا برای استراحت اردو زد. لوئیس توانست از طوفانی که پشت کوه‌های چیسوز (Chisos Mountains) از فاصله دوری در حال ظاهر شدن بود، عکاسی کند. او روی نوری که از این طوفان ظاهر می‌شد، تمرکز می‌کرد و از اینکه گرفتار طوفان شود هیچ واهمه‌ای نداشت، سپس آن‌قدر منتظر ماند تا ستاره‌ها نیز ظاهر شدند.

نشنال جئوگرافی

ورزش صبحگاهی

در شیب‌های کوه جولین آلپ (Slovenia's Julian Alps)، دو بز کوهی در اوایل صبح شاخ‌های خود را در هم قفل کردند. عکاس این تصویر می‌گوید:

این تصویر بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، هیجان‌انگیز است.

نشنال جئوگرافی

چایخانه

در یک چایخانه قدیمی در چنگدو، عکاس این تصویر Handi Laksono یک نصف روز را به تماشای مردم محلی پرداخت. بیشتر آن‌ها افراد بالای ۶۰ سال بودند که تا وعده ناهار، زمان خود را با سیگار کشیدن و بازی کردن با دوستان‌شان می‌گذراندند.

نشنال جئوگرافی

دریاچه سرخ

 در سنگال، جلبک، آب دریاچه رتبا Retba را قرمز می‌کند. این منطقه برای اضافه شدن به یکی از مناطق میراث جهانی یونسکو مورد بررسی قرار گرفته است.

نشنال جئوگرافی

از زمین و هوا

این مرد ماهیگیر درحالی‌که به تمیز کردن چکمه‌های خود در مسقط، پایتخت عمان می‌پردازد، به وسیله مرغان دریایی احاطه‌شده است. این شهر بیش از ۱٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد و ماهیگیری از قدیم یکی از تجارت‌های کلیدی آن‌ها بوده است.

نشنال جئوگرافی

چشم قرمز جذاب

در تصویر پیش رو یک قورباغه چشم قرمز درختی را مشاهده می‌کنید که روی یک برگ در سان خوزه، کاستاریکا نشسته است. قورباغه‌ها بیشتر عمر خود را روی درختان می‌گذرانند و از پروانه‌ها، جیرجیرک‌ها و حشرات دیگر تغذیه می‌کنند.

نشنال جئوگرافی

نورهای شبانه

این تصویر را آقای ANDANAR، در جزیره سیارگائو (Siargao)، فیلیپین گرفته است. او نوردهی دوربینش را برای یک دقیقه تنظیم می‌کند و با حرکت حشرات شب تاب مسیر آن‌ها را در عکس ثبت می‌کند.

نشنال جئوگرافی

مطالب مرتبط:

دیدگاه