منتخبی از عکس های مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی 2018 با موضوع طبیعت

سحر ارجمند
سحر ارجمند شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵
منتخبی از عکس های مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی 2018 با موضوع طبیعت

هر سال مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی با هدف انتخاب بهترین عکاس سال برگزار می‌شود. در ادامه مطلب می‌توانید منتخبی از زیباترین عکس‌های ارسالی سال ۲۰۱۸ با موضوع طبیعت را تماشا کنید.

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی هر سال با سه موضوع طبیعت، مردم و شهرها برگزار می‌شود. یکی از برندگان این سه موضوع، جایزه بزرگ را برنده می‌شود و ۱۰٬۰۰۰ دلار دریافت می‌کند؛ همچنین عکس او در صفحه رسمی اینستاگرام نشنال جئوگرافیک به آدرس @NatGeoTravel ارسال خواهد شد و عنوان عکاس سال نشنال جئوگرافی سفر را به دست می‌آورد. برنده‌ی دو موضوع دیگر هم مبلغ ۲٬۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند برای ثبت بهترین عکس‌های خود در یک یا همه‌ی بخش‌ها، به آدرس natgeo.com/travelphotocontest مراجعه کنند. در ادامه  می‌توانید ۹ تا از زیباترین عکس‌های بخش طبیعت را تماشا کنید.  

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

«پل ریفکین» (Paul Rifkin) درباره این عکس می‌گوید: «دیدم که پلنگ در حال تعقیب لک‌لک است. به قدری سریع اتفاق افتاد که فقط توانستم در 400mm فوکوس کنم و زمانی برای تغییر سرعت شاتر نداشتم. مراقب لک‌لک بودم و به محض این که بال‌هایش را باز کرد، عکس را گرفتم.»

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

در جستجوی ناهار: در تصویر بالا یک کوسه ماهی مرجانی باله مشکی در زمان ناهار از میان دسته‌ی ماهی‌های نقره‌ای در تالاب داخلی «جزیره میریهی» (Mirihi Island) در مالدیو، شنا می‌کند.

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

نگاه مخفیانه: تصویر مارمولکی که در میان برگ‌ها مخفی شده است.

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

«گیوم فلاندر» (Guillaume Flandre) درباره این عکس می‌گوید: «کوهنوردی در تیرول جنوبی (ایتالیا) تجربه‌ی منحصربه‌فردی بود. اولین باری بود که آن‌قدر نزدیک به لبه کوه و در میان ابرها راه می‌رفتم. قدرت طبیعت در این وضعیت به ما یادآوری می‌کند که ما فقط مهمانان این سیاره هستیم.»

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

«توبی هاریمان» (Toby Harriman)، عکاس این اثر می‌گوید: «نمای هوایی جزایر زنجیره‌ای الیوشن در آلاسکا، آن‌قدر زیبا است که قابل توصیف نیست. قله‌هایی که در اینجا می‌بینید، به نام «کوه پاولوف» (Mount Pavlof) و «خواهر پاولوف» (Pavlof Sister) شهرت دارند و یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۸۰ میلادی است که اخیراً در ماه مارس سال ۲۰۱۶ فوران کرده است. اگر دقیق‌تر به عکس نگاه کنید، می‌توانید گاز آتش‌فشانی را ببینید که از قله سمت راست بلند شده است. این عکس تمام مسافت سفر در این منطقه را از نمای بالا نمایش می‌دهد.

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

«دالیدا اینس» (Dalida Innes)، تصویر بچه نهنگی را ثبت کرده که در حال تغذیه است و درباره آن می‌گوید: «با هیچ کلامی نمی‌توانم چیزی را که دیده‌ام، توصیف کنم؛ خیلی تأثیرگذار و تکان‌دهنده بود. فاصله‌ام را حفظ کردم، چراکه نمی‌خواستم این لحظه زیبا را خراب کنم.»

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

«لینانی یوسایتس» (Leinani Yosaities)، تصویری از تپه زرافه‌ها را ثبت کرده است که در نزدیکی انگورونگورو در تانزانیا قرار دارد. او درباره این عکس می‌گوید: «راننده‌ای که راهنمای ما بود، ما را به آنجا برد. در تمام عمرم شنیده بودم که زرافه‌ها نمی‌نشینند و این تصویر این گفته را نقض می‌کند.»

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

«نیکلاس وبر» (Niklas Weber) در مورد این عکس می‌گوید: «وقتی به «ریو تارکولس» (Rio Tarcoles) در کاستاریکا رسیدیم، متوجه آرایش فوق‌العاده‌ی تمساح‌ها در آنجا شدم، دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم و عکس گرفتن را شروع کردم. قلبم دیوانه‌وار می‌تپید، چون خیلی هیجان‌زده بودم. از یک سو کمی از هواپیما می‌ترسیدم، از سوی دیگر، از این‌که چنین لحظه منحصر به فردی را تجربه می‌کردم، خوشحال بودم.»

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی ۲۰۱۸

«مالین هنینگ» (Malin Hanning) درباره‌ی عکس خود می‌گوید: «صبح فوق‌العاده زیبایی در خلیج طلایی جنوب گرجستان بود. این دو پنگوئن پر از عشق بودند. در مقابل من ایستاده بودند و من تماشاگر عشق مادام‌العمر آن‌ها به یک‌دیگر بودم. احساس کردم باید از این لحظه‌ی زیبا عکس بگیرم و این حس عاشقانه آن‌ها را از طریق عکس به دیگران انتقال دهم.»

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه