در دبی بدون چمدان به فرودگاه بروید

امید جعفری
امید جعفری جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
در دبی بدون چمدان به فرودگاه بروید

امارات به تازگی سرویس شهروندی جدیدی به نام «کنترل در محل» برای ساکنان دبی ارائه کرده است. این سرویس به مسافران اجازه می‌دهد تا در محل موردنظر، کار کنترل کردن چمدان‌ها برای پرواز انجام شود. سرویس کنترل در محل برای همه پروازها و تمامی کلاس‌های پروازی در دسترس خواهد بود.

سرویس کنترل در محل در مکان کار، هتل یا منزل عملیات کنترل امنیتی را روی ساک‌ها و بار مسافران پرواز دبی انجام می‌دهد. همچنین کلیه بار قبل از رسیدن مسافر به فرودگاه داخل هواپیما جاسازی می‌شود. این سرویس به این صورت است که نماینده‌ای از سوی فرودگاه و شرکت هواپیمایی در محل موردنظر حاضر می‌شود و با اندازه‌گیری وزن و کنترل نکات امنیتی، کارت پرواز و تگ روی چمدان را تحویل مسافر داده و بار را به فرودگاه انتقال می‌دهد. مسافر پس از تحویل دادن ساک، بدون نیاز به عبور از موانع امنیتی و اتلاف وقت در ایستگاه‌های کنترل، سوار هواپیما می‌شود.

سرویس کنترل در محل امارت

هزینه این سرویس برای هر سفر و تا هفت چمدان، ۳۵۰ درهم عربستان است

هزینه این سرویس برای هر سفر و تا هفت چمدان، ۳۵۰ درهم عربستان است و برای هر چمدان اضافی ۳۵ درهم بر مبلغ پایه افزوده می‌شود. مسافران می‌توانند این سرویس را تا ۱۲ ساعت قبل از پرواز و از سایت فرودگاه امارات رزرو کنند. این خدمات بخشی از برنامه امارات برای سفری راحت و بی‌دردسر برای مشتریان خطوط هوایی خودش است. هواپیمایی امارات از ماه اکتبر این سرویس را به‌صورت آزمایشی برای تمامی پروازها انجام خواهد تا مشکلات احتمالی تشخیص و اصلاح شوند. حمل و نقل بار توسط ون‌های مخصوصی انجام می‌شود. شرکت کنترل در محل، مجهز به ناوگان پرتعداد ون است.

سرویس کنترل در محل امارت

برای مسافرانی که در فرودگاه فرود می‌آیند، امکانات مشابهی در نظر گرفته‌ شده است

هم‌اکنون برای پروازهایی که از دبی انجام می‌شود، کنترل در محل آماده سرویس‌دهی است. مسافران می‌توانند همه ساک و کیف‌های خودشان را تحویل این سرویس بدهند و بدون هیچ باری با خیال آسوده سفر خودشان را ادامه دهند. تمامی وسایل تحویل داده شده در لایه‌های محافظ مخصوص قرار می‌گیرد تا در مقابل ضربه‌های احتمالی، آسیبی نبینند. برای مسافرانی که در فرودگاه دبی فرود می‌آیند، امکانات مشابهی در نظر گرفته‌ شده است که وسایل از مسافر تحویل گرفته می‌شود به محل موردنظر ارسال می‌شود. هدف از این سرویس، دست خالی بودن گردشگرانی است که برای دیدن دبی عجله دارند و از فرودگاه راهی شهر می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه