حقایق جالب درباره سامارا؛ روسیه

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
حقایق جالب درباره سامارا؛ روسیه

سامارا، ششمین شهر بزرگ روسیه است که در جنوب شرقی روسیه اروپایی قرار دارد. سامارا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای روسیه است که جمعیتی برابر با یک‌میلیون و سیصد هزار نفر دارد.

در آستانه‌ی جام جهانی روسیه اگر می‌خواهید در تورهای جام جهانی روسیه یا تور ترکیبی روسیه شرکن کنید، ادامه مقاله را دنبال کنید. سامارا یکی از آن شهرهایی است که مسابقات جام جهانی در آن برگزار می‌شود. پس قبل از سفر، با دیدنی‌های آن آشنا شوید.

سامارا، شهر صنعتی و قدیمی روسیه در نزدیکی رود ولگا، امروز به ششمین شهر بزرگ روسیه تبدیل شده است و یکی از مهم‌ترین مراکز صنعت و تحقیق روسیه به شمار می‌رود. سامارا جمعیتی برابر با یک‌میلیون و سیصد هزار نفر دارد و مساحت آن ۲۶۰ کیلومترمربع است.

همان‌طور که می‌دانید این دوره از مسابقات جام جهانی در کشور روسیه برگزار می‌شود و سامارا ازجمله شهرهایی است که در آن مسابقاتی برگزار می‌شود. سامارا جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد و ازجمله آن‌ها می‌توانیم به مسجد مسلمانان سامارا، کلیسای جامع سنت جورج، صومعه ایورسکی و موزه هنر سامارا اشاره کنیم.

سامارا

با ما همراه باشید تا حقایق جالب در رابطه با این شهر زیبا را بررسی کنیم:

۱. سامارا ششمین شهر بزرگ روسیه است که زمستان‌هایی گرم و تابستان‌هایی سرد دارد، میانگین دما در فصل تابستان ۱۵ درجه سانتی‌گراد، و در زمستان ۱۳- درجه سانتی‌گراد است.

۲. سامارا در سال ۱۵۸۶ بنا شد و نام قدیم آن «کیبی شو» بود.

۳. بندر ولگا، یکی از مهم‌ترین بنادر شهر سامارا است که در قرن ۱۴ تأسیس‌شده است.

سامارا

۴. در قرن نوزدهم، کارخانه‌های تولید آرد و گندم در سامارا رشد کردند و به یکی از پایه‌های اقتصاد سامارا تبدیل شد.

۵. شهر سامارا در سال ۱۹۱۷، توسط بلشویک‌ها تصرف شد و در سال ۱۹۲۱ قحطی شدیدی در شهر رخ داد. سامارا در سال ۱۹۹۸ با بحران اقتصادی بزرگی روبه‌رو شد.

سامارا

۶. سامارا یکی از ۱۰ شهر برتر در زمینه تولیدات در کشور روسیه است و از این شهر به‌عنوان یک شهر صنعتی یاد می‌شود.

۷. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تولیدات صنعتی سامارا، بلبرینگ و کابل‌های مسی است.

۸. سامارا در زمینه تولید تجهیزات سفینه‌های فضایی یکی از شهرهای بزرگ منطقه است و حتی در بسیاری از تولیدات جهانی شرکت می‌کند.

۹. ازجمله اصلی‌ترین مراکز آموزش سامارا می‌توان به دانشگاه ایالتی سامارا، دانشگاه نیوانا، دانشگاه هوافضا سامارا، دانشگاه مطالعات جهانگردی و خدمات دولتی روسیه اشاره کرد.

سامارا

۱۰. سامارا یکی از شهرهای توریستی منطقه است و اسکی روی رودخانه‌های یخ‌زده در فصل تابستان یکی از تفریحات محبوب منطقه است.

۱۱. برای سفر به شهرهای نیژنی نووگورود، کازان، ولگوگراد از سامارا می‌توان از کشتی‌های موتوری استفاده کرد که در سامارا ایستگاه دارند.

سامارا

۱۲. سامارا یکی از شهرهای فوتبالی روسیه است و ورزشگاه فوتبال «کریلا سوتوف» یکی از معروف‌ترین ورزشگاه ها است و بازی‌های فوتبال در سطوح مختلف در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

۱۳. آب و هوای گرم سامارا، محلی مناسب برای برگزاری رویدادهای تابستانی است. رویدادهای موسیقی بزرگی ازجمله جشنواره شعر گیتار افسانه‌ای و جشنواره راکلی هرساله در کشور سامارا برگزار می‌شود.

سامارا

۱۴. در سامارا، مکان‌های مختلف مذهبی در کنار هم قرار گرفته‌اند، از کلیساهای ارتدوکس و کاتولیک تا مساجد مسلمانان.

۱۵. موزه تاریخ صنعت هوا و فضا یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های سامارا است که قطعاتی از سفینه‌های فضایی واقعی در آن قرار گرفته‌اند. موتورهای مدل موشکی، بخش‌هایی از فضاپیماهای Yantar-4K1 و Resurs F-1 تنها بخشی از دیدنی‌های این موزه بزرگ است.

سامارا

۱۶. در سال ۱۹۴۲، در سامارا برای استالین پناهگاهی ساخته شد تا در صورت نیاز در آن پناه بگیرد. این تأسیسات زیرزمینی در ۳۷ متری عمق زمین قرار دارد. پناهگاه استالین امروز به یکی از موزه‌های محبوب روسیه تبدیل شده است.

۱۷. هنر عکاسی بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ در سامارا بسیار رشد کرد و در این تاریخ، عکس‌های زیبایی از تاریخ سامارا و روسیه ثبت شد. موزه تاریخ عکاسی یکی از زیباترین موزه‌های سامارا است که در آن نه‌تنها با تاریخ این منطقه آشنا می‌شوید، بلکه از مدرن‌ترین وسایل عکاسی دیدن می‌کنید.

سامارا

۱۸. پارک گالیله، یکی از پارک‌های علم و فناوری بزرگ دنیا و روسیه است که شهرت جهانی دارد. این پارک اینتراکتیو مساحتی برابر با هزار مترمربع دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند پدیده‌های طبیعی و نحوه شکل‌گیری را به‌صورت مستقیم مشاهده کنند.

۱۹. اولین کلینیک درمانی در اوایل قرن ۱۹ در سامارا تأسیس شد، نیاز جدی زمانی احساس شد که آمار مبتلایان به سل افزایش یافت.

۲۰. ازجمله شهرهای خواهرخوانده سامارا می‌توانیم به سنت لوئیس آمریکا، استارا زاگورا بلغارستان و اشتوتگارت آلمان اشاره‌کنیم.

سامارا

۲۱. «الدار ریازانوف» کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل کشور اتحاد جماهیر شوروی است؛ امروز مجسمه یادبود آن در سامارا قرار دارد.

۲۲. سامارا یکی از شهرهای روبه توسعه روسیه است و بر اساس تخمین‌ها تا اواخر سال ۲۰۱۸ قطارهایی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در شهر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

سامارا

۲۳. بیشتر موشک‌های روسیه و شوروی در سامارا طراحی و تولید می‌شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه