توری منحصربفرد برای کشف رازهای سیلیکون ولی

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
توری منحصربفرد برای کشف رازهای سیلیکون ولی

اولین بار که یک گزارشگر این منطقه از کالیفرنیا را سیلیکون ولی نامید، شاید هرگز فکر نمی‌کرد که روزی این دره به مرکز پر رمز و راز نوآوری و کارآفرینی جهان تبدیل شود.    

اگر کنجکاو هستید که از رازهای سیلیکون ولی (Silicon Valley) سر در بیاورید، می‌توانید در تور ویژه‌ای که برای بازدید از قلب تپنده‌ی تکنولوژی جهان در نظر گرفته شده است، شرکت کنید. تور «Silicon Valley Unlocked»، بازدیدکنندگان را به کالیفرنیا می‌برد تا با کارمندان ارشد گوگل، اپل، اوبر، تسلا و Airbnb ملاقات کنند. این گونه تورهای تخصصی به طور ویژه برای مسافران تجاری برنامه‌ریزی شده‌اند که علاقه‌ی آن‌ها به یادگیری در حین سفر رو به افزایش است.

سیلیکون ولی

جیسون فریزر، بنیانگذار تور «آنلاکد سیلیکون ولی»

جیسون فریزر که برنامه‌ریزی این سفرها را به عهده دارد، می‌گوید:

این سفرهای آموزشی پنج روزه، چهار بار در سال برگزار می‌شوند و تلاش می‌شود که از همه‌ی شرکت‌های فناوری، استارت آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها که بخش وسیعی از کسب و کار سیلیکون ولی هستند، بازدید شود. بزرگ‌ترین سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود، آن است که چه عاملی باعث موفقیت نوآوری‌ها در کسب و کارهای سیلیکون ولی شده است و ما چه چیزی از آن‌ها یاد خواهیم گرفت.

این سفرها، مسافران تجاری هدف خود قرار داده است که خواهان ترکیب پیشرفت حرفه‌ای خود با مشاهدات‌شان از جهان هستند. جیسون می‌گوید:

بخشی از دلیل من برای راه‌اندازی توری برای رازگشایی از سیلیکون ولی، وجود مسافرانی بود که می‌خواستند زندگی کاری خود را به نوعی با زندگی شخصی خود ترکیب کنند و مسافرت‌هایی بروند که بتواند هر دو حوزه را پوشش بدهد. ما به نوعی از این نیازها بهره‌برداری کردیم و من انتظار دارم که افرادی را در این تور ببینم که آن را به عنوان پله‌ای برای توسعه‌ی شخصی و توسعه‌ی شغلی خود در نظر بگیرند.

شخصا معتقدم که اگر به پنج تا ده سال گذشته‌ی خودم نگاه کنم، همیشه دوست داشتم که کارم را با سفرهای تفریحی ترکیب کنم و حتی وقتی که با هدف گذران اوقات فراغت سفر می‌کردم هم یکی دو روز را صرف کار کردن می‌کردم.

سیلیکون ولی

بازدید از دفتر مرکزی گوگل هم جزئی از این برنامه است

سفرهای پنج روزه مخصوص گروه‌های کوچک‌تر هستند و سفر آموزشی بعدی از اواسط ماه ژوئن و با حرکت به سان فرانسیسکو آغاز می‌شود. این سفر با یک مهمانی و جلسه‌ای برای آشنایی با یکدیگر آغاز می‌شود و روز بعد، به بازدید از استارت آپ‌هایی می‌رویم که اینستاگرام و Etsy را برای ما به ارمغان آوردند.

روز دوم شامل سفرهایی با همراهی یک راهنما به محوطه‌ی «گوگل» و شرکت در یک سخنرانی است و بعدازظهر همان روز، سفری به شرکت «Marketo»، غول بازاریابی جهان، انجام خواهد شد.

روز بعد شامل بازدید از «اپل» و «Airbnb» است و مهمانان می‌توانند اسرار موفقیت برخی از معروف‌ترین شرکت‌های جهان را بیاموزند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه