شنگن عربی کلید خورد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
شنگن عربی کلید خورد

قطر و سلطان‌نشین عمان توافق کردند به اتباع ۳۳ کشور جهان روادید مشترک گردشگری یک ماهه اعطا کنند.

شنگن عربی کلید خورد و قطر و سلطنت عمان دو عضو شورای همکاری خلیج فارس توافق اعطای روادید مشترک گردشگری یک ماهه به اتباع ۳۳ کشور جهان کرده‌اند.

اتباع ۳۳ کشور قادر به دریافت روادید گردشگری مشترک برای ورود به قطر درابتدا و سپس در صورت تمایل ورود به سلطان‌نشین عمان است. این موضوع بنا به توافق امضا شده میان قطر و سلطان‌نشین عمان و مدت اقامت ۳۰ روزه و قابل تمدید است.

مورد توافق بودن طرف از اتباع ۳۳ کشور، ارائه فرم درخواست روادید، داشتن گذرنامه اعتبار و عدم داشتن کمتر از ۶ ماه از مدارک و شروط مورد نیاز است. فرد متقاضی باید دارای حساب بانکی حداقل ۵ هزار ریال قطری معادل ۱۳۵۰ دلار باشد و تنها افرادی که برای اعضای هیئت‌های دیپلماتیک و کنسولی شناخته شده هستند، از این شرط معاف هستند.

مکان ارائه اداره امور کنسولی و دفاتر دیپلماتیک و کنسولی قطر در خارج است.

این روادید دارای اعتبار یک ماهه از تاریخ صدورش بوده و دارنده این روادید موظف به واردشدن کشور تا قبل از پایان مدت اعتبار است. هنگام ورود یکماهه بوده و قابلیت تمدید را دارد.

اتباع کشورهای کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان، کانادا، هلند، دانمارک، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئیس، اتریش، ایسلند، پرتغال، ایرلند، یونان، فنلاند، اسپانیا، سوئد، استرالیا، موناکو، نیوزلند، نروژ، واتیکان، سان مارینو، اندوا، ژاپن، سنگاپور، برونئی، مالزی، هنگ کنگ، لیخت اشتاین و آمریکا شامل این روادید می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه