بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از سد امند

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از سد امند

امروز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۹۷، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از سد امند بازدید کرد.

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌همراه محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری، محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی، قدرت ابراهیمی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، مرتضی آبدار، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران سازمان میراث‌فرهنگی و استان، از سد امند بازدید کردند و با ظرفیت‌های این منطقه آشنا شدند.

مونسان از مدیرکل میراث فرهنگی و مسئولان استانی خواستار تسریع در اعتباربخشیدن در حد اختیارات استانی به این طرح شد.

وی پتانسیل‌های این مجموعه را بیش از طرح فعلی موجود ارزیابی کرد و بیان کرد:

این منطقه یک منطقه تفریحی بی‌نظیر است و یک ظرفیت گردشگری مهم برای استان به‌شمار می‌‌آید.

او به سرمایه‌گذار پروژه عدم فروش ویلاهای اقامتی به‌صورت جزء و به افراد مختلف را پیشنهاد کرده و به منظور پیشرفت پروژه، به‌دنبال جلب مشارکت سرمایه‌گذاران دیگر است.

طرح دهکده سلامت و تفرجگاه گردشگری منطقه سد امند در کیلومتر ۱۵ جاده تبریز -صوفیان قرار گرفته است، این ناحیه منطقه نمونه گردشگری است که در زمینی به مساحت بیش از ۸۰ هکتار با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساحل دریاچه این سد در حال اجرا است.

امکاناتی مانند کمپ‌های اقامتی کوتاه مدت خانوادگی و آلاچیق‌های جنگلی و امکانات ورزش‌های آبی، شامل اسکی روی آب، جت‌اسکی و قایق‌رانی در این مجموعه وجود دارد. همچنین امکانات دیگری نظیر هتل ۵ ستاره، سالن نمایش‌های بین‌المللی، سوئیت آپارتمان، باشگاه اسب‌سواری، زمین‌های گلف و زمین چمن تمرین فوتبال برای استفاده باشگاه‌های فوتبال در سطح بین‌المللی، کافی‌شاپ‌های سنتی و مدرن و باغ‌وحش در فازهای بعدی قرار است ساخته شود.

تاکنون ۱۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم از طریق این مجموعه شاغل شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه