۱۰ تا از بهترین مراکز خرید رامسر را بشناسید

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور یکشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۵
۱۰ تا از بهترین مراکز خرید رامسر را بشناسید

گشت‌وگذار و خرید سوغات در مراکز خرید رامسر و بازارهای سنتی آن، یکی از تفریحات جذاب گردشگران در سفر به این شهر است.

شهر رامسر با وجود ساحل زیبا، طبیعت بی‌نظیر، آب‌و‌هوای مطبوع و صنایع دستی زیبا یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور است. از آنجا که گشت‌وگذار و خرید سوغات هر شهر، یکی از تفریحات هیجان‌انگیز سفر به شمار می‌رود، بازارهای سنتی و بهترین مراکز خرید رامسر برای رفع نیازهای شهروندان و گردشگران در این شهر احداث شده‌ است.

بهترین مراکز خرید رامسر به‌ویژه بازارهای هفتگی و محلی، محصولات متنوعی با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند و از جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شوند.

بهترین مراکز خرید رامسر:

بازار سنتی رامسر

  • آدرس: بین میدان امام خمینی و میدان فلسطین، خیابان سجادی، روبه‌روی بازار محلی رامسر (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: شنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۲۲
  • بازارهای هفتگی و محلی رامسر

بازارهای سنتی و تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری هر شهر است که بازدید از آن‌ها از بخش‌های جدایی‌ناپذیر برنامه سفر به شمار می‌رود. شهر رامسر، بازار تاریخی با قدمت چندصدساله همچون بازارهای اصفهان، شیراز، کرمان و... ندارد. بازار سنتی این شهر، همان بازارهای محلی است که به همت اهالی شهر ایجاد شده است؛ بازارهایی که مردم محلی، حاصل دست‌رنج خود را در آن‌ها می‌فروشند.

بازار سنتی رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Shayan Amiri

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Shayan Amiri

«بازار سنتی رامسر» و دیگر شهرهای شمالی ایران حال‌وهوای جالبی دارد و نظیر آن را نمی‌توان در بازارهای سایر نقاط کشور مشاهده کرد. در این بازار از یک‌سو صدای موسیقی محلی شاد که توسط نوازندگان دوره‌گرد نواخته می‌شود و از سوی دیگر صدای مرغ، خروس، اردک و بوقلمون زنده، نظر گردشگران را جلب می‌کند و با وجود خوراکی‌‌های محلی و صنایع دستی رنگارنگ، کمتر کسی با دست خالی از این بازارها برمی‌گردد.  

بازار سنتی از جاهای دیدنی رامسر است و در آن انواع محصولات خوراکی مانند میوه و سبزیجات تازه، صیفی‌جات، انواع زیتون،  ترشی‌جات محلی، رب انار، لواشک‌های خانگی، مرباهای خانگی خوش‌طعم، کلوچه، شیر، ماست و پنیر محلی، گوشت و مرغ، آجیل و خشکبار و گل و گیاه به فروش می‌رسد. همچنین می‌توانید صنایع دستی این شهر از جمله محصولات چوبی، حصیری و نمدبافی را به‌عنوان سوغات رامسر خریداری کنید و به ارمغان ببرید.

بازارهای هفتگی رامسر

  • آدرس: بین میدان امام خمینی و میدان فلسطین، خیابان سجادی، روبه‌روی بازار سنتی رامسر (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: شنبه و سه‌شنبه از هشت تا ۱۳
  • بازارهای هفتگی و محلی رامسر

در بسیاری از شهرهای شمالی و دیگر شهرهای ایران بازارهایی وجود دارند که تنها در روز مشخصی از هفته در محله خاصی از شهر دایر می‌شوند؛ این بازارها به بازارهای هفتگی شهرت دارند. «بازارهای هفتگی رامسر» یا بازار محلی رامسر در روزهای شنبه و سه‌شنبه دایر است.

شنبه بازار رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: faezeh yazdian-شنبه-بازار

منبع عکس: google maps؛ عکاس: faezeh yazdian

فروشندگان بومی و دوره‌گرد از روستاهای اطراف رامسر، هر هفته در محل بازارهای هفتگی گرد هم می‌آیند، اجناس و محصولات محلی  خود را بدون واسطه به فروش می‌رسانند و در پایان ساعت کاری بازار، به روستاها و خانه‌های خود بازمی‌گردند.

«شنبه بازار رامسر» و «سه‌شنبه بازار رامسر» در میان شهروندان و گردشگران شهر طرفداران بی‌شماری دارد و از جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود. در این بازارها هیچ فردی نمی‌تواند بدون تفاوت از کنار محصولات تازه و لذیذ عبور کند؛ چشیدن و خریدن این خوراکی‌ها از بخش‌های لذت‌بخش سفر به رامسر است.

در بازارهای هفتگی رامسر انواع میوه و سبزیجات تازه، صیفی‌جات، زیتون، ترشی‌های محلی، رب انار، مرباهای خوش‌طعم، لواشک‌های خانگی، انواع ماهی تازه، شور و دودی، کلوچه، شیر، ماست و پنیر محلی، آجیل و خشکبار، دانه‌های کاشت گل، صنایع دستی و پرندگان زنده از جمله مرغ، خروس، اردک و بوقلمون به فروش می‌رسد.  

بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر

  • آدرس: شهرستان رامسر، بخش مرکزی، روستای لپاسرک، جاده ساحلی سیاهکلرود به مازندران، بعد از میدان فلسطین، جنب پل صفارود (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: شنبه و یکشنبه از ساعت هشت تا ۱۴ و ۱۵ تا ۲۱؛ دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۱؛ جمعه‌ تعطیل 
  • بازارهای هفتگی و محلی رامسر

«بازار جدید ماهی‌فروشان» یکی از بهترین بازارهای رامسر برای خرید ماهی است؛ بازاری متفاوت که با ۲۲ غرفه دارای استانداردهای بهداشتی مطلوب، جایگزین بازار سابق ماهی‌فروشان رامسر شد.

بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Mahdi Pashaei

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Mahdi Pashaei

بازار قدیم ماهی‌فروشان رامسر از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نبود؛ با بازسازی و احداث بازار جدید، بازار ماهی‌فروشان به یک بازار سنتی ایدئال تبدیل شد که در بهبود اوضاع اقتصادی ماهی‌فروشان تاثیر بسزایی دارد و تمام نیازهای شهروندان و گردشگران برای خرید ماهی و محصولات دریایی را تامین می‌کند. 

بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر با وجود امتیازاتی مانند فضای مدرن و بهداشتی بازار، ماهی‌های تازه و قیمت مناسب و پارکینگ خصوصی، از مهم‌ترین بازارهای فروش ماهی در شمال ایران و یکی از جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود. 

برای طبخ غذاهای دریایی خوشمزه، انواع ماهی‌های تازه صیدشده از دریای خزر را در بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر خریداری کنید. همچنین در این بازار، یک رستوران غذاهای دریایی وجود دارد که در آن می‌توانید از طعم ماهی‌های تازه و محصولات دریایی خوشمزه، به‌صورت سرخ‌شده و کبابی لذت ببرید.

مرکز خرید آرامش رامسر

  • آدرس: بلوار رزاقی محور شرق به غرب، بین بلوار امام خمینی و بلوار معلم (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۴
  • مراکز خرید مدرن رامسر

«مرکز خرید آرامش رامسر» که به «بازار بزرگ و مرکز تجارت بین‌الملل رامسر» نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین مرکز خرید رامسر به شمار می‌رود که فعالیت خود را در سال ۱۳۹۲ خورشیدی آغاز کرد؛ این مرکز خرید مدرن، ۱۵۰ واحد تجاری لوکس دارد و با وجود کالاهای متنوع و امکانات رفاهی و تفریحی گوناگون، بازدیدکنندگان در سنین مختلف را جذب می‌کند.

مرکز خرید آرامش رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Saeed asemoni

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Saeed asemoni

در مرکز خرید بین‌المللی آرامش می‌توانید کالاهایی نظیر پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، زیورآلات، طلا و جواهر، ساعت، لوازم جانبی و اکسسوری موبایل و غیره را تهیه کنید.

مرکز خرید آرامش رامسر با وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع مانند شهربازی کودکان، سالن سینما، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، فودکورت (دارای کافی‌شاپ و فست‌فود؛ واقع در طبقه آخر)، بانک، پله‌برقی، آسانسور و پارکینگ به یکی از مراکز خرید پرطرفدار و جاهای دیدنی رامسر تبدیل شده است. پس از خرید در این مرکز خرید می‌توانید از بلوار معلم رامسر، پارک ملی رامسر و کاخ مرمر رامسر بازدید کنید.

مرکز خرید نگین رامسر

  • آدرس: ابریشم محله، بلوار مطهری شمال به جنوب، بین مطهری ۲۴ و مطهری ۲۶ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳
  • مراکز خرید مدرن رامسر

«مرکز خرید نگین رامسر» یکی از مراکز خرید مدرن مازندران در رامسر است که در سال ۱۳۸۶ خورشیدی به‌منظور ایجاد فضای مناسب برای خرید و سرگرمی افتتاح شد. این مرکز خرید با معماری مدرن و وجود کالاهای باکیفیت، گردشگران را جذب می‌کند. 

مرکز خرید نگین رامسر؛ منبع عکس: tripbama.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: tripbama.com؛ عکاس: نامشخص

مجتمع نگین رامسر، از چهار طبقه تشکیل می‌شود که دو طبقه همکف و اول آن به واحدهای تجاری، طبقه دوم به واحدهای اداری و طبقه سوم به تالار پذیرایی اختصاص یافته است. هر طبقه از این مرکز خرید، زیربنایی برابر ۱,۲۰۰ متر مربع دارد.

فروشگاه‌های مرکز خرید نگین رامسر در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، ساعت، نقره، بدلیجات و محصولات چرمی (خزر چرم رامسر) فعالیت دارد. در این مرکز خرید می‌توانید کالاهای مورد نظر خود را با قیمت‌های نسبتا مناسب خریداری کنید. 

از امکانات مجتمع نگین رامسر می‌توان به تالار پذیرایی نگین (برای برگزاری مراسم میهمانی و جشن؛ واقع در طبقه سوم)، مزون لباس، موسسه تشریفات مجالس و گل‌آرایی و همچنین پارکینگ سرپوشیده و روباز اشاره کرد.

مرکز تجاری سیمرغ رامسر 

  • آدرس: بلوار دانش‌آموزان نامور (بلوار امام رضا یا جاده ساحلی) غرب به شرق، بین خیابان پونه دو و میدان شهید خلعت‌بری (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: از ۱۰ تا ۲۳
  • مراکز خرید مدرن رامسر

«مرکز تجاری سیمرغ»، مرکز خریدی کوچک در رامسر است که در ساختمانی چهار طبقه قرار دارد. در این مرکز خرید بیشتر کالاهای مورد نیاز خود را می‌یابید.

مرکز تجاری سیمرغ رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Mehdi Narenji

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Mehdi Narenji

در مرکز خرید سیمرغ اجناسی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اسباب‌بازی و لوازم خانه و آشپزخانه به فروش می‌رسد. در طبقه همکف این پاساژ، یک شیرینی‌‌پزی وجود دارد که انواع شیرینی و کیک‌های تازه و قهوه و نوشیدنی در آن سرو می‌شود. در مرکز تجاری سیمرغ چند کافه، رستوران و فست‌فود برای صرف غذا و نوشیدنی وجود دارد.

مرکز خرید مروارید سبز رامسر 

  • آدرس: محله امامزاده، بلوار معلم شمال به جنوب، بین یاسمن ۲۴ و یاسمن ۲۲ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۲۳۰۹۰۵ - ۵۵۲۳۰۹۲۵
  • ساعت فعالیت: از ۱۰ تا ۲۴
  • وب‌سایت: morvaridsabzramsar.com
  • مراکز خرید مدرن رامسر

«مرکز خرید مروارید سبز رامسر» در مجتمع گردشگری و تفریحی مروارید سبز واقع شده است. این مجتمع در کنار بلوار معلم رامسر قرار دارد و با امکانات تفریحی و رفاهی خود توجه افراد را جلب می‌کند.

مجتمع گردشگری و تفریحی مروارید سبز رامسر؛ منبع عکس: morvaridsabzramsar.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: morvaridsabzramsar.com؛ عکاس: نامشخص

در مرکز خرید مروارید سبز کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، شال و روسری، کیف، اسباب‌بازی، کالای خواب، مبلمان، وسایل تزیینی منزل و... عرضه می‌شود.

امکانات تفریحی مروارید سبز شامل یک شهربازی کوچک، سالن تیراندازی، مینی بولینگ، فوتبال‌دستی و... است که می‌توانید ساعت‌ها در آن سرگرم شوید. پس از گشت‌وگذار و تفریح سری به کافه و رستوران مجموعه بزنید و کنار خانواده ساعات خوشی را بگذرانید. این مجموعه دارای تالار، هایپرمارکت و کافه کتاب است.

فروشگاه ایران کتان رامسر

  • آدرس: روستای سفید تمشک، جاده ساحلی رامسر چابکسر (محور غرب به شرق)، قبل از تله‌کابین رامسر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۲۶۶۲۹۸ ۰۱۱
  • ساعت فعالیت: ۹:۳۰ تا ۲۲
  • مراکز خرید مدرن رامسر

«فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران کتان» یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای پوشاک محبوب و مشهور در کشور است که در چندین شهر شمالی کشور و ایران مال تهران شعبه دارد.

ایران کتان رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: aida

منبع عکس: google maps؛ عکاس: aida

ایران کتان با هدف ارائه کالاهای تولیدات داخل کشور با کیفیت مطلوب در زمینه پوشاک آغاز به کار کرد. اولین فروشگاه پوشاک این برند، در سال ۱۳۷۷ خورشیدی و در شهر نور استان مازندران افتتاح شد و پس از مدتی با افتتاح چند شعبه دیگر، از نظر تنوع و کیفیت محصولات در صدر برندهای ایرانی پوشاک قرار گرفت.

ایران کتان رامسر در ساختمانی دو طبقه و نسبتا بزرگ قرار گرفته است که در آن می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش و اکسسوری لباس را تهیه کنید. این مرکز خرید با وجود تنوع و کیفیت بالای محصولات خود، بازدیدکنندگان در تمام رده‌های سنی و سلیقه‌های متفاوت را جذب می‌کند. ایران کتان از سال ۱۳۹۷ خورشیدی، سایت فروش اینترنتی خود را برای مشتریان راه‌اندازی کرده است.

فروشگاه‌های تله‌کابین رامسر

  • آدرس: جاده ساحلی رامسر چابکسر (محور شرق به غرب)، تله‌کابین رامسر (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲
  • مراکز خرید مدرن رامسر

مجموعه تله‌کابین رامسر از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر رامسر است که امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی دارد. هنگام بازدید از این مجموعه می‌توانید از فروشگاه «تعطیلات» (Holiday) و پوشاک «نوربرت» (Norbert) واقع در سایت شمالی تله‌کابین دیدن کنید. 

فروشگاه هالیدی و نوربرت در تله‌کابین رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Pezhman RanaeiKisomi

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Pezhman RanaeiKisomi

فروشگاه‌های هالیدی و نوربرت به‌دلیل کیفیت بالای اجناس، شهرت زیادی در میان گردشگران دارند و در آن‌ها انواع لباس اسپرت و لباس خانگی زنانه و مردانه، کفش و لباس ورزشی، کلاه، لباس زمستانی، کیف و کفش، کوله‌پشتی، جوراب، حوله و... به فروش می‌رسد. پس از گشت‌وگذار و خرید در فروشگاه‌های تله‌کابین رامسر می‌توانید برای صرف غذا و نوشیدنی به فست‌فود تعطیلات و کافی‌شاپ نوربرت مراجعه کنید و اوقات خوشی را با خانواده بگذرانید.

همچنین می‌توانید از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه تله‌کابین رامسر از جمله پیست کارتینگ، پیست موتور چهارچرخ، پل معلق، زیپ‌لاین، سینمای ۶ بعدی، کلوپ دریایی (شامل انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق تندرو، اسکی روی آب، شاتل و پاراسل)، باشگاه پینت‌بال، شهربازی با انواع بازی‌های هیجان‌انگیز برای کودکان و بزرگسالان و همچنین کافه و رستوران‌ها استفاده کنید.  

مجتمع تولیدی گل و گیاه فیلی

  • آدرس: جاده رامسر چابکسر (محور شرق به غرب)، بعد از تله‌کابین رامسر، نرسیده به پلیس راه چابکسر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۹۲۶۶۰۸ ۰۹۱۱
  • ساعت فعالیت: از هفت تا ۱۹
  • مراکز خرید مدرن رامسر

«مجتمع تولیدی گل و گیاه فیلی» در نزدیکی تله‌کابین رامسر، گلخانه‌ای زیبا است که در آن انواع کاکتوس‌، انواع بونسای، گل‌های آپارتمانی و گیاهان فضای سبز پرورش داده می‌شود. همچنین بذر برخی از گیاهان نیز در این مجتمع موجود است. 

مجتمع تولیدی گل و گیاه فیلی رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Iman Fili

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Iman Fili

بازار گل و گیاه فیلی، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به گل‌های طبیعی است. شما می‌توانید با خرید از این بازار، حیاط خانه یا ویلای خود را به فضایی سبز و باصفا تبدیل کنید. اگر مسافر رامسر هستید و امکان حمل‌ونقل گل و گلدان را ندارید، بذر گیاهان موردعلاقه خود را خریداری کنید و به شهر خود ببرید.

مرکز خرید آرامش رامسر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: hamed abbasian

منبع عکس: google maps؛ عکاس: hamed abbasian (مرکز خرید آرامش رامسر)

اگر شما نیز تجربه بازدید و خرید از مراکز خرید رامسر را دارید، نظرات خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر همراهان کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید رامسر کدامند؟

مرکز خرید نگین، مرکز خرید آرامش، مرکز خرید مرارید سبز، مرکز تجاری سیمرغ، بازار سنتی، بازارهای هفتگی و بازار ماهی‌فروشان رامسر از بهترین مراکز خرید این شهر است.

منبع عکس کاور: google maps؛ عکاس: ramin sh (مرکز خرید آرامش رامسر)

مطالب مرتبط:

دیدگاه