هزینه سفر به تبریز چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
هزینه سفر به تبریز چقدر است؟

تبریز یکی از مقصدهای گردشگری محبوب است که دیدنی‌های فراوانی دارد. با دانستن هزینه‌ی سفر به تبریز می‌توانید برای مسافرت بعدی برنامه‌ریزی کنید.

گاهی وقت‌ها دلمان سفر می‌خواهد تا کمی از روزمرگی‌هامان رها شویم. اما تصور اینکه سفر پرهزینه است، باعث می‌شود فکرش را از سر بیرون کنیم.

در این مقاله از متوسط هزینه‌های سفر به تبریز خواهیم گفت تا بر اساس بودجه‌ای که در توان دارید، سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر لیست کامل جاهای دیدنی تبریز را نیز در کجارو ببینید تا اطلاعات لازم درباره آن‌ها را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات فعالیت روزانه و... به‌دست آورید.

هزینه‌ی رفتن به تبریز

اگر مبدا سفر را تهران در نظر بگیرید، با هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی می‌توانید به تبریز بروید. قیمت بلیط هواپیما بین ۱۲۰ تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر است.

اتوبان تبریز زنجان

بلیط قطار را به قیمت ۳۷ تا ۵۲ هزار تومان می‌توانید تهیه کنید. برای خرید بلیط اتوبوس تهران به تبریز حدود ۲۹ تا ۴۶ هزار تومان خواهید پرداخت. درصورتی‌که با ماشین شخصی به سفر بروید، حدود ۶۵ هزار تومان هزینه‌ی بنزین خواهید داشت.

متوسط هزینه‌ی اقامت در تبریز

هتل ائل گلی

تبریز یکی از شهرهایی است که هم هتل‌های لوکس دارد و هم ارزان. در این شهر بیشتر از ۳۰ هتل وجود دارد. برای اقامت در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره‌ی تبریز از ۲۳۰ تا ۳۷۰ هزار تومان خواهید پرداخت. هزینه‌ی رزرو هتل‌های میان‌رده حدود ۱۸۰ هزار تومان است. اما اگر می‌خواهید سفر کم‌خرجی داشته باشید، خوب است بدانید هتل‌های ارزان هزینه‌ای حدود ۸۵ تا ۱۳۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک در تبریز

رستوران تبریز

در تبریز که باشید، فهرست بلند بالایی از رستوران‌های خوب پیش روی شما است. اگر رستوران لوکس و غذای عالی انتخاب کنید،‌ حدود ۵۵ هزار تومان هزینه‌ی یک وعده غذا خواهد بود. درصورتی‌که بودجه‌ی متوسطی برای خورد و خوراک در نظر دارید، با حدود ۲۵ هزار تومان می‌توانید غذای ایرانی نسبتا خوب یا پیتزا سفارش بدهید. حدود ۱۵ هزار تومان میانگین غذای ارزان در تبریز خواهد بود.

اگر در جایی اقامت دارید که امکان پخت و پز فراهم است،‌ پیشنهاد می‌کنیم به غذاهای نیمه‌‌آماده یا ساده‌پز فکر کنید که حتما هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. غذاهای حاضری را هم مدنظر داشته باشید، گاهی یک نیمروی لذیذ بیشتر از جوجه‌کباب می‌چسبد.

هزینه‌ی حمل و نقل در تبریز

تبریز

تبریز سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی دارد. گذشته از تاکسی، اتوبوس‌های درون‌شهری بیشتر مکان‌های شهر را پوشش می‌دهند. اتوبوس‌های تندرو بلیط ۵۰۰ یا ۷۰۰ تومانی دارند.

کرایه‌ی تاکسی‌های زرد از ۵۰۰ تومان آغاز می‌شود و برای مسیرهای طولانی‌تر به ۱۵۰۰ تومان می‌رسد. همچنین می‌توانید از اسنپ یا تپسی ماشین بگیرید.

مترو تبریز کامل نشده است، اما از ایستگاه ائل گلی تا میدان ساعت را پوشش می‌‌دهد. قیمت بلیط مترو ۵۰۰ تومان است.

هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های تبریز

ائل گلی

هزینه‌ی ورود به موزه‌ها و خانه‌های قدیمی تبریز برای هر نفر حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار تومان است. اگر مهمان خارجی همراه شما باشد، مبلغ ۱۵ هزار تومان خواهد پرداخت.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در تبریز

خیابان تربیت تبریز

درصورتی‌که در بهترین هتل‌های تبریز اقامت داشته باشید و به بهترین رستوران‌ها بروید، هزینه‌ی احتمالی یک روز شما روی هم حدود ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

اما اگر بودجه‌ی متوسطی برای این سفر در نظر گرفته‌اید، می‌توانید با حدود ۲۵۰ هزار تومان یک روز را در تبریز بگذرانید.

بعضی‌ها باور دارند تمام مدت روز بیرون از هتل هستند و نیازی نیست در هتل‌های چند ستاره اقامت کنند. در این صورت هزینه‌ی شما حدود ۱۷۰ هزار تومان در یک روز خواهد بود. البته اگر تصمیم بگیرید خودتان آشپزی کنید و به‌جای تاکسی، با اتوبوس رفت و آمد کنید و خرید هم نداشته باشید، با حدود ۱۴۰ هزار تومان یا کمتر می‌توانید یک روز از سفر را به پایان ببرید. هزینه‌ی خرید‌های احتمالی و سوغات را از مراکز خرید تبریز جداگانه در نظر بگیرید.

هزینه‌ی سفر سه روزه به تبریز

بازار تبریز

به این‌ترتیب هزینه‌ی سفر لوکس هوایی به تبریز به‌مدت سه روز، حدود ۲ میلیون تومان و برای سفر زمینی حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

هزینه‌ی سفر متوسط سه روزه هوایی ۱ میلیون و ۱۵۰ و زمینی حدود ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

کسانی که ارزان سفر می‌کنند، ۷۰۰ هزار تومان برای سفر هوایی و حدود ۵۱۰ هزار تومان در سفر زمینی هزینه خواهند داشت.

اگر از مدتی قبل برنامه‌ریزی کنید، ممکن است بلیط با قیمت ارزان‌تر تهیه کنید. بعضی از هتل‌ها برای رزرو آنلاین تخفیف در نظر می‌گیرند. رستوران خوب و ارزان هم پیدا کنید، موفق می‌شوید به‌مقدار قابل‌توجهی از هزینه‌ها بکاهید.

درصورتی‌که با ماشین شخصی سفر می‌کنید، هزینه‌ی بنزین بین‌شهری شما با توجه به نوع ماشین و فصل سفر و امکان استفاده از کولر متفاوت است. در مقصد هزینه‌ی تاکسی و اتوبوس حذف می‌‌شود و هزینه‌ی بنزین درون‌شهری اضافه خواهد شد.

برای سفر به تبریز می‌توانید از تور هم استفاده کنید. کجارو با همکاری آژانس‌های معتبر مسافرتی فهرستی از تورهای تبریز را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید با مقایسه آن‌ها تور تبریز مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را با پایین‌ترین قیمت از فروشندگان معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه