حقایق جالب درباره کازان؛ روسیه

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
حقایق جالب درباره کازان؛ روسیه

کازان یا قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه است که هشتمین شهر پرجمعیت روسیه به شمار می‌رود.

اگر قصد دارید در ??? ??? ????? ????? یا ?????? ?????? ????? شرکت کنید، بهتر است در مورد کازان، که یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور است، بیشتر بدانید.

کازان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای روسیه است که در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شده است. این شهر پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه است که بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ جمعیتی برابر با یک‌میلیون نفر دارد.

کازان در محل تلاقی رودهای ولگا و کازانکا در قسمت اروپایی روسیه واقع شده است. این شهر هزارساله، محل زندگی مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر است و این دو مذهب به‌صورت کاملا مسالمت‌آمیز در کازان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. کازان در ۷۹۷ کیلومتری مسکو قرار دارد و از مراکز صنعتی، بازرگانی و فرهنگی در مرز اروپا و آسیا است.

مسجد قل شریف

در این مطلب به سراغ حقایق جالب در رابطه با شهر کازان رفته‌ایم، با ما همراه باشید:

۱. کازان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه است که در محل تقاطع رودخانه ولگا و کازانکا واقع‌شده است و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کازان را تارتارها تشکیل می‌دهند.

۲. در سال ۲۰۱۴، وب‌سایت TripAdvisor کازان را به‌عنوان یکی از کشورهای درحال‌توسعه در زمینه گردشگری اعلام کرد. این شهر هر سال بیش از یک‌میلیون گردشگر را میزبانی می‌کند.

کازان

۳. کازان در جنوب غربی روسیه قرار دارد و فاصله این شهر از مسکو، با هواپیما حدود یک ساعت و نیم است.

۴. بیش از ۱۰۰۰ سازمان مذهبی در کازان به ثبت رسیده‌اند و بیشتر جمعیت اقلیت‌های مذهبی کازان را مسلمانان و مسیحیان ارتودوکس تشکیل می‌دهند.

۵. کازان یکی از شهرهای میزبان جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷، جام جهانی 2018 و همچنین مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ است.

جام کنفدراسیون‌ها

۶. کازان در سال ۱۵۵۲ به دست نیروهای «ایوان مخوف» تصرف شد و بسیاری از تاتارهای مسلمان در این برهه زمانی کشته شدند و بقیه هم تبعید و ناچار به پذیرش دین مسیحیت شدند. در این سال‌ها مساجد و کاخ‌ها نابود شد و بسیاری از مسلمانان تبعید شدند.

۷. در ۳۰ اوت سال ۲۰۱۵، کازان ۱۰۱۰ سالگی‌اش را جشن گرفت. کازان یکی از ۱۵ شهر روسیه است که جمعیت آن بیش از یک‌میلیون نفر بوده و به‌عنوان سومین سرمایه ملی روسیه از آن یاد می‌شود.

کازان

۸. کازان دو خیابان مشهور برای پیاده‌روی دارد، خیابان‌های «بومان» و «پتربورگسکیا» که طولی بیش از دو و نیم کیلومتر دارند.

۹. یکی از بزرگ‌ترین آب‌نماهای شهر کازان در نزدیکی دریاچه قابان قرار دارد. این آب‌نما ارتفاعی برابر با ۵۰ متر دارد و فضای اطراف آن به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر شناخته می‌شود.

کازان

۱۰. از سال ۱۸۹۷ تاتارها شروع به یادگیری زبان و تحصیل کردند. تا قبل از این تاریخ و به علت تبعید بسیاری از آن‌ها، این قوم فقط قادر به خواندن و نوشتن به زبان ترکی و عربی بودند.

۱۱. امروز تاتارستان دو زبان رسمی دارد، تاتاری و روسی.

کازان

۱۲. کازان زمستان‌هایی بسیار سرد (سردتر از روسیه) و تابستان‌هایی گرم و خشک دارد. سردترین دمای ثبت‌شده در کازان،۴۶- درجه سانتی‌گراد است.

۱۳. کرملین کازان در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شد.

۱۴. مسجد کول شریف یکی از بزرگ‌ترین مساجد کازان روسیه است که در سده ۱۶ میلادی ساخته شده است. این بنا در اوایل قرن بیستم به‌عنوان بلندترین بنای زمان خود شناخته شده بود و ارتفاعی برابر با ۱۹۴ سانتی‌متر دارد.

مسجد قل شریف

۱۵. کازان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های فناوری در شرق اروپا را دارد.

۱۶. متروی کازان در کتاب رکورد گینس به‌عنوان کوتاه‌ترین خط مترو جهان ثبت شده است. مترو کازان ۱۰ ایستگاه دارد و سفر با آن فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

مترو کازان

۱۷. کیک «چاک‌چاک» یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های محلی کازان بوده که درواقع یک کیک عسلی سرخ‌شده است. بزرگ‌ترین کیک چاک‌چاک وزنی برابر با هزار کیلوگرم داشت که توسط ۲۰ آشپز پخته شد، این کیک در جشن هزارسالگی کازان در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد.

۱۸. کازان ۱۷ شهر خواهرخوانده دارد که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به استانبول، آنکارا و گوانجو اشاره کنیم.

کازان

۱۹. فرودگاه بین‌المللی کازان در ۲۶ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

۲۰. در فصل زمستان از قایق‌های پنوموکوشین برای عبور از رودخانه ولگا استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه