دبی با راه اندازی بسته Dubai Pass به رونق گردشگری کمک می‌کند

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۰
دبی با راه اندازی بسته Dubai Pass به رونق گردشگری کمک می‌کند

 دبی این هفته بسته تخفیفی دبی پس (Dubai Pass) را راه‌اندازی کرده است که بسیاری از جاذبه‌های مهم شهر برای گردشگران و مردم شهر با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌شود.

به گفته یکی از مقامات دولتی دبی در روز یکشنبه، دبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۰ میلیون گردشگر را جذب کند؛ این هدف با استفاده از دستاوردهای جدید و در عین حال جذب بازار توریستی جدید و آماده بودن برای ارائه انگیزه‌های توریستی جدید در سال ۲۰۱۸ محقق می‌شود.

دبی

Issam Kazim، مدیر اجرایی گردشگری و بازرگانی دبی در مصاحبه با رسانه‌ها در دبی گفت:

یکی از استراتژی‌های اصلی آن‌ها استفاده از رویکردهای متفاوت و گوناگون است. وی افزود که آن‌ها مایل به اتخاذ این استراتژی خواهند بود، زیرا تغییرات خاصی رخ می‌دهد که آن را ژئوپلیتیک یا اقتصاد اجتماعی می‌دانند. او ادعا کرد آن‌ها حدود ۶ یا ۷ بازار سنتی را هدف قرار داده بودند و آن‌ها را قادر ساخت تا سال ۲۰۱۳، به هدف ده میلیون گردشگری برساند و از آن پس آن‌ها کمپینی دارند که تا سال گذشته در ۴۴ بازار فعالیت می‌کند.

گردشگری دبی که تحت نظر دولت دبی اداره می‌شود، در سال ۲۰۱۷ رکورد بیش از ۱۵٫۸ میلیون گردشگر با هدف تجاری (افرادی که طی یک دوره معین با اهداف غیرگردشگری به طور مکرر به دبی سفر می‌کنند) را کسب کرده است که نشان‌دهنده رشد ۶٫۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ است. این آمار بر اساس داده‌هایی است که در ماه فوریه منتشر شده است.

علاوه بر این، بر اساس آمار آقای Issam Kazim:

امارات در طول سال ۲۰۱۷ به طور متوسط، طول مدت اقامت گردشگران تفریحی را نیز از ۰٫۳ روز به ۶٫۲ روز افزایش داده است.

در سال ۲۰۱۷، هند، ۲٫۱ میلیون گردشگر، عربستان سعودی، ۱٫۵ میلیون گردشگر و انگلیس، ۱٫۳ میلیون گردشگر را جذب کرده‌اند، با این حال بازارهای منابع جدید نشان می‌دهد؛ بیشترین رشد مربوط به چین می‌شود که با ۷۶۴ هزار گردشگر در رتبه پنجم قرار گرفته و نسبت به سال گذشته خود ۴۱ درصد افزایش داشته است و روسیه با ۵۳۰٬۰۰۰ مسافر و افزایش ۲۱۲ درصدی در جایگاه ۸ام قرار دارد.

آقای کاظم به یک منبع رسانه‌ای گفت:

او قصد دارد جریان گردشگران از بازارهای منابع سنتی را در سال ۲۰۱۸ حفظ کند و در عین حال برای جذب گردشگران از روسیه، CIS (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع)، آمریکای لاتین، به خصوص سوئد که در سال ۲۰۱۷ رشد چشمگیری داشته‌اند، تلاش می‌کند.

وی افزود:

به دنبال افزایش موفقیت‌های کمپین بازاریابی و همکاری با رسانه‌های تأثیرگذار، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در چین ادامه می‌دهیم.

دبی

آقای Kazim گفت:

اداره گردشگری در این هفته بسته تخفیفی دبی پس (Dubai Pass) را راه‌اندازی کرده است که بسیاری از جاذبه‌های مهم شهر برای گردشگران و مردم شهر با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌شود. همچنین در راستای این سیاست‌ها امسال کمپین جدیدی برای ارتقا منطقه بیابانی Al Marmoum راه‌اندازی کرده است. این منطقه در میان دوچرخه‌سواران، ستاره‌شناسان، علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردان محبوب است. این همان منطقه‌ای است که مسابقات شتر امارات در آن برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه