همسفر با گودزیلا؛ از فلوریدا تا استرالیا

رضا اردو
رضا اردو چهار شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
همسفر با گودزیلا؛ از فلوریدا تا استرالیا

گودزیلایی که از دیوار صاف بالا می‌رود هم می‌تواند همسفر خوبی باشد.

وقتی بحث سفر می‌شود گزینه‌های زیادی برای یافتن همسفر وجود دارد؛ می‌توان آخر هفته‌ای عاشقانه با شریک زندگی داشت یا می‌توان با دوستان برای سفری هیجان‌انگیز به خارج از شهر زد. اما جهانگردی با دوستی خیالی فقط از هنرمندی خلاق برمی‌آید.

کیران موری (Kieran Murray) استرالیایی، فیلمساز و متخصص جلوه‌های ویژه، گودزیلایی به نام رایان (Ryan Godzilling) را با حقه‌های عکاسی به دنیا آورده است.

موری اصالتاً اهل بریزبن است اما اکنون در نیویورک زندگی می‌کند. او پس از سفر به شیکاگو و دیدن عروسک گودزیلای پلاستیکی در مغازه‌ی سوغاتی‌فروشی، ایده‌ی ساختن رایان گودزیلا را در ذهن پرورد. او تصمیم گرفت با آشنای جدیدش از مناظر و جاذبه‌ها در سفر عکس بگیرد و بدین ترتیب مهارت‌های فتوشاپش را تقویت کند.

گودزیلا

موری و رایان در بیگ بن لندن

موری می‌گوید: «نامش را رایان گودزیلا گذاشتم و مسخره‌ترین شخصیت ممکن برای این موجود عظیم‌الجثه را برایش در نظر گرفتم. او همیشه مست است، عاشق ماهی است، از فیلم‌های ترسناک خوشش نمی‌آید، نسبت به ظاهرش وسواس دارد و خیلی زمان می‌برد تا آماده شود.

گودزیلا

رایان در حال موج‌سواری در سواحل استرالیا

او کاملاً عجیب و دوست‌داشتنی است اما همچنان برخی خصوصیات گودزیلای سنتی، مثل میل به خراب کردن، را دارد». از زمان به دنیا آمدن رایان، آنها سه سالی هست که به نقاط مختلف دنیا سفر کرده‌اند؛ از آمستردام و لندن و لاس وگاس گرفته تا لاهویا (La Jolla)، جزیره استردبروک شمالی، سن آنتونیو، فلوریدا و مادرید.

گودزیلا

رایان سعی می‌کند نیویورک را به آتش بکشد

آماده شدن هر عکس حدود یک تا چهار ساعت وقت می‌برد. موری می‌گوید که همیشه سعی می‌کند تصویری غیرمنتظره، خاص و جالب بیافریند: «من همچنین عکس‌هایی که نشان‌دهنده‌ی شخصیت رایان هستند را دوست دارم؛ مثل آنها که ساعت‌ها دوش می‌گیرد یا به زیبایی روی یخ اسکی می‌کند».

گودزیلا

موری در مادرید از روش‌های سنتی برای مهار حیوانات وحشی استفاده می‌کند

موری دو سال پیش ویدیویی ساخت که در آن رایان گودزیلا از مردم می‌خواهد که با لهجه‌ی استرالیایی صحبت کنند. موری همچنین گفت آخرین هدف این پروژه آن است که سرانجام رایان گودزیلا با قهرمانش، رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) بازیگر، دیدار کند که «بهترین عکس خواهد بود».

گودزیلا

اطلاعات بیشتر درباره‌ی ماجراجویی‌های موری و رایان را می‌توانید در صفحه‌ی اینستاگرامشان ببینید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه