فیلم های مشهوری که در پاریس فیلمبرداری شده‌اند

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
فیلم های مشهوری که در پاریس فیلمبرداری شده‌اند

پاریس، شهر عشق و نور، لوکیشن بسیاری از فیلم‌های محبوب هالیوودی است. در این فیلم‌ها، زیباترین جاذبه‌های شهر به نمایش درآمده‌اند.

پاریس، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. هر فردی که به سفر و گردشگری علاقه داشته باشد، پاریس در صدر فهرست مقصدهای موردعلاقه‌اش قرار دارد. بسیاری از فیلم‌های مشهور هالیوودی و غیرهالیوودی در این شهر فیلمبرداری شده‌اند یا بخشی از آن‌ها در پاریس می‌گذرد. تماشای این فیلم‌ها بدون تردید تشویق‌تان می‌کند تا برای سفر به پاریس بار سفر ببندید و از تعدادی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری دنیا دیدن کنید.

اگر به‌دنبال سفر به پاریس هستید، می‌توانید انواع تورهای پاریس را در کجارو به‌راحتی پیدا کرده و بهترین تور را از میان فروشنده‌های معتبر همکار کجارو انتخاب کرده و با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

در ادامه، تعدادی از فیلم‌های مشهوری را معرفی می‌کنیم که در پاریس فیلمبرداری شده‌اند.

راتاتویی (موش سرآشپز)

لوکیشن فیلم، پاریس

موش سرآشپز، یک فیلم انیمیشن برنده‌ی جایزه‌ی اسکار و جایزه‌ی گلدن گلوب است که توسط شرکت پیکسار در سال ۲۰۰۷ میلادی تولید و توسط شرکت والت دیزنی توزیع شده است. این انیمیشن داستان رمی (Rémy) است؛ موشی که در پاریس زندگی می‌کند و می‌خواهد یک سرآشپز شود، ولی به خاطر نارضایتی خانواده‌اش و تعصب آدم‌ها ناگزیر است کارهای دیگری انجام دهد. این هشتمین فیلمی است که پیکسار تولید کرده است. کارگردان این فیلم برد برد است. راتاتویی نام یک غذای روستایی فرانسوی است.

راتاتویی انیمیشن است و لوکیشن فیلمبرداری ندارد ولی داستان آن در پاریس می‌گذرد.

مولن روژ!

نیکول کیدمن، بازیگر اصلی این فیلم در سال ۲۰۰۱ برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب شد. مولن روژ نام فیلمی موزیکال، عاشقانه و درام است که باز لورمن آن را در سال ۲۰۰۱ ساخته و بازیگرانی همچون ایوان مک‌گرگور، نیکول کیدمن و جیم برادبنت در آن بازی کرده‌اند. این فیلم، داستان شاعر و نویسنده‌ی انگلیسی جوانی به نام کریسشن را روایت می‌کند که در ۱۸۹۹ به محله‌ی مونمارتر پاریس آمده و پس از چندی در دام عشق ستاره‌ی مولن روژ گرفتار می‌شود و رقابتی بین او و شخصی متمول به نام دوک بر سر ساتین آغاز می‌شود.

این فیلم در سال ۲۰۰۲ در ۸ رشته نامزد دریافت جایزه اسکار بوده که ۲ اسکار بهترین کارگردانی هنری و طراحی صحنه را دریافت کرده ‌است. جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین فیلم ۲۰۰۲ نیز به مولن روژ! تعلق گرفته‌ است.

هوگو

لوکیشن فیلم، پاریس

هوگو نام فیلم ماجراجویی درام بر اساس رمان برایان سلزنیک است. این فیلم در مورد یک پسربچه‌ی تنها است که در ایستگاه راه‌آهن زندگی می‌کند. این فیلم توسط مارتین اسکورسیزی کارگردانی شده و توسط جان لوگان نوشته شده ‌است. در این فیلم بازیگران مطرحی همچون بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن و کلویی مورتز و ایسا باترفیلد بازی می‌کنند. هوگو اولین فیلم سه‌بعدی اسکورسیزی است. این فیلم در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۱ توسط کمپانی پارامونت پیکچرز در ایالات متحده آمریکا توزیع شد.

این فیلم، داستان پسری به نام هوگو که شیفته سینما است و به‌علت مرگ پدرش مسئول رسیدگی به ساعت یک ایستگاه قطار شده و زندگی‌اش در محفظه کوچک همان ساعت می‌گذرد. کنجکاوی‌ها و پیگیری‌های هوگو و تکمیل کار تعمیری که با پدرش شروع کرده بود و آشنایی‌اش با ایزابل، او را به آشنایی با یک کارگردان بزرگ، ولی فراموش‌شده می‌رساند. داستان اثر از روی یک کتاب اقتباس شده است.

پیش از غروب

قبل از غروب، ادامه‌ی فیلم قبل از طلوع است که در سال ۱۹۹۵ اکران شد. در این فیلم، شخصیت‌های اصلی فیلم یعنی سلین و جس بعد از ۹ سال دوباره همدیگر را ملاقات می‌کنند. در این فیلم، دو شخصیت اصلی، یک بعدازظهر را با هم به گشت‌وگذار در پاریس می‌گذرانند. صحنه‌های زیبایی از دیدنی‌های پاریس در این فیلم به زیبایی به نمایش درآمده است.

این فیلم نامزد یک جایزه‌ی اسکار شده است. صحنه‌ی ابتدایی فیلم در یک کتابفروشی انگلیسی‌زبان می‌گذرد و یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های فیلم است. این کتابفروشی یکی از فروشگاه‌های محبوب مسافران انگیسی زبان پاریس است که به ادبیات علاقه‌مند هستند.

پیش از غروب، فیلمی به کارگردانی ریچارد لینکلیتر و محصول سال ۲۰۰۴ آمریکا است. این فیلم، درامی با داستانی به روایت ریچارد لینکلیتر، ایتن هاک و ژولی دلپی است. فیلمنامه این فیلم در سال ۲۰۰۴ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شد.

آملی (Amélie)

لوکیشن فیلم، پاریس

این فیلم، داستان زندگی دختری به نام آملی را به تصویر می‌کشد. دختری درون‌گرا که تلاش می‌کند شادی را به زندگی دیگران بیاورد و عدالت را در زندگی اطرافیان خود برقرار کند. این فیلم را ژان پیر ژونه کارگردانی کرده است. اودری توتو به خاطر بازی در نقش اول این فیلم، به شهرت جهانی رسید. این فیلم، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های فرانسوی است.

این فیلم با نمایش پل‌ها، کافه‌ها، خیابان‌ها و زندگی اهالی شهر پاریس، به‌خوبی حال و هوای این شهر دیدنی را به تصویر می‌کشد. موسیقی متن این فیلم یکی از شاهکارها در زمینه‌ی موسیقی متن فیلم و اثری از یان تیرسن است. تعدادی از جاذبه‌های گردشگری مهم پاریس در این فیلم به تصویر کشیده شده‌اند. فیلمی است که بدون شک بعد از دیدنش شوق سفر به پاریس در وجودتان زنده می‌شود.

پاریس، دوستت دارم

پاریس، دوستت دارم (Paris, je t'aime) نام فیلمی است ۲ ساعته، شامل ۱۸ بخش که ۲۲ کارگردان از ملیت‌های مختلف در ایجادش نقش داشته‌اند. این فیلم در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و از جمله کارگردان‌هایی که در این پروژه همکاری کرده‌اند می‌توان از برادران کوئن، الکساندر پین، آلفونسو کوارون، وس کریون، تام تیکور، والتر سالس، گاس ون سنت، گاریندر چادا، سیلوین شومه و یولاند مورو نام برد.

بیش از ۲۰ نویسنده و کارگردان برای به‌تصویر کشیدن زیبایی‌های پاریس در این فیلم همکاری کرده‌اند. ژانرهای مختلفی را در برمی‌گیرد از ژانر وحشت تا کمدی. هرکدام از بخش‌های فیلم، کارکاترها جنبه‌های مختلف درد، هیجان، اشتیاق و الهام‌بخشی عشق را تجربه می‌کنند.

برج ایفل، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی پاریس، در بسیاری از بخش‌های این فیلم به نمایش درآمده است.

جولی و جولیا

لوکیشن فیلم، پاریس

جولی و جولیا فیلمی کمدی و درام به کارگردانی نورا افرون محصول سال ۲۰۰۹ آمریکا است. این فیلم بر اساس دو داستان واقعی ساخته شده و یکی دیگر از جنبه‌های زندگی در پاریس را به نمایش می‌گذارد؛ هنر آشپزی فرانسوی. جولی پاول نویسنده جوانی است که به‌عنوان یک تلفنچی در یک شرکت کار می‌کند. او از کارش راضی نیست. روزی تصمیم می‌گیرد که هر روز یکی از غذاهای کتاب آشپزی جولیا چایلد را درست کند و یک وبلاگ را راه‌اندازی می‌کند و کارهای روزانه‌اش را در وبلاگ می‌نویسد.

در این فیلم، صحنه‌های زیبایی از خیابان‌ها، بازارچه‌ها و بعضی از جاذبه‌های پاریس به نمایش درآمده است.

نیمه‌شب در پاریس

نیمه‌شب در پاریس عنوان فیلمی کمدی – رمانتیک - فانتزی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن است. فیلم، چاشنی‌های نوستالژیک دارد و بر اساس این ایده پرداخت شده که انسان هرگز از زمان حال راضی نیست و گذشته‌ها را رمانتیک‌تر، خالص‌تر و برای زندگی، بهتر می‌داند. این فیلم در هشتادوچهارمین دوره‌ی مراسم اسکار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه‌ی اوریجینال شده ‌است.

شخصیت اصلی فیلم به سفری در دل زمان می‌رود. لباس‌ها، صحنه‌ها و موسیقی متن فیلم، بیننده را با خود همراه می‌کند و گذشته‌ی پاریس را به زیبایی نمایش می‌دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه