فیلم های مشهوری که در سوئیس فیلمبرداری شده اند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
فیلم های مشهوری که در سوئیس فیلمبرداری شده اند

سوئیس، کشوری زیبا است که به چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ی طبیعی‌اش مشهور است. این مناظر دیدنی، در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی به نمایش درآمده‌اند.

سوئیس، کشور چشم‌اندازهای نفس‌گیر طبیعی است. از کوهستان‌های سربه‌فلک‌کشیده و قله‌های پوشیده از برف گرفته تا دریاچه‌های زمردین و جنگل‌های انبوه. به غیر از طبیعت بی‌نظیر، این کشور از نظر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و معماری نیز بسیار غنی است. تنوع جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی، باعث شده که این کشور دیدنی به عنوان لوکیشن بسیاری از فیلم‌های هالیوودی مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه با چند مورد از این فیلم‌ها آشنا می‌شویم.

نقطه‌ فروپاشی (Point Break)

سوئیس، لوکیشن

نقطه فروپاشی، یک فیلم جنائی، اکشن، ورزشی محصول سال ۲۰۱۵ است که توسط اریکسون کور با بازی ری وینستون، ادگار رامیرز، لوک بریسی، ترزا پالمر، دلروی لیندو، کلیمنس شیک، توبیاس زانتلمان، ماتیاس وارلا، نیکولای کینسکی، جیمز لوگرو، استیو آئوکی ساخته شده است.

یکی از سکانس‌های جذاب فیلم در منطقه‌ای به نام Jungfrau فیلمبرداری شده است.

دختری با خالکوبی اژدها

دختری با خالکوبی اژدها ( The Girl with the Dragon Tattoo) فیلمی است انگلیسی‌زبان در سبک دلهره‌آور و مرموز، محصول سال ۲۰۱۱ که براساس رمانی با همین نام به قلم استیگ لارسن ساخته شده‌ است.

این فیلم به نویسندگی استیون زایلیان و کارگردانی دیوید فینچر بود که از هنرپیشگان اصلی آن می‌توان به دنیل کریگ، در نقش میکائیل بلومکویست و رونی مارا، در نقش لیزبث سلندر اشاره کرد. دختری با خالکوبی اژدها در هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار نامزد پنج جایزه، به انضمام رونی مارا کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد و از آن میان جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرد.

بخش‌هایی از این فیلم در زوریخ فیلمبرداری شده است.

فرشتگان و شیاطین

سوئیس، لوکیشن

این فیلم، بر اساس رمانی از دن براون ساخته شده است. تام هنکس در نقش پروفسور رابرت لنگدان بازی می‌کند. در جریان این فیلم، پروفسور لنگدان بعد از اینکه پادماده توسط ایلومناتی دزدیده می‌شود به سرن (CERN) یا سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای در ژنو می‌رود.

در حال حاضر بیست کشور اروپایی عضو این سازمان هستند و بیش از ۲٬۶۰۰ کارمند به‌طور تمام وقت و همچنین در حدود ۷٬۹۳۱ دانشمند و مهندس (به نمایندگی ۵۸۰ دانشگاه و مؤسسه‌ی تحقیقاتی از ۸۰ کشور جهان) در آن مشغول به کار هستند.

جنگ ستارگان اپیزود سوم: انتقام سیت

در این فیلم، سیاره‌ی آلدران، خانه‌ی شاهزاده لیا در منطقه‌ی کوهستانی اطراف Grindelwald در سوئیس فیلمبرداری شده است. برای صحنه‌های مختلفی از این فیلم، بک‌گراندی از مناظر این منطقه البته با افزودن جلوه‌های دیجیتال، مورد استفاده قرار گرفته است.

جنگ ستارگان اپیزود سوم: انتقام سیت محصول سال ۲۰۰۵ در ژانر حماسی اپرای فضایی است که کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی آن بر عهده‌ی جورج لوکاس بوده است. این فیلم، ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان است و از لحاظ ترتیب زمانی وقایع داستان، سومین فیلم است.

سیریانا

سوئیس، لوکیشن

سیریانا (Syriana) فیلمی سیاسی محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی استیون گیگان است. از بازیگران اصلی آن می‌توان جرج کلونی و مت دیمون را نام برد. جرج کلونی برای ایفای نقش خود در این فیلم برنده جایزه‌ی اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. موضوع اصلی فیلم حول محور سیاست نفت و تأثیرات جهانی صنعت نفت بر اقتصاد و سیاست است. در این فیلم، مت دیمون در نقش یک تحلیل‌گر مسائل انرژی بازی می‌کند که در ژنو ساکن است. تعدادی از صحنه‌های این فیلم در نواحی اطراف این شهر فیلمبرداری شده‌اند.

لمس کردن خلا (Touching the Void)

لمس کردن خلا فیلمی مستند به کارگردانی کوین مک‌دانلد است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این مستند، داستان یک سانحه‌ی کوهنوردی را روایت می‌کند و در منطقه‌ی کوهستانی Jungfrau در سوئیس فیلمبرداری شده است.

جاسوسی که دوستم داشت

جاسوسی که دوستم داشت  فیلمی محصول سال ۱۹۷۷ به کارگردانی لوئیس گیلبرت است. در این فیلم بازیگرانی همچون راجر مور، باربارا باک، کورد یورگنس، ریچارد کیل، کارولین مونرو، والتر گوتل، برنارد لی، دزموند لولین، لوئیز مکسول، جفری کین، میلتون رید، جرج بیکر ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم، یکی دیگر از سری فیلم‌های جیمز باند است که در سوئیس فیلمبرداری شده است. بخش‌هایی از فیلم در مناطق اطراف سنت موریتز فیلمبرداری شده است.

گلدن آی (Goldeneye)

سوئیس، لوکیشن

سازندگان سری فیلم‌های جیمز باند همواره توجه ویژه‌ای به چشم‌اندازها و مناظر زیبای کشور سوئیس به عنوان لوکیشن فیلم داشته‌اند. در این قسمت از سری فیلم‌های جیمز باند، صحنه‌ی پرش مامور بریتانیایی در یکی از سدهای دره‌ی Vezasca در کانتون تیچینو فیلمبرداری شده است. این منطقه امروزه یکی از مقصدهای محبوب بانجی جامپینگ است.

گلدن‌آی ( GoldenEye) نخستین فیلم جیمز باند با بازی پیرس برازنان محصول ۱۹۹۵ آمریکا است.

در خدمت سرویس مخفی ملکه

در خدمت سرویس مخفی ملکه ( On Her Majesty's secret service) ششمین فیلم از مجموعه جیمز باند محصول ۱۹۶۹ است که بر اساس کتابی که به همین نام از یان فلمینگ در سال ۱۹۶۳ منتشر شده است. در این فیلم جورج لازنبی که یک بازیگر بدون سابقه بود برای اولین و آخرین بار نقش جیمز باند را به عهده گرفت. صحنه‌هایی از این فیلم در نواحی کوهستانی سوئیس فیلمبرداری شده است. یکی از لوکیشن‌های فیلم به یک رستوران گردان تبدیل شده و نمایشگاه‌های تعاملی مرتبط با فیلم در نزدیکی آن برپا می‌شود.

پنجه طلایی

پنجه طلایی (Goldfinger)  فیلمی در سبک اکشن و جاسوسی به کارگردانی گای همیلتون است که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد. این فیلم سومین فیلم در سری فیلم‌های اکشن جیمز باند است. این فیلم، یکی دیگر از سری فیلم‌های جیمز باند است که بخش‌هایی از آن را در سوئیس فیلمبرداری کرده‌اند.

 


مطالب مرتبط:

منبع thelocal

دیدگاه