نمایشگاه آرتیجیانا ۲۰۱۸ میزبان معرفی و عرضه هنرهای سنتی ایران

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
نمایشگاه آرتیجیانا ۲۰۱۸ میزبان معرفی و عرضه هنرهای سنتی ایران

نمایشگاه آرتیجیانا از اول اردیبهشت ماه در ایتالیا برپا شده که به نمایش صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران نیز پرداخته است.

در یکم اردیبهشت ماه سال ۹۷ هشتاد و دومين دوره نمايشگاه بین‌المللی صنايع‌دستی فلورانس (آرتیجیانا) در قلعه تاريخی «فورتزا دا باسو» در شهر فلورانس ایتالیا افتتاح شد.

۳۲ هنرمند ممتاز عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران به‌همراه نمایندگان کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی (به نمايندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در این نمایشگاه حضور دارند.

غرفه ايران با وسعت ۱۲۰ متر مربع، در سالن بین‌الملل قرار دارد و هنرمندانی از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، كرمانشاه، هرمزگان، خوزستان، زنجان، گلستان و قشم به تولید و عرضه محصولات و دست‌سازه‌های خود می‌پردازند. هدف از این عرضه صنایع دستی، توسعه صادرات صنایع دستی ایران است.

از رشته‌هایی که در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود، گوهر‌تراشی، گبه، سوزن‌دوزی، گليم، سنگ‌های قيمتی، زيورآلات سنتی، جاجيم، پارچه‌های دست‌باف، فرش تركمن، شيشه‌گری، سفال، نقاشی روی شيشه، لباس سنتی، سوزن‌زنی، چرم، خاتم کاری، مينا، قلم‌زنی روی مس، مينياتور، نقاشی روی صدف، منبت كاری، نقاشی روی چوب، حصير‌بافی، مليله‌كاری، مسگری، معرق چوب، انگشتر‌سازی و پاپيه ماشه است.

در این نمایشگاه ٨٠٠ شركت توليد و فروش صنايع‌دستی و ده‌ها هنرمند از ٥٠ كشور جهان حضور دارند. همچنین در جهت توسعه صادرات صنایع دستی نشست‌هایی نیز پیش‌بینی شده است.

در غرفه ایران موسیقی محلی کردی اجرا خواهد شد.

نمایشگاه فلورانس در تلاش است رسالت خود را با وارد كردن گوشه‌ای از هنرهای سنتی در قالب ابزار و وسايل كاربردی در زندگی روزمره انسان‌ها، به اتمام برساند.

در نمایشگاه آرتیجیانا ۲۰۱۸ قسمت‌های دیگری نیز مختص نمایش خلاقيت‌های هنری، دكوراسيون داخلی، گياهان دارويی، سوغات محلی و غذاهای سنتی است.

مهلت دیدار از نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۷ است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه