تماشا کنید: نیم نگاهی به زیبایی های بی نظیر مالت

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
تماشا کنید: نیم نگاهی به زیبایی های بی نظیر مالت

ویدیویی بی‌نظیر از کشور مالت، محل تلاقی اروپای نوپا و فرهنگ و تمدن کهن آفریقا و خاورمیانه را در این مقاله تماشا کنید.

مالت، کشوری جزیره‌ای، کوچک و مستقل است که در مرکز مدیترانه در اروپا قرار دارد و کوچک‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا است. مالت مجموعه‌ای از جزایر کوچک، اما از نظر استراتژیکی مهم است که قرن‌ها زیر  سلطه قدرت‌های مختلفی از جمله فنیقی‌ها، رومی‌ها، یونانی‌ها، اعراب، نورمن‌ها، سیسیلی‌ها، شوابی‌ها، آراگون‌ها، هوسپیتالرها، فرانسوی‌ها و انگليسی‌ها قرار داشته است. با نگاهی به نقشه اروپا موقعیت مالت را در ۹۳ کیلومتری جنوب شرقی سیسیل (ایتالیا) در جنوب اروپا و حدود ۳۰۰ کیلومتر ی شمال از ساحل آفریقای شمالی خواهید دید.

مالت از سه جزیره تشکیل شده است: جزیره اصلی مالت، غودش (Gozo) و کمینو (Comino). زبان رسمی کشور مالتی و انگلیسی است. پایتخت مالت، والتا است که در سواحل شمالی جزیره قرار دارد و بزرگ‌ترین بندر این جزیره است. جزیره اصلی مالت بزرگ‌ترین و توسعه یافته‌ترین جزیره آن است. جزیره‌ی خواهر آن، غودش دارای جوی آرام و عمدتا روستایی است، مکانی زیبا با فرصت‌های عالی برای فعالیت‌های فضای باز، از قبیل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و صخره‌نوردی. کمینو کوچک‌ترین جزیره از بین این سه جزیره است و فقط چند نفر سکنه دارد. 

مالت یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است و ۴۲۳ هزار نفر جمعیت آن تنها در فضایی به مساحت ۳۱۶ کیلومترمربع زندگی می‌کنند. گردشگری در مالت در اوایل دهه ۱۹۶۰ آغاز شد و در حال حاضر ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی مالت را تشکیل می‌دهد. در ادامه ویدیویی تماشا می‌کنید از زیبایی‌های این کشور دیدنی.

دانلود 480P

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه