مردی با دوچرخه و روزی کمتر از ۵ دلار دور دنیا را گشت

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
مردی  با دوچرخه و روزی کمتر از ۵ دلار دور دنیا را گشت

مردی از انگلیس در سال ۲۰۱۴، زمانی که  ۲۲ سالش بود، دور دنیا را با دوچرخه و بسیار مقرون به صرفه با کمتر از روزی ۵ دلار گشت و از ۵ قاره در دنیا عبور کرد .

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ یک مرد ۲۲ ساله به نام Ben Page سفری به دور دنیا با دوچرخه ترتیب داد که قبل از آن برای این سفر برنامه‌ریزی نکرده بود. این مرد با کمترین تجهیزات و دقیقا ۹۰۰۰ پوند (۱۳۰۰ دلار) این سفر را آغاز کرد. در دسامبر سال ۲۰۱۷ این مرد عجیب و غریب پس از عبور از ۵ قاره و سفر به دور دنیا، به خانه خود بازگشت. در اینجا قرار است صحبت کنیم این مرد چگونه با روزی کمتر از ۵ دلار به دور دنیا سفر کرده است؟

سفر به دور دنیا

آقای بن هنگامی که نوجوان بود، در سر ایده‌ای داشت؛ او از مسابقات دوچرخه‌سواری خسته شده بود و به دوچرخه‌سواری بیش از یک تفریح و یک ابزار برای رقابت نگاه کرد. او به دوچرخه‌اش به عنوان یک وسیله نقلیه نگاه کرد، درواقع دوچرخه آقای بن مثل بلیتی برای سفر به دور دنیا بود.

هنگامی که بن ۱۸ ساله بود، با دوچرخه‌اش طی یک هفته، از انگلیس به کوه‌های آلپ فرانسه رفت. این سفر شامل ۲۴۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری روزانه بود؛ این سفر به بن نشان داد که از لحاظ جسمانی قابلیت این را دارد که بتواند با دوچرخه سفرهای طولانی مدت انجام دهد. تنها محدودیت او تصوراتش بود، مبنی بر اینکه این دوچرخه تا کجا می‌تواند او را ببرد؟ آقای بن می‌گوید:

من متوجه شدم اگر شما با دوچرخه بتوانید دور یک کشور را بگردید، شما می‌توانید دور یک قاره را نیز بگردید و زمانی که شما بتوانید دور یک قاره را بگردید، شما می‌توانید دور جهان را نیز بگردید.

سفر به دور دنیا

درواقع انگیزه این کار از قبل کاشته شده بود. بعد از سفر آلپ، بن طی ۱۰ هفته با دوچرخه دور کشور آمریکا را می‌گردد. در پایان این سفر او مطمئن بود می‌تواند دور جهان را با دوچرخه بگردد و در نهایت او توانست این کار را انجام دهد.

پس از اینکه بن از سفر هیجان‌انگیز دور دنیا در ماه سپتامبر بازگشت، با او صحبت کردند که چگونه یک مرد از انگلستان بدون هیچ طرح و برنامه‌ای با روزی کمتر از ۵ دلار به دور دنیا سفر کرد؟ اولین گام عملی در این سفر کدام است؟

بن می‌گوید:

من با این ایده سفر را شروع کردم که سه سال سخت را پشت سر بگذارم. به نظر می‌رسد زمان زیادی برای گذر با دوچرخه در این ۵ قاره گذشته است. در ذهن من تعریف سفر به دور دنیا این‌گونه بود. من تا جایی که توانستم وام‌های دانشجویی و پولی که از کارهای پاره وقت و تمام وقت را به دست می‌آوردم، ذخیره کردم و آن‌ها را بازگرداندم.

من قصد داشتم از خانه بیرون بروم و به خانه برگردم. این مفهومی بسیار زیبا برای من دارد، بدین معنی که با دوچرخه از درب ورودی خارج شدم، دنیا را دیدم و سپس برگشتم؛ اما سه دوست واقعی من تصمیم گرفتند با دوچرخه دور پاتاگونیا را بگردند؛ بنابراین من می‌توانستم دور اروپا با دوچرخه خودم بگردم  یا اینکه با پرواز به آمریکای جنوبی بروم و از آنجا با با دوستانم شروع کنم. من گزینه دوم را انتخاب کردم و سفر خود را از آمریکای جنوبی در دسامبر ۲۰۱۴ هنگامی که ۲۲ ساله بودم، شروع کردم.

مطالب مرتبط:

منبع adventure

دیدگاه