بهترین چشم اندازهای جهان را کجا می‌توان یافت؟

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین چشم اندازهای جهان را کجا می‌توان یافت؟

بهترین چشم‌انداز‌های جهان را در کجا می‌توان یافت؟ جایی که بتوان بر فراز طبیعت قسمت زیبا و رویایی شهر را به تماشا نشست.

برخی از چشم‌انداز‌های جهان تا حدی زیبا و باور نکردنی هستند که در یاد می‌مانند. این دیدگاه از منظره یا مکان، هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد. در این مقاله چندین چشم‌انداز مورد علاقه معرفی شده، اما آیا این چشم‌انداز‌ها، عالی‌ترین و بهترین در جهان هستند؟

۱. رم

چشم انداز

بسیار دیدنی و جذاب است، درختانی که به یکدیگر پیچیده شده‌اند و شکلی شبیه به سوراخ کلید درست کرده‌اند. از میان این سوراخ می‌توان نمایی زیبا از کلیسای سن پیترو رم، بزرگ‌ترین کلیسای رم و جهان را تماشا کرد. این چشم‌انداز زیبا بر فراز تپه اوینتین (Aventine Hill) واقع شده است.

۲. لندن

چشم انداز

تپه پارلمان (Parliament Hill)، گویی بلند‌ترین بام لندن است؛ چشم‌اندازی محافظت شده که بر فراز سراشیبی دامنه‌های جنوبی قرار گرفته است. هر روز افراد زیادی در این مسیر پیاده‌روی می‌کنند و نمای زیبای شهر لندن را که دقیقا شبیه به یک نقاشی است، تماشا می‌کنند.

۳. توکیو

چشم انداز

توکیو همیشه با ساختمان‌های سر به فلک کشیده و برج‌هایش معروف است و شاید فکر کنید که بهترین چشم‌انداز آن بر فراز این بلندی‌ها باشد، اما دقیقا برعکس است. بهترین چشم‌انداز در توکیو روی زمین است. زمانی که در فصل بهار روی پل کوچک و زیبایی که از روی رودخانه مگورو (Meguro River) گذشته است، می‌ایستید، بهترین چشم‌انداز جهان که از دریای بی‌پایان شکوفه‌های گیلاس است، خواهید دید.

۴. دوبلین (Dublin)

چشم انداز

دوبلین در نزدیکی میانه‌های خط ساحلی شرقی ایرلند و در کرانه رود لیفی واقع شده است. خلیج دوبلین بسیار منحصر‌به‌فرد و تحسین بر‌انگیز است، زیرا میان کوه و دریا قرار گرفته و چشم‌اندازی فوق‌العاده را خلق کرده است. هیچ چشم‌اندازی بهتر از این وجود ندارد.

۵. نیویورک

چشم انداز

چشم‌انداز منهتن نیویورک از پایین، یعنی زمانی که با کشتی از جزیره استیتن (Staten Island) وارد آن می‌شوید، بسیار دیدنی است. ظاهر برجسته‌ی ساختمان و برج‌های سر به فلک کشیده و با نمای شیشه‌ای بسیار فریبنده است.

۶. دوبرونیک (Dubrovnik)

چشم انداز

دوبرونیک در ساحل دریای آدریاتیک واقع شده و دور تا دور آن را دیواری احاطه کرده است. درست آن سوی دیوار‌ها، بر فراز ساختمان‌های قدیمی قرون وسطایی، چشم‌انداز زیبایی قابل مشاهده است. سر‌سبزی در کنار آب فیروزه‌ای رنگ و خانه‌های قدیمی و زیبا با سقف‌های قرمز، بهترین چشم‌انداز این شهر هستند.

۷. پاریس

چشم انداز

انتخاب فقط یک چشم‌انداز زیبا در پاریس، کار دشواری است، اما انتخاب ما پشت کلیسای Quai de Bourbon است که دارای نمایی عنکبوتی‌شکل از ساختار گوتیک است که در غروب تابستان، چشم‌اندازی فوق‌العاده را ایجاد می‌کند.

۸. ونیز

چشم انداز

صف‌های طولانی در میدان سنت مارکو (St Mark’s Square) را فراموش کنید و به فکر تماشای کلیسای سان جورجو ماجوره (San Giorgio Maggiore) باشید. از اقامت در مرکز شهر ونیز خودداری کنید، به اطراف کلیسای زیبا با طراحی خاص پالادیو بروید تا نمای دور آن را هم ببنید. چشم‌انداز این کلیسا از اطراف ونیز در روز‌‌های آفتابی واقعا منحصر‌به‌فرد است.

۹. برلین

چشم انداز

برلین، شهری که به هموار بودن مشهور است، اما دارای چندین قله است. بلند‌ترین قله در بالای پارک کروزبرگ ویکتوریا (Kreuzberg’s Viktoria Park) واقع شده است که بهترین چشم‌انداز از شهر را در اختیار شما می‌گذارد. 

۱۰. پراگ

چشم انداز

پارک لتنا (Letna Park)، یکی از بوستان‌های مهم شهر پراگ که در ناحیه‌ای مشر ف به رودخانه ولتاوا (Vltava) و روی تپه‌ای به همین نام مشرف بر شهر قدیمی پراگ، واقع شده است. مسیر‌های سر‌سبز، زیبا و پر آرامش از جمله چشم‌انداز‌های زیبای این شهر هستند که از فراز بلندی و پل می‌توان به تماشای آن‌ها نشست و لذت برد.

۱۱. فلورانس

چشم انداز

چشم‌انداز زیبای شهر را می‌توان از باغ معروف بوبولی (Boboli Gardens) در فلورانس به تماشا نشست. حتی در کنار آن، باغ‌های باردینی (Bardini Garden) هم جای خوبی برای تماشای شهر هستند. دیوار‌های قرون وسطایی این شهر با گل‌های زیبا پوشانده شده‌اند و چشم‌انداز بی‌نظیری را خلق کرده‌اند. حتی برای بیشتر لذت بردن، می‌توانید سری هم به کافه‌های لوکس در اطراف باغ‌ها بروید.

۱۲. بارسلونا

چشم انداز

درست است که جنگ در اسپانیا تمام شده، اما آثار آن هنوز قابل مشاهده است. در بالای Turó de la Rovira، قسمتی برای قرار دادن ضد هوایی‌ها در زمان جنگ اختصاص یافته بود. این مکان در حال حاضر از وسایل جنگی پاکسازی شده و به منطقه‌ای برای مشاهده شهر و لذت بردن از نمای کلی آن، تبدیل شده است. چشم‌اندازی عجیب و غریب و خاص از شهر را، از دست ندهید.

۱۳. آتن

چشم انداز

کوه لیکابتوس (Mt Lycabettus)، ۹۷۰فوت بالا‌تر از شهر آتن قرار گرفته است و چشم‌اندازی وسیع از شهر و اطراف را ارائه می‌دهد. در امتداد جنوبی این کوه، نمایی درخشان از دریای اژه و حتی جزیره آجینا (Aegina)، نزدیک‌ترین جزیره یونانی، قابل مشاهده است.

۱۴. ادینبورگ

چشم انداز

از تپه کالتون (Calton Hill)، چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه‌‌ای از شهر خواهید داشت که بسیار مورد توجه عکاسان قرار می‌‌گیرد. چشم‌انداز زیبای شهر و جاذبه‌های تاریخی که در میان آن‌ها خودنمایی می‌کند، جذاب و بسیار دیدنی است.

۱۵. مادرید

چشم انداز

از تراس روی سقف مرکز فرهنگی هنری Círculo de Bellas، می‌توانید چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر مادرید داشته باشید. پارک، طبیعت و ساختمان‌های زیبا به راحتی از این منطقه قابل مشاهده هستند.

۱۶. دبی

چشم انداز

هیچ‌گاه از چشم‌اندازی که از برج‌العرب قابل مشاهده است، خسته نمی‌شوید. این برج شبیه به بادبانی است که در وسط دریا مستقر شده و خود نیز در شب با رنگ‌های خیره‌کننده‌، دارای دیدگاهی زیبا است.

۱۷. آمستردام

چشم انداز

بالا‌ترین نقطه شهر دراماتیک‌ترین نیست، اما در نوع خود خاص و منحصر‌به‌فرد است. زمانی که در تراس طبقه نهم کتابخانه عمومی آمستردام قرار می‌گیرید، ساختمان معروف رنزو پیانو نمو (Renzo Piano’s NEMO) که شبیه به یک کشتی است را خواهید دید. در مقابل و متمایل به سمت راست، دیوار‌های کنار شهر قدیمی و بندی زیبا را خواهید دید. شاید خیلی بالا نباشید، اما چشم‌اندازی زیبا از شهر در دسترس شما است.

۱۸. بانکوک

چشم انداز

بانکوک، گویی با سرمایه‌های تاریخی خود پیوندی عجیب و غریب دارد. این شهر تاریخی و در عین حال مدرن، دارای چشم‌انداز‌های فوق‌العاده‌ای است. به راحتی با یک کروز می‌توانید در امتداد رودخانه چائو (Chao) به راه بیوفتید و از دیدن کاخ‌های شهر، معابد، مساجد، کلیسا‌ها، بازار‌ها، قصر‌ها، کوه‌ها، هتل‌های لوکس و ساده، خانه‌های چوبی با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال، نهایت لذت را ببرید.

۱۹. سنگاپور

چشم انداز

بهترین چشم‌انداز از سنگاپور را می‌توان از هندرسون (Henderson)، بلند‌ترین پل عابر پیاده موج دار شهر که 36 متر بالا‌تر از سطح جاده هندرسون قرار دارد، ببینید. این سازه‌ی با‌دوام و زیبا، علاوه بر ارائه چشم‌اندازی زیبا از شهر، چندین پارک را نیز به هم متصل می‌کند.

۲۰. استانبول

چشم انداز

کافه Aga Kapısı که درست در کنار مسجد سلیمانیه قرار دارد، پنجره‌ای کامل به سوی استانبول است. در بالای مساجد عثمانی، مکان‌هایی وجود دارد که به فروشندگان اجاره داده می‌شود. می توانید در این کافه‌ها بنشینید، قهوه ترک بنوشید و از دیدن چشم‌انداز‌های زیبا، نهایت لذت را ببرید.

۲۱. هنگ کنگ

چشم انداز

همانطور که گفتیم شاید فکر کنید که فقط چشم‌انداز های زیبا بر فراز بلندی‌ها قابل مشاهده است اما این بار از وسط آب چشم‌انداز زیبایی را به تماشا خواهیم نشست. جزیره چئونگ چائو (Cheung Chau)، جزیره‌ای دور افتاده در هنگ‌کنگ که دارای سه ساحل است. از این جزیره می‌توانید نمایی خاص و منحصر‌به‌فرد از شهر را ببینید.

 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه