یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از طلوع خورشید ایسلندی تا سلفی ماجراجویانه

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از طلوع خورشید ایسلندی تا سلفی ماجراجویانه

در میان عکس‌های روز هفته گذشته نشنال جئوگرافی تصویر بسیار هیجان‌انگیز طول خورشید ایسلندی و یک سلفی بسیار جذاب به چشم می خورد.

هفته گذشته نشنال جئوگرافی، تصاویر بسیار زیبایی از زحمت یک کارگر در حال کار در یک کارخانه آجرپزی و تصویر زیبایی از شکوفه‌های پربار گیلاس در توکیو منتشر کرده است. در این میان یک سلفی ماجراجویانه و یک لاک پشت به‌گل‌نشسته نیز به چشم می‌خورد.

کارخانه آجر

نشنال جئوگرافی

در عکس روبرو، در یک کارگاه آجر در لالیتپور نپال، یک کارگر مهاجر از هند آجرها را روی سر خود به حالت تعادل نگه می‌دارد. بسیار جالب است که کارگران می‌توانند هم‌زمان ۱۶ آجر را روی سر خود حمل کنند. این عکس توسط عکاس معروف نشنال جئوگرافی NARAYAN MAHARJAN گرفته شده است.

طلوع خورشید ایسلندی

نشنال جئوگرافی

در این طلوع خورشیدی، شما می‌توانید خورشید زیبا را پشت کوه Kirkjufell مشاهده کنید. این کوه در یک شبه‌جزیره قرار دارد و ارتفاع آن به ۱۵۰۰ متر هم می‌رسد.

سلفی ماجراجویانه

نشنال جئوگرافی

عکاس این تصویر Saulius Damulevicius است که این عکس سلفی را در سال ۲۰۱۶ گرفته است، زمانی که برای اولین بار جهت اسکی در طول دریای یخ‌زده بالتیک سفر کرده است. او می‌گوید:

اگرچه هنگام اسکی یکی از چوب دستی‌هایم شکست و در هنگام عبور از کشتی یخ شکن در آب یخ افتادم، اما این سفر را با موفقیت به پایان رساندم.

مادر به‌گل ‌نشسته

نشنال جئوگرافی

این لاک پشت زیتونی پس از تخم‌گذاری در دریا، لحظه‌ای قبل از ورود به اقیانوس، در ساحل مکث کرد. برای حفاظت از این تخم‌ها که نیم میلیون سال قدمت دارند، افرادی به صورت داوطلبانه، به نگهبانی می‌پردازند. عکاس این صحنه می‌گوید:

من قطعا یکی از این نگهبانان خواهم بود.

رودخانه گلبرگی

نشنال جئوگرافی

هر ساله در اواخر ماه مارس، شکوفه‌های گیلاس محبوب توکیو روی درختان ظاهر می‌شوند. در اینجا صحنه بسیار زیبایی از شکوفه‌های صورتی روی آب ایجاد شده است.

قصه نهنگ

نشنال جئوگرافی

جورج هاوسر عکاس این تصویر در حالی که با دوستان خود در کنار ساحل باکو مکزیک، در کالیفرنیا، به گردش می‌پرداختند، متوجه یک مهمان ناخوانده شدند. این تصویر در فاصله ۴۵ فوتی آن‌ها قرار داشت. هاوسر می‌گوید:

زمانی که نزدیک رفتم، تصور نمی‌کردم بتوانم عکس را ثبت کنم، اما این نهنگ بسیار زیبا خودش را برای این عکس آماده کرد؛ همان‌طور که این نهنگ در حال شنا کردن بود، بال‌های عظیم آن در تاریکی می‌درخشید.

شهر غبار آلود

نشنال جئوگرافی

در شهر بلک راک، این شهر برای جشنواره‌ها به صورت موقتی ساخته شده است. سالانه تنها یک ماه ساکنانی را در خودش جای می‌دهد. در این تصویر شرکت‌کنندگان جشن را می‌بینید که در حال دوچرخه‌سواری در خیابان‌های شهر هستند. این عکس توسط دیلان جونز گرفته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه